Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een
TV van 50" (mag 48-52) met focus op goede beeldkwaliteit. Geluid gaat via externe speakers, Smartfunctionaliteit en 3D hoeft niet.

Wat is je budget?
Niet geweldig veel, het beste dat te krijgen is in de range van 500-650 (700 indien dik de moeite, maar hoe minder hoe beter)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
TV, films & series kijken, eventueel gestreamd via de NAS, RPi of DLNA (digibox). Gamen zit er momenteel niet in, maar kan later wel.

Wat heb je zelf al gevonden?
Na enkele reviews gelezen te hebben etc. kom ik uit bij de volgende mogelijkheden:

SAMSUNG UE48H5000
Samsung UE48H6200AW
LG 49LB550V
SHARP LC-50LD264E

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn voorkeur gaat momenteel naar de SHARP o.w.v. de full-led i.p.v. edge-led. Smart & 3D mogen, maar beeldkwaliteit blijft het belangrijkste (in de aangegeven prijscategorie). TV's in de winkel vergelijken blijf ik moeilijk vinden, vandaar dat ik jullie raad vraag. Alvast bedankt!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Het heeft weinig zin om tegenwoordig gericht te zoeken naar een tv zonder smart- en 3D-functionaliteit aangezien zo'n beetje elke model dat wel aan boord heeft. Ik ben van mening dat wanneer je op zoek bent naar een toch relatief grote tv met een krap budget, je jezelf moet realiseren dat er ergens concessies gemaakt moeten worden. De eis van goede beeldkwaliteit is dan relatief.

Bij een groter scherm zul je sneller last hebben van bewegingsonscherpte dus ik zou je adviseren om voor een tv te gaan met een native 100 Hz paneel. Niet kijken naar de kunstmatige marketingcijfers dus. Gezien het budget en wensen wordt de spoeling dan al vrij snel dun.

Toestellen ik je zou aanraden voor op je shortlist zijn naast de Samsung UE48H6200AW die je zelf had gevonden eventueel de 50 inch variant hiervan. Verder heb je van Samsung nog de 48 inch H6400 en H6500 die volgens mij marginaal anders zijn. Van Panasonic zou je de 48 inch AS640 kunnen bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips! Een 100Hz-paneel is inderdaad iets waar ik nog niet veel aandacht aan schonk.