Toon posts:

Probleem met een A7M266 ... HELP!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo,

Vandaag had ik een post geplaatst met de vraag of ik de core voltage van m'n CPU naar beneden kon halen zonder dat dit risico's inhield. Het antwoord was daarop ja ...
Aldus ging ik volle moed aan de slag. Mijn CPU is een AMD TB 1 GHZ met AXIA-core. Die staat standaard op 1.75V ingesteld. D.m.v. jumpers op mijn moederbord ging ik tot 1.35V. Alles werkte prima (prime95, 3dmark2001). Echter op 1.25V wilde het ding niet meer booten. De harde schijven booten nog wel, lampjes gingen branden, geen beeps maar ook geen beeld |:( M.a.w het systeem lijkt dood. Oké voltage terug op standaard gezet => niks !! Voltage op 1.75V gezet => niks !! Batterij bios uitgehaald gedurende 2 minuten => niks !! Wat is er nu aan de hand ????????????? (CPU kapot, mobo kapot)

Alle tips zijn welkom!!

Thx anyways
Snipper

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

schoon je cmos. Zit vast wel een jumpertje op je mobo om je CMOS te legen. FF in je handleiding kijken waar ie zit :)

MechWarrior || Monsters Game

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Je moet ff alle jumpers op off zetten en de JEN ook terug.

Dan trek je je processor er ff uit en je start het moederbord zonder processor, dan processor er weer op en een keer opstarten zonder jumperinstelling.
Als het goed is moet je bordje nu weer draaien :)

Je moet gewoon een beetje prutsen met dat spul dat doe ik ook altijd.
Ik test zelf RMA spullen en ik stel ook weleens wat verkeerd in maar ik krijg het altijd weer aan het werk :)

Alle proemn in n drek

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op dinsdag 12 juni 2001 22:49 schreef GambitRS het volgende:
schoon je cmos. Zit vast wel een jumpertje op je mobo om je CMOS te legen. FF in je handleiding kijken waar ie zit :)
Is geen jumper bij dat bord maar 2 tinnen bobbeltjes die je kort moet sluiten met een paperclip.
Dat is echt een bagger systeem en je maakt snel kortsluiting.

Alle proemn in n drek

Verwijderd

"clear CMOS" Staat vast wel ergens in de gebruiksaanwijzing van je moederbord.

• GambitRS

GambitRS

w00t

gebruik dan een schroevendraaier. M'n A7V heeft dus ook geen jumper en schroevendraaier werkt altijd.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

ff resetten met een grote schoevendraaier

het staat uitgelegd in eht boekje, bij mij (a7v) onder het kopje wat gaat oever, wat te doen als je het password van de bios bent vergeten.

Geen inspiratie

• GambitRS

GambitRS

w00t

Ik had dit probleem door m'n FSB op 120 te zetten.... ik ga dit najaar wel 121 proberen omdat ie dan de PCI/AGP lager zet, maar ik denk niet dat het lukt. Hij trekt hier maximaal een FSB van 115 wat best veel is voor een A7V (niet de 133 versie :P )

Verwijderd

Topicstarter
Moet je ook je bios flashen als je et jumpers verzet hebt?

Verwijderd

Nee....
Pagina: 1