Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

WIFI functie op laptop werkt slecht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb sinds augustus een nieuwe laptop: de Toshiba Satellite L70-A-13M. Sinds afgelopen zaterdag werkt de WIFI functie niet meer optimaal. Wanneer ik met WIFI verbinding maak doet hij het heel even (paar minuten) en vervolgens staat er 'verbinding beperkt' en werkt hij niet meer.
Ik heb vervolgens mijn oude laptop opgestart en gekeken of deze wel verbinding met WIFI kon maken, en die laptop deed het gewoon. Ook andere laptops/ telefoons werken hier gewoon op de WIFI.
Momenteel heb ik een internetkabel aangesloten en doet hij het dus wel gewoon.. Maar natuurlijk wil ik dit probleem oplossen, maar ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Hebben jullie ideeën waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik had op een ander forum gelezen dat als je de spaarstand aan hebt staan dit problemen kan geven met de WIFI. Ik had dus ook de spaarstand aan staan, weer uit gezet en nog steeds hetzelfde probleem.

Ik hoor graag jullie reacties/ oplossingen.

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Ik denk dat je eerst even moet uitsluiten als het hardware of software matig is. Zelf heