Mac-Mini (2014): Full back-up en ontbrekende kabel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 14:50
Vrijdag wordt eindelijk mijn eerst Mac geleverd en kan ik alvast als switcher aan de slag.
Nu wilde ik graag van de bijgeleverde software een back-up maken, zodat ik niet net zoals vorige keer de programma’s waaronder imovie, iphoto, pages, enz… verlies bij een clean install.

Ook viel het me op dat er bij de nieuwe Mac Mini in de doos geen hdmi naar Dvi-kabel meer wordt bijgeleverd! Welke kabel heb ik voor de Mac Mini 2014 nodig om monitor met displayport aan te sluiten?

Is dit een hdmi naar displayport voor support 2660x1400 van een Dell u2713H of een andere kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 16:06
Als ik mij niet vergis zit er op de U2713H ook een Mini DisplayPort. Dan zou je een Mini DisplayPort kabel kunnen kopen omdat de Mac Mini thunderboltport backwards compatible is met deze kabel. Volgens mij is het enige verschil met een thunderbolt kabel dat hierover ook data verzonden kan worden.

Daarnaast kan je ook HDMI gebruiken, let wel even op de kabel, dit moet minimaal HDMI 1.3 zijn wil je de resolutie van 2660x1400 kunnen gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door nanoChip op 29-10-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Wat betreft de support op de hdmi ben ik in twijfel, omdat mijn oude Dell u2711 of de videokaart van mijn oude pc deze resolutie 2560x1440 niet ondersteunde.
Enige oplossing was toen de monitor via displayport op mijn videokaart aan te sluiten.

Als ik je goed begrijp, is die thunderbolt tevens ook een displayport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 16:06
Moris schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:07:
Wat betreft de support op de hdmi ben ik in twijfel, omdat mijn oude Dell u2711 of de videokaart van mijn oude pc deze resolutie 2560x1440 niet ondersteunde.
Enige oplossing was toen de monitor via displayport op mijn videokaart aan te sluiten.

Als ik je goed begrijp, is die thunderbolt tevens ook een displayport?
100% garantie kan ik niet geven maar volgens mij zit het als volgt:

De thunderbolt port op je Mac Mini is backwards compatible met de mini displayport kabel. Thunderbolt kabel is geen optie, want je mini displayport op je U2711 is weer niet compatible met deze kabel.

edit: ik heb het even opgezocht en de maximale schermresolutie is niet beschikbaar bij het gebruik van HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
wat @nanoChip zegt, gewoon een mini displayport kabel halen. Zolang die poort op je beeldscherm zit, kan je de andere kant in de thunderbolt poort van je mac mini doen en heb je beeld!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
En voor je software, start App store een keertje. Dan worden deze programma's onder je appleID gezet zodat je die niet meer kwijt kunt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Voor het scherm heb ik dus een thunderbolt naar displayport kabeltje nodig ;)
Wat de backup van mijn bijgeleverde software betreft moet ik deze dus even linken naar mijn appleID.

Thanks guys ;)
Pagina: 1