Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk als werk pc. En dat werkt bestaat uit Motion Graphics, 3D animatie en video editing. En in de vrije tijd speel ik weleens een game, maar is niet de hoofdzaak.
Software die ik gebruike:
- Adobe Premiere
- Adobe After Effects
- Maxon Cinema 4D
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben nog zoekende en moet er ook voor gaan sparen, maar hoop door wat advies ook een beetje een indruk te gaan krijgen wat het gaat kosten. Uiteraard kan er een professionele GPU in en je kunt het zo gek niet bedenken, maar onderstaand lijstje en eindbedrag zien er nog niet zo gek uit.
Mochten er dingen zijn die goedkoper kunnen, maar net zo goed zijn. Dan hoor ik dat uiteraard heel graag.
Dit is mijn wenslijstje via de Pricewatch:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Met HDD heb ik altijd goede ervaring met Western Digital
Heb je nog bepaalde eisen/wensen/vragen?
Gehele systeem
Past dit allemaal bij elkaar?
SSD
Ik wil goed advies over een SSD. Deze ga ik puur gebruiken voor het OS en software, maar heb geen idee waar ik op moet letten.
RAID en HDD
Ik heb nu een moederbord gekozen die RAID mogelijkheden heeft om dat er later eventueel nog aan toe te voegen. Voorlopig nog 1 7200RPM HDD. Gelijk de vraag. Hoeveel maakt de RPM uit?
GPU
Ik begrijp dat Adobe heel goed met NVidia om kan gaan en minder met AMD. Klopt dat? Hoe zit dat met Cinema 4D? Ik heb nu een AMD kaart, maar merk dat die moeite soms moeite heeft met werken in C4D.
ASUS
Ik heb nu toevallig een ASUS moederbord en grafische kaart gekozen, maar heb weleens gehoord dat Asus vooral met elkaar goed werkt en minder met andere merken. Klopt dat?
De Kast
Is dit een goede kast voor dit systeem? Genoeg koeling?
Voornamelijk als werk pc. En dat werkt bestaat uit Motion Graphics, 3D animatie en video editing. En in de vrije tijd speel ik weleens een game, maar is niet de hoofdzaak.
Software die ik gebruike:
- Adobe Premiere
- Adobe After Effects
- Maxon Cinema 4D
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik ben nog zoekende en moet er ook voor gaan sparen, maar hoop door wat advies ook een beetje een indruk te gaan krijgen wat het gaat kosten. Uiteraard kan er een professionele GPU in en je kunt het zo gek niet bedenken, maar onderstaand lijstje en eindbedrag zien er nog niet zo gek uit.
Mochten er dingen zijn die goedkoper kunnen, maar net zo goed zijn. Dan hoor ik dat uiteraard heel graag.
Dit is mijn wenslijstje via de Pricewatch:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 3770 Boxed | € 262,90 | € 262,90 |
| 1 | Asus P8Z77-V | € 78,65 | € 78,65 |
| 1 | Asus GTX760-DC2OC-2GD5 | € 194,- | € 194,- |
| 1 | WD Black SATA 6 Gb/s WD2003FZEX, 2TB | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Fractal Design Define R4 Arctic White | € 93,01 | € 93,01 |
| 1 | WD My Book USB 3.0 4TB Zwart | € 140,81 | € 140,81 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 207,70 | € 207,70 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX | € 153,- | € 153,- |
| 1 | Sandisk Extreme II Notebook 480GB | € 258,56 | € 258,56 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.507,63 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Met HDD heb ik altijd goede ervaring met Western Digital
Heb je nog bepaalde eisen/wensen/vragen?
Gehele systeem
Past dit allemaal bij elkaar?
SSD
Ik wil goed advies over een SSD. Deze ga ik puur gebruiken voor het OS en software, maar heb geen idee waar ik op moet letten.
RAID en HDD
Ik heb nu een moederbord gekozen die RAID mogelijkheden heeft om dat er later eventueel nog aan toe te voegen. Voorlopig nog 1 7200RPM HDD. Gelijk de vraag. Hoeveel maakt de RPM uit?
GPU
Ik begrijp dat Adobe heel goed met NVidia om kan gaan en minder met AMD. Klopt dat? Hoe zit dat met Cinema 4D? Ik heb nu een AMD kaart, maar merk dat die moeite soms moeite heeft met werken in C4D.
ASUS
Ik heb nu toevallig een ASUS moederbord en grafische kaart gekozen, maar heb weleens gehoord dat Asus vooral met elkaar goed werkt en minder met andere merken. Klopt dat?
De Kast
Is dit een goede kast voor dit systeem? Genoeg koeling?
[ Voor 4% gewijzigd door PaajJaap op 29-10-2014 22:23 ]