Dag Tweakers,
Ik ben op zoek naar een NAS server voor thuisgebruik, zonder de nood aan té geavanceerde functies.
Zelf ben ik nieuw tot de wereld van NAS, maar ik heb me toch al wat ingelezen op het internet.
Hieronder meer info omtrent mijn zoektocht.
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een NAS om mijn media (muziek, video, foto's) centraal op te slaan, om van daaruit mijn DLNA devices te voorzien van content:
home cinema: LG HX952
TV: Samsung UE46F6500
GSM: Samsung Galaxy Ace 2
Tablet: ipad 2
Het streamen is dus mijn prioritaire doel. De NAS zou dus niet gebruikt worden voor backups.
Een NAS met één harde schijf zou voor mij dus voldoende zijn.
Ik denk dat 2TB max 4TB voldoende zou moeten zijn.
Andere vereisten:
- gemakkelijk bestanden overplaatsen naar de NAS via mijn desktop pc
- vlotte werking met bovengenoemde apparaten
- compatibel met alle gangbare audio-, video- en fotoformaten (ook HD content)
- aanstuurbaar via gsm of ipad: ik zou bvb. via de ipad willen doorgeven welk album er moet worden afgespeeld op mijn home cinema.
- laag stroomverbruik: in niet-actieve toestand zou de NAS weinig tot geen stroom mogen verbruiken (soort van slaapstand, of wake up on LAN?)
- lage geluidsproductie (toch zeker in niet-actieve stand)
Wat is je budget?
Ik heb max €200 in gedachten, dit is inclusief harde schijf.
Reeds gevonden alternatieven
- Synology DS115J
- WD My Cloud (incl 2TB HD)
- Seagate Central 4TB
- Zyxel NSA310S
De beschikbare reviews op internet geven mij jammergenoeg geen uitsluitsel welke NAS nu voor mijn behoeften geschikt is.
Graag jullie hulp
Ik ben op zoek naar een NAS server voor thuisgebruik, zonder de nood aan té geavanceerde functies.
Zelf ben ik nieuw tot de wereld van NAS, maar ik heb me toch al wat ingelezen op het internet.
Hieronder meer info omtrent mijn zoektocht.
Ik zoek een?
Ik ben op zoek naar een NAS om mijn media (muziek, video, foto's) centraal op te slaan, om van daaruit mijn DLNA devices te voorzien van content:
home cinema: LG HX952
TV: Samsung UE46F6500
GSM: Samsung Galaxy Ace 2
Tablet: ipad 2
Het streamen is dus mijn prioritaire doel. De NAS zou dus niet gebruikt worden voor backups.
Een NAS met één harde schijf zou voor mij dus voldoende zijn.
Ik denk dat 2TB max 4TB voldoende zou moeten zijn.
Andere vereisten:
- gemakkelijk bestanden overplaatsen naar de NAS via mijn desktop pc
- vlotte werking met bovengenoemde apparaten
- compatibel met alle gangbare audio-, video- en fotoformaten (ook HD content)
- aanstuurbaar via gsm of ipad: ik zou bvb. via de ipad willen doorgeven welk album er moet worden afgespeeld op mijn home cinema.
- laag stroomverbruik: in niet-actieve toestand zou de NAS weinig tot geen stroom mogen verbruiken (soort van slaapstand, of wake up on LAN?)
- lage geluidsproductie (toch zeker in niet-actieve stand)
Wat is je budget?
Ik heb max €200 in gedachten, dit is inclusief harde schijf.
Reeds gevonden alternatieven
- Synology DS115J
- WD My Cloud (incl 2TB HD)
- Seagate Central 4TB
- Zyxel NSA310S
De beschikbare reviews op internet geven mij jammergenoeg geen uitsluitsel welke NAS nu voor mijn behoeften geschikt is.
Graag jullie hulp