Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Topicstarter
Kwam er vandaag op een vervelende manier achter dat de meest recente update van de AMD Catalyst driver ogenschijnlijk goed werkt, totdat ik m'n beeldschermen weer ging calibreren. :(

De combinatie van de AMD amd-catalyst-14-9-win7-win8.1-64bit-dd-ccc-whql driver (de laatste op dit moment) met de X-Rite ColorMunki|Display 1.1.1 profiler software levert een crash op van de calibratiesoftware!

Draaiend op een Win7 64bit Ultimate versie met Asus R9270 2GB GraKa.

Op het moment dat je je beeldschermen weer wilt gaan calibreren, crasht de X-Rite s/w, waarbij 'atiadlxy.dll' de boosdoener is.
Ik dacht eerst nog, laten we eens gaan zoeken of er een update van die ColorMunki|Display s/w is. Want ik draaide nog op versie 1.1.0. Vervolgens 1.1.1 hiervan geïnstalleerd, maar de s/w bleef crashen met die 'atiadlxy.dll' error.
Toen bedacht ik me dat het laatste wat ik, sinds de vorige calibratierun (iedere 4 weken) had geupdate, de AMD Catalyst driver was.

Vervolgens met DDU alle AMD restanten verwijderd en opnieuw (de meest recente) AMD driver geïnstalleerd. Dit bleef dezelfde errors geven.
Ook de combinatie van de recente AMD driver met zowel 1.1.1 als de 1.1.0 versie van de ColorMunki|Display s/w gaf geen soelaas. (uiteraard iedere keer tussendoor alles gecleaned met ccleaner en/of DDU)

Uiteindelijk m.b.v. DDU de AMD Catalyst 14.9 driver verwijderd en de vorige versie, de AMD 14-4-win7-win8-win8.1-64-dd-ccc-whql versie geïnstalleerd. En toen was het probleem over! De ColorMunki|Display s/w kon weer calibreren zonder te crashen (zowel de 1.1.0 als de 1.1.1 versies).

Mooie Plaatjes