Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Best een eindje rijden vanuit regio Utrecht, maar ook echt wel een fotogeniek object. De Zeelandbrug was bij oplevering in 1965 zelfs de langste brug ter wereld.... Vanaf zuidelijke oever is de brug het mooiste (vind ik persoonlijk), doordat je daar echt mooi het oneindig lange repeterend patroon van pijlers en bogen kunt zien. Aan de noordzijde bevind zich een opklapbaar brugdeel, wat dit patroon doorbreekt.

Wilde al een tijdje naar deze lokatie, maar op een zaterdag ochtend kort geleden maar eens echt op pad gegaan. Onderstaand een "mini-serie" van deze ochtend.

1:

Afbeeldingslocatie: http://www.markleeman.nl/!promo/_MG_3859-3.jpg

2:

Afbeeldingslocatie: http://www.markleeman.nl/!promo/_MG_3958-2.jpg

3:

Afbeeldingslocatie: http://www.markleeman.nl/!promo/_MG_3939-2.jpg

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kort maar krachtig! Goed gedaan zeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie foto,s :) . vanaf welke kant zijn ze gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lezen blijft lastig voor sommige mensen? Zuidelijk oever. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:02:
Lezen blijft lastig voor sommige mensen? Zuidelijk oever. ;)
Te veel op de foto,s gelet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avanreijn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 16:06
groot uitprinten, inlijsten en ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 19:59
Mooie foto's!!! de kleuren de structuren. Echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik tussen de louter positieve geluiden dan toch één kritiekpuntje mag aanvoeren, de schaduw aan het einde van de pijler in de tweede foto werkt niet heel lekker voor de symmetrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah daar waren ze al :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Prachtige kleuren! Voor mijn gevoel mocht er iets meer lucht bij foto 1. Maar verder top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Prachtig. Vooral nr.1 vind ik schilderachtig mooi.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moozzuzz schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:11:
Prachtige kleuren! Voor mijn gevoel mocht er iets meer lucht bij foto 1. Maar verder top!
Vind je? Dan komt ie weer zo dicht bij de 'rule' of thirds, saai... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-09 23:08
avanreijn schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:02:
groot uitprinten, inlijsten en ophangen.
Uitprinten?

Zo'n foto's moet je laten afdrukken... of is de techniek al zover dan de printjes inmiddels langere tijd er goed uit blijven zien?
(Heb al jaren geen printer meer en wat ik bij sommige aan foto printjes zie is na een tijdje gewoon bedroevend)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Als toch iets van kritiek moet geven is de vignette in foto 2 eigenlijk voornamelijk storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ad de Jong schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:19:
Zo'n foto's moet je laten afdrukken... of is de techniek al zover dan de printjes inmiddels langere tijd er goed uit blijven zien?
Tizz te zien welke printer dat je hebt denk 'k.
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:17:
Vind je? Dan komt ie weer zo dicht bij de 'rule' of thirds, saai... ;)
Ja dat vind ik, anders had ik het niet geschreven :9 ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:53
Beetje flauw, maar eigenlijk wat te klein voor een Testcase (ik heb meteen ook maar de topictitel aangepast).

Mooie foto's trouwens. Vooral bij 3 had ik echt zoiets van: waar kijk ik eigenlijk naar. En dat in positieve zin, want de foto boeide mij gewoon heel erg.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Die vliegtuig strepen helpen ook zo lekker mee in foto 1 (en 2). Heel mooi dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:54

mrc4nl

Procrastinatie expert

erg goede foto's,had je er niet meer dan 3?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:57
Wel grappig dat bij 2 de kleuren aan de horizon links en rechts meekleuren met de brug. Ik vind ze alle drie goed gelukt.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Wow, nice! Die laatste is erg goed!

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brombeer21
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:02
Prachtige foto's. Ik zou alleen bij die laatste dat 'puntje' aan de rechterkant op de tweede pijler wegshoppen. Persoonlijk vind ik dat storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fronkel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-08 14:43
Dit is wat mij betreft wel showcase waardig! Schitterende foto's, niks meer aan doen! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:03

Polariteit

Fietsende fotografeur

Drie leuke foto's, met mooie kleuren. Alleen nummer 2 vind ik wat minder, omdat hij wat minder fijn kijkt dan 3.

