Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21-07 11:00
Goedendag,

Sinds gister heb ik de officiële (hele slome) touchwiz verwijderd en Cyanogenmod 11 op mijn Samsung Galaxy Note 2 geïnstalleerd maar na vandaag de telefoon 4 uur gebruikt te hebben met een schermtijd van 1,5 uur en Spotify voor een half uurtje was mijn telefoon al leeg. Hebben jullie enig idee waarom hij zo snel leegloopt en wat de oplossing is :)

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-11-2024
Wat zie je als je het verbruik op de accu bekijkt ? Er zal ergens een stiekeme verbruiker zijn. Mijn ervaring met custom roms (waar CyanogenMod11 ook toe behoort) is dat ze vaak out of the box meer stroom verbruiken tov de standaard software, totdat je de rom een paar dagen gebruikt en getweakt hebt.

Ikzelf doe 4 dagen op een acculading als mijn toestel nauwelijks voor games gebruikt wordt met Mahdi-ROM 2.9 icm Alucard kernel, ik ben nu Dirty Unicorn (een fork van CM) aan het proberen en zit na 6 uur al op 45% gebruikte accu.. Ik kijk dit nog 2 dagen aan maar vermoedelijk ga ik terug naar Mahdi ..

Succes in ieder geval!

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-07 15:19
Als je een accu tijd van 4 dagen hebt dan gebruik je het toestel helemaal niet. Anders haal bij lange na niet zoveel dagen standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
sygys schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:22:
Als je een accu tijd van 4 dagen hebt dan gebruik je het toestel helemaal niet. Anders haal bij lange na niet zoveel dagen standby.
Alucard kernel kun je extreem tweaken. Helderheid scherm op laag, processor op 1ghz ipv full throttle, geheugen vaak clearen, 2g voor whatsapp ipv 3g .. Zal je nog aardig meevallen >:) als je bereidt bent performance in te leveren 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
burrfoot schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:13:
Wat zie je als je het verbruik op de accu bekijkt ? Er zal ergens een stiekeme verbruiker zijn. Mijn ervaring met custom roms (waar CyanogenMod11 ook toe behoort) is dat ze vaak out of the box meer stroom verbruiken tov de standaard software, totdat je de rom een paar dagen gebruikt en getweakt hebt.

Ikzelf doe 4 dagen op een acculading als mijn toestel nauwelijks voor games gebruikt wordt met Mahdi-ROM 2.9 icm Alucard kernel, ik ben nu Dirty Unicorn (een fork van CM) aan het proberen en zit na 6 uur al op 45% gebruikte accu.. Ik kijk dit nog 2 dagen aan maar vermoedelijk ga ik terug naar Mahdi ..

Succes in ieder geval!
Gister avond de nieuwste nightly geïnstalleerd en nu na bijna 6 uur op 55% resterden met een scherm tijd van bijna een uur dus is al een verbetering. Heb je zelf ook een Note 2?

Edit: klein spelfoutje :+

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrfoot
Nee, ik heb zelf een I9505 (S4 dus) en ben van CM11 afgestapt omdat er betere alternatieven voor mij in omloop zijn.

Mocht je een beetje kundig zijn, op XDA developers is er een hoop aan custom roms te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
burrfoot schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 12:56:
[...]

Alucard kernel kun je extreem tweaken. Helderheid scherm op laag, processor op 1ghz ipv full throttle, geheugen vaak clearen, 2g voor whatsapp ipv 3g .. Zal je nog aardig meevallen >:) als je bereidt bent performance in te leveren 8)7
Dus je koopt een dure telefoon, met top hardware aan boord. Vervolgens tweak je heb zo dat het een middenklassertje wordt qua performance om een dag extra met de batterij te kunnen?
Ik snap er geen kloot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
burrfoot schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:04:
Nee, ik heb zelf een I9505 (S4 dus) en ben van CM11 afgestapt omdat er betere alternatieven voor mij in omloop zijn.

Mocht je een beetje kundig zijn, op XDA developers is er een hoop aan custom roms te vinden.
Ik weet wel hoe ik om moet gaan met custom roms wou alleen af van dat slome touchwiz :p, maar ik dacht altijd dat CM de beste custom rom was, ook heb ik nu steeds het probleem dat de camera niet wil connecten. Dus als iemand nog een goede rom weet laat het horen.

[ Voor 17% gewijzigd door icter-tje op 30-10-2014 14:37 ]

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-07 15:19
ik ben overgestapt van samsung naar sony xperia Z3. mijn screen on time is nu 8 uur met 40 uur standby. En dat alles zonder performance in te leveren en zonder een custom rom te hoeven installeren.

Die note 2 die ik had voorheen ging aardig lang mee voor mijn gevoel. zelfs op stock met touchwiz. maar verbleekt totaal bij de Z3.

Wel moet ik zeggen dat de note 2 beter tegen water kan dan de z3. Laatst lazerde mijn note 2 in de wc. met mijn zatte kop ding eruit gehaald en in mijn broek gestopt zonder droog te maken. de volgende morgen liep het water uit de achter cover zonder problemen bleef het toestel het doen... Gisteren mijn "waterdichte" Z3 even onder de kraan gehouden en binnen 15 sec ging het beeld op zwart. :| Na een paar uur op de kachel en in de rijst ging ie weer aan.

Wat wordt er toch een rommel verkocht tegenwoordig...

[ Voor 4% gewijzigd door sygys op 30-10-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Een telefoon onder de kraan houden...
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
sygys schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:36:
ik ben overgestapt van samsung naar sony xperia Z3. mijn screen on time is nu 8 uur met 40 uur standby. En dat alles zonder performance in te leveren en zonder een custom rom te hoeven installeren.

Die note 2 die ik had voorheen ging aardig lang mee voor mijn gevoel. zelfs op stock met touchwiz. maar verbleekt totaal bij de Z3.

Wel moet ik zeggen dat de note 2 beter tegen water kan dan de z3. Laatst lazerde mijn note 2 in de wc. met mijn zatte kop ding eruit gehaald en in mijn broek gestopt zonder droog te maken. de volgende morgen liep het water uit de achter cover zonder problemen bleef het toestel het doen... Gisteren mijn "waterdichte" Z3 even onder de kraan gehouden en binnen 15 sec ging het beeld op zwart. :| Na een paar uur op de kachel en in de rijst ging ie weer aan.

Dat is wel raar aangezien die een certificering ervoor heeft.. zou er toch maar eens mee terug gaan naar de winkel.

Je moet connected zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Hij is waterdicht tot op een bepaalde diepte (druk) een kraan kan al gauw over die druk heen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

.

[ Voor 4% gewijzigd door geforce5_guy op 30-10-2014 14:56 . Reden: Dubbel! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icter-tje
Iemand enig idee wanneer er een Android 5.0 rom voor de Note II uitkomt??

Je moet connected zijn

Pagina: 1