Onkyo 616 Audio modi problemen - films/muziek, 5.1/stereo

Pagina: 1
Acties:

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
http://www.eu.onkyo.com/e...16-76093.html?tab=Details

Via mijn pc, 5.1 home cinema set, windows 8.1 x 64. met XBMC, windows media player classic, windows media player.

XBMC pakt de Dolby digital en DTS goed, dit is af te lezen in 2 verschillende iconen op de receiver.
Met windows media player classic is het "af en toe" dat ie hem pakt, een beetje vaag dus ik gebruik XBMC maar.

Echter als ik AAC source Stereo audio files speel, krijg ik een MULTICH- PCM Input volgens mijn receiver..

Ten eerste waarom is het multichannel wanneer ik een stereo aanlever, en ten 2de PCM?
Wanneer ik AAC aanspeel... En ik duidelijk zie dat mijn receiver een AAC icon heeft als ik naar de on screen display kijk, maar die niet "oplicht" dus...

Ook met mijn gewone muziek (dus stereo) word het gezien als MULTICH- PCM, wat ik vreemd vind.
Wat denken jullie?

Trouwens in de opties van de receiver is Dolby-EX uit (greyed out) in een youtube filmpje zag ik dat bij iemand het wel aanstond.. hoe zit dit?

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het is een eerste idee maar misschien kun je er iets mee. Zelf ben ik met mijn htpc in het begin ook aan het prutsen geweest om alle audio-settings voor XBMC goed te krijgen. Ik vermoed dat je hier iets niet goed hebt staan.

Eerste wat ik moest veranderen waren de drivers. Het gebruiken van de HDMI audiodrivers van Microsoft werkte niet, die van Intel zelf wel.

Daarnaast moet je er voor zorgen je WASAPI geselecteerd hebt staan als audio en passtrough output device. Dan is het mogelijk om aan te geven dat je receiver DTS-HD, Dolby True-HD, AAC, etc. weer kan geven. Als je alles goed hebt staan, zal de receiver wel de juiste audio setting laten zien.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Onkyo's laten Multi ch. zien als ze een (in dit geval door de PC) gedecodeerd signaal krijgen. De decoder van de Onkyo doet dan dus niets, en speelt gewoon af wat hij aan kanalen aangeleverd krijgt.

Stuur je een geëncodeerd signaal (bitstream) dan zal de decoder van de Onkyo gebruikt worden met de desbetreffende codec in beeld (DTS, Dolby D, DTS-HD Mstr, enz)

In het kort dus niet je PC laten encoderen, maar een bitstream sturen naar de receiver.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-01 11:12

Mikayu

.srt

AAC is geen officieel ondersteunde audio over spdif of hdmi, dus dat zal pcm blijven omdat xbmc het al decode

• Reconhell
Ah oke dankje Mikayu!
Echter de AAC icon op mijn receiver doet me dan denk van, waarom zit dit erop...

Anyway, ik heb een soort van oplossing gevonden.
Windows media player classic pakt nu alle signalen, DTS, dolby digital, heb in FFDSHOW audio de passthrough aan gezet.
Ook heb ik pass through aangezet voor andere bronnen naar AC3/Dolby. Dmv de output settings zoals aangegeven op de CCCP pack site.

Maar maakt dit uit voor de bronnen die niet origineel AC3/Dolby zijn?
Bijv ik heb 100'en verschillende anime's in AAC audio... die zijn dan nu herkend als "dolby" op mijn receiver omdat ze geconvert/ge-upscaled worden of iets. Maar ik hoor volgens mij geen verschil.

Baquelappe.
Oke, ja dit laat hij zien bij muziek, stereo audio bronnen van films, of sommige games.
Idd bij DTS, dolby enz, gaat het naar mijn receiver, ECHTER nog 1 probleempje, als ik DTS-HD of TRUEHD afspeel dan gaat dts of dolby aan maar niet de HD icon licht op mijn receiver op, maar ik weet dat hij het wel ondersteund.. .

Het is ook enabled in ffdshow audio, en XBMC hetzelfde verhaal..

Hoe doe je dit bitstream sturen waar je over praat?

D vd V
Ik gebruik HDMI audio via mijn GTX 570 dus die audio drivers gebruikt hij..
Wasapi stond niet aan maar directsound. Ik ga het even testen.

Ik ben gewoon een beetje in twijvel met de MULTI-PCM bronnen of ik hem in Multichannel of All CH stereo will hebben.

EDIT:
ALs ik Audio output device kies: wasapi of directsound
En bij passthrough device: wasapi + alle HD passthrougs
Krijg ik in beide gevallen, GEEN audio bij mijn film met DTS-HD film

Ik krijg een analog bron te zien dan op mijn incoming bron van me receiver..

[ Voor 24% gewijzigd door Reconhell op 30-10-2014 17:40 ]

• Mikayu

Mikayu

.srt

Dat AAC lampje gaat aan wanneer je hem een AAC audio file geeft via je netwerk

In xbmc heb je waarschijnlijk transcode to dolby digital aanstaan. Meestal heb je dit niet nodig
ook dts-hd moet je even enablen in de xbmc settings, anders pakt hij alleen de core

• Reconhell
Aha!
Hmm bij supported audio staat er van de onkyo TX NR616:
DTS audio
Dolby digital
Dolby digital Plus

Zal dit een driver issue zijn van NVidia?
Of een kabel die niet het HD formaat kan weergeven?
Die optie is nergens te vinden Transcode to dolby digital.
DTS-HD en de rest is enabled,, via wasapi.. maar geen audio.

Decoder
Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIz, Dolby TrueHD, DTS-HD, DTS

Zou toch moeten lukken..

Ik gebruik een hdmi kabel die ik bij mijn xbox heb gekregen (xbox elite destijds.. dus zal zowiezo 1.3 HDMI zijn lijkt me.. van pc naar receiver.
En een goedkopere hdmi kabel via een hdmi kabel shop.. maar is niet goud verguld zoals die van de xbox.. dus geen idee. en die loopt van receiver naar TV.

[ Voor 42% gewijzigd door Reconhell op 30-10-2014 18:00 ]

• Reconhell

• Mikayu

Mikayu

.srt

Hdmi kabel zal wel loslopen, die 1.3 aanduidingen heeft meer met de interface te maken dacht ik.

Zou dan toch je videokaart niet compatible zijn?
Pagina: 1