Normaal ben ik niet zo'n fan van chemtrails in de lucht, maar hier werken ze goed mee in de compo :)

Vind 3 foto's overigens ook best wat weinig :)

[ Voor 10% gewijzigd door Polariteit op 30-10-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:51
Foto 3 vind ik los op zich staand niet speciaal, maar in combinatie (ik zie deze drie foto's al naast elkaar aan de muur hangen met nr. 3 in het midden) vind ik hem top.

Voor de rest.... TOP!

Geweldige kleuren en heerlijk om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Vooral 1 en 2 mogen bij mij zo aan de muur. Lekkere kleuren en rustige compositie. 3 is ook leuk, houdt het oog goed vast om uit te zoeken waar je nu naar kijkt.

En beter 3 goede foto's in een testcase dan 10 matige foto's, zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:42
Heel mooi, markleeman. De foto's zijn simpel gehouden, met mooie kleuren.

Qua hoeveelheid foto's voor een testcase: soms is minder meer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je zelf trouwens enig idee hoe het komt dat de tweede boog bij de 3e foto aan de bovenkant een andere verhouding heeft dan de rest? Als je van ver naar dichtbij kijkt heb je opeens een ander patroon daar, en ik kan het niet verklaren aan de hand van logisch perspectief. Is het een lagere boog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Op foto 1 zie je al dat de voorste boog lager en dikker is, dat zal die boog wel zijn (en de boog ervoor dan ook, de voorste in foto 2), de brug komt tenslotte aan land en zal wel lager worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank, allen!
Verwijderd schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:29:
Als ik tussen de louter positieve geluiden dan toch één kritiekpuntje mag aanvoeren, de schaduw aan het einde van de pijler in de tweede foto werkt niet heel lekker voor de symmetrie.
Niet helemaal optimaal idd. Vond zelf het warme licht op de onderkant van de brug toch wel erg mooi, en heb die scheve schaduw maar voor lief genomen. :)
[b][message=43148239,noline]
Als toch iets van kritiek moet geven is de vignette in foto 2 eigenlijk voornamelijk storend is.
Mooi, want die vignette heb ik zelf expres toegevoegd.... :D Vind zelf dat daardoor de aandacht meer naar het midden gaat, waar de brug ook de aandacht heen brengt.
Universal Creations schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:08:
Beetje flauw, maar eigenlijk wat te klein voor een Testcase (ik heb meteen ook maar de topictitel aangepast).
Ehhhh, zie nu dat er [testcase] voor staat, dat heb ik toch (dacht ik) niet zelf gedaan....? Wat is er te klein aan de foto's?
mrc4nl schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 23:16:
erg goede foto's,had je er niet meer dan 3?
Heb er nog wel een paar die de moeite waard zijn, maar nog niet de tijd gehad om ze uit te werken. Misschien nog later....
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:16:
Heb je zelf trouwens enig idee hoe het komt dat de tweede boog bij de 3e foto aan de bovenkant een andere verhouding heeft dan de rest? Als je van ver naar dichtbij kijkt heb je opeens een ander patroon daar, en ik kan het niet verklaren aan de hand van logisch perspectief. Is het een lagere boog?
mercapto schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:30:
Op foto 1 zie je al dat de voorste boog lager en dikker is, dat zal die boog wel zijn (en de boog ervoor dan ook, de voorste in foto 2), de brug komt tenslotte aan land en zal wel lager worden.
Klopt, de brug loopt over de eerste pijlers nog iets omhoog. De eerste pijlers zijn dus idd wat lager als de volgende.

