HDMI op Horizon en Raspberry

Pagina: 1
Acties:

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Ik heb een Philips TV i.c.m. Philips home cinema set en een UPC horizonbox. Vanmiddag heb ik hier een Raspberry PI op aangesloten.

Werkt perfect, maaaar, het lukt me niet de audio van de PI via de home cinema (versterker) te krijgen.

Momenteel loopt er een rood/witte audio kabel van de Horizon box naar de versterker van de home cinema set. Daarnaast loopt er een HDMI kabel van de Horizon box naar de TV. Tot slot loopt er een HDMI kabel van Raspberry PI naar de TV.

Het geluid van de TV krijg ik op de home cinema via de AUX2 uitgang. Bij het afspelen van muziek/film op de PI echter, komt het geluid uit de TV. Het lukt me niet deze uit de home cinema te krijgen.

Wellicht iets fout in mijn set up?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Dus als ik het goed begrijp

Het audio gedeelte:
Horizon > Versterker
Raspberry > TV > Versterker

Dan is het toch logisch dat je RBP geen audio naar je versterker gooit? IIG met de standaard instellingen lijkt mij zo.. Heeft je TV een functie die expliciet het HDMI audio doorgeeft aan een extern device?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
D4NG3R schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:18:
Dus als ik het goed begrijp

Het audio gedeelte:
Horizon > Versterker
Raspberry > TV > Versterker

Dan is het toch logisch dat je RBP geen audio naar je versterker gooit? IIG met de standaard instellingen lijkt mij zo.. Heeft je TV een functie die expliciet het HDMI audio doorgeeft aan een extern device?
Bedoel je hiermee te zeggen dat ik de rood/witte audio kabel die nu tussen Horizon en versterker loopt, tussen TV en versterker moet laten lopen?

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-01 18:53

Egocentrix

Parttime zeurkous

Wat je eigenlijk wilt in een home-cinema-opstelling is volgens mij het volgende (Hoewel ik niet weet wat voor versterker/receiver je hebt):

HDMI-kabel van je Pi naar je receiver
HDMI-kabel van je Horizon naar je receiver
HDMI-kabel van je receiver naar je TV.

Op deze manier snoept je receiver/versterker het geluid op en doet zijn ding, terwijl hij het beeld naar de TV doorstuurt.

Als je receiver dit niet kan, door bijvoorbeeld het ontbreken van HDMI-passthrough, moet je wat anders verzinnen zoals:

HDMI van je Pi naar je TV
HDMI van je Horizon naar je TV
Een kabel (tulp, optisch, hdmi, iets anders) van je TV naar je versterker. Maar let op, dit kan dus alleen als je TV een Audio-Out connectie heeft.

Welke TV en versterker heb je precies?

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.