Corsair CX600M en CapXon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-07 19:56
Hallo Tweakers,

Een aantal maanden geleden heb ik een Corsair CX600M in mijn PC laten inbouwen, echter lees ik nu op bijvoorbeeld Tweakers en wat andere sites dat deze voeding over zogenaamde CapXon condensatoren beschikt en dat deze niet van zulke beste kwaliteit zouden zijn. :?

Nou is echter mijn vraag, hoe serieus is dit nou? Normaal gesproken zeg altijd zelf; merk zegt niet zoveel over de kwaliteit omdat in principe alles wel kapot kan gaan. Echter begin ik nou toch wel twijfelen of het nou zo snugger is geweest om deze voeding aan te schaffen. 8)7

Wie hier op Tweakers heeft nog meer zo'n CX600M en/of wat zijn jullie ervaringen hedendaags met CapXon?

Groeten,
Allard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard Pruim
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-07 19:56
Hier kan een slotje op, heb een andere voeding erin laten zetten welke geen CapXon heeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-07 09:42
Ik heb een CX600M en doet het op zich prima.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-07 08:39
Zo rampzalig het het verhaal imo niet.

Alleen zijn die condensatoren gewoon van slechtere kwaliteit. Dus ze zullen zeker na een paar jaar minder goed filteren en waarschijnlijk zal de voeding ook sneller stuk gaan dan een exemplaar die betere caps heeft.

Maar voor zover ik weet is het verder een prima ontwerp, dus zo erg is het nou ook weer niet. Als je nu zou gaan kopen zou ik aanraden om een andere te pakken. Als je hem al hebt, lekker laten zitten imo