Zelfbouw/samenstellen PC- Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Explorer88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-03-2024
Hallo allemaal,

Ben weer toe aan een upgrade van mijn pc (inmiddels uit 2008). Heb al naar aardig wat onderdelen gekeken, maar wil toch nog graag wat advies mbt het kiezen van de onderdelen.

Het is de bedoeling dat ik de onderdelen in mijn pc vervang en de kast behoud.

Gebruik:
Computer gaat vooral gebruikt worden voor gaming en daarnaast het normale huis gebruik.

Onderdelen die ik behoud
- Kast (Recom PowerStation Zilver, Zwart). Hier zitten 4 fans in.
- Voeding 600W

Onderdelen die ik op het oog heb.

Onderdeel Naam Prijs
Processor Intel Core i5 4590 / 3.3 Ghz € 176,90
Moederbord MSI H97 GAMING 3 € 104,89
Grafische kaart MSI N780 TF 3GD5/OC € 337,59
Geheugen Kingston HyperX FURY Black Series € 78,84
Solid state drive Crucial M500 256GB € 96,90

Vragen
Moet ik bij de processor nog een koeler erbij bestellen en welke zouden jullie me aanraden.
Hebben jullie nog onderdelen die hetzelfde coveren als bovenstaand, alleen die in prijs lager liggen.
Of is het wel dat de bovenstaande onderdelen, het geld wel waard zij en je dit ook wel kwijt bent.

Ik hoor graag jullie reactie/kritiek op mijn keuzes.
Sorry als ik nog iets vergeet, maar vul maar aan. (is mijn eerste post).

Alvast bedankt

Grt,
Explorer88

• fakeyluke
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik zou een andere grafische kaart nemen. Ik raad de 970 aan ipv de 780 die je nu hebt. De koeler hoeft niet per se als je niet gaat overklokken en geen zware programma's gaat draaien

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Beste explorer88,
welkom op het forum.
Het is erg jammer dat je de vragen die je daarnet in beeld kreeg hebt weggeëdit. Die stonden er niet voor niets... Nu is niet precies duidelijk wat je graag wil, welke games ga je spelen, op welke instellingen, op welke resolutie. Welke voeding heb je exact (merk en type), wat is je budget, ga je overklokken.
Afijn, beantwoord onderstaande vragen nog, dan weten we al een stuk meer.
  • Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
  • Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
  • Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
  • Wat denk je allemaal nodig te hebben?
  • Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
  • Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
  • Ga je overklokken?
Tevens verwachten we dat je je wenslijstje in een pricewatch lijst zet zodat het voor iedereen hier precies duidelijk is welke onderdelen je wil, en wat het bij elkaar kost. Tevens is het voor jou aan het einde heel makkelijk om te bepalen waar je alles dan het goedkoopst kan bestellen, omdat die dat automatisch voor je berekend. Om dat goed te doen kan je de Handleiding Pricewatch raadplegen.

Succes!

• Explorer88
  • Laatst online: 29-03-2024
Bedankt Fakeyluke.

Br00ky, bedankt voor je melding. Was voor mij de eerste keer en op sommige vragen had ik ook niet precies een antwoord. Hierbij een poging tot het beantwoorden:

•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
*Normale thuis gebruik en gamen op hogere specs (high resolution). Denk aan Battlefield, C&C, NFS (Race) games etc.

•Resolutie?
Uit mijn hoofd werk ik momenteel op resolutie: 1280 x 1024.

•Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
*Ik heb een bedrag van max 800,- in gedachten. Natuurlijk is het hoe minder hoe beter. Maar mocht het iets meer zijn, dan is dit het overdenken waard. De vraag mij persoonlijk kwam meer voor een goed advies en waar nodig kan ik of wat schipperen of dingen bijstellen. En in bovengenoemd bedrag heb ik het dan over excl verzendkosten, incl BTW.

•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
* Tot op heden is het de bedoeling dat ik de kast, fans, dvd drive, dvdr drive, card reader, harddisks meenemen
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Nieuwe processor, nieuwe videokaart, nieuw moederbord, RAM geheugen, SSD geheugen.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet echt een merkvoorkeur. Daarom vraag naar advies.
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Stille pc, energieverbruik laag tot gemiddeld
•Ga je overklokken?
Niet de planning

Hierbij bovenstaand ingevuld in Pricewatch
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 176,90€ 176,90
1MSI H97 GAMING 3€ 97,95€ 97,95
1MSI GeForce GTX 780 Gaming 3G€ 324,90€ 324,90
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 73,-€ 73,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 91,50€ 91,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 764,25

Voeding
Als beschrijving op mijn lijst van 2008 stond vermeld voor de voeding "Recom Power engine 600W, Silent, Thermische fancontroller, Dititale watt meter".

Hoop dat jullie hier verder mee kunnen. Als er nog vragen zijn hoor ik het graag.
Alvast bedankt voor jullie input en advies.

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-03 08:47
Post nog even een lijstje met de specificaties van je huidige computer.

Het is op zich een prima lijstje, alleen sommige onderdelen zijn al een beetje verouderd. Vervang je GTX 780 door een GTX 970, bijvoorbeeld deze (er zijn ook iets goedkopere). Als werkgeheugen is dit setje erg goed, en het scheelt weer een tientje. Van de SSD is ondertussen ook al een snellere en betere versie uit, de Crucial MX100 256GB.