[ Voor 22% gewijzigd door Universal Creations op 30-10-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 21:43:

Ehhhh, zie nu dat er [testcase] voor staat, dat heb ik toch (dacht ik) niet zelf gedaan....? Wat is er te klein aan de foto's?
Uit F&V Beleid:[quote]Foto & Video Media is de plek waar je eigen materiaal kan laten zien en tips / kritiek kan ontvangen van andere GoT-ers. We maken hier grofweg onderscheid in 3 soorten topics:
• Showcases: je absolute toppers, we verwachten foto's van goede fotografische / originele kwaliteit.
• Testcases: foto's waar je tevreden over kan zijn, maar die nog verbetering nodig hebben.
[....]
• Plaats minimaal 4 en maximaal 12 foto's.
[....]

Wat mij betreft is dit dan trouwens een showcase, maar dat bepaal ik niet. :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haas_nl
Ik zou hem graag zonder vignette willen zien. Wat je zegt klopt alleen vind ik niet dat het onderwerp alleen in het midden zit het loopt vanuit het midden naar bovenin, en dan loopt het door je vignette en dus daarom vind ik het niet mooi.
Maar wil ze graag met en zonder langs elkaar zien dan weet ik of ik gelijk heb of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat moet wel te doen zijn natuurlijk.... :) Zal later eens kijken of ik de versie zonder vignette erbij kan zetten.
[Foto & Video Media is de plek waar je eigen materiaal kan laten zien en tips / kritiek kan ontvangen van andere GoT-ers. We maken hier grofweg onderscheid in 3 soorten topics:
• Showcases: je absolute toppers, we verwachten foto's van goede fotografische / originele kwaliteit.
• Testcases: foto's waar je tevreden over kan zijn, maar die nog verbetering nodig hebben.
[....]
• Plaats minimaal 4 en maximaal 12 foto's.
[....]
Woutoud, nog bedankt voor de toelichting. Niet dat ik het nu helemaal snap... want is dit nu testcase omdat er verbeterpunten zijn aangedragen? Of omdat het aantal te weinig is? Of omdat de resolutie net te groot is (max 800px is trouwens wel echt heel erg van voor 2010.......)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Er zijn te weinig foto's om een apart topic (testcase genaamd) aan te maken. Voor minder foto's kun je normaal beter in een verzameltopic plaatsen (long exposure bijvoorbeeld).
Het formaat is nu prima. 800pixels is niet zo zeer voor pc's, maar voor mobieltjes (schermpjes zijn kleiner en datagebruik is ook een issue).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:29:
Of omdat de resolutie net te groot is (max 800px is trouwens wel echt heel erg van voor 2010.......)?
Ik zie door de 900px een lelijke rode stippelrand rond de foto's die tevens automatisch geresized zijn naar 800px 640px zelfs breedte in de browser, daarom is native 800px beter.

Ik snap dat het je signature kan zijn, maar als je de witte randen om de foto kleiner maakt kun je de foto's zelf ook groter laten weergeven hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 15:29
Prachtige foto's! Lijkt me mooie locatie om met LE te expirimenteren (moet ik ook maar eens keer de moeite voor nemen :P). Rond welke tijd zijn deze foto's genomen? Ochtend, avond? Blue/golden hour?

Ik kan me trouwens voorstellen dat max 800px fijn is voor mobiele apparaten. Maar op een retina MacBook zien ze er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Maakt niets uit vergeleken met een normale laptop..... Tenzij de resolutie hoger is dan de resolutie van een normale laptop en je er met je neus op gaat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Op devices met een pixel ratio hoger dan 1 ziet geen enkel plaatje er uit tenzij ze geoptimaliseerd zijn en de resolutie dus 2x zo hoog is.

De truuk is dan de foto in 2x zo hoge resolutie te uploaden maar dan op mindere kwaliteit, misschien zelfs wat sharpening. Enfin daar is op internet wel wat over te lezen dat soort truukjes, het scheelt zelfs wat ruimte op het origineel en toch is de resolutie 2x zo hoog ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:49
Fantastische foto's. Zat sinds maanden weer eens op Zoom te neuzen en zag dat je daar foto van de dag bent geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:43

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je laatste foto doet me trouwens denken aan deze album cover, zag ik toevallig voorbij flitsen op Facebook:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MvDgiVwjd0ZTiMOnAfNcrFIl/full.jpg

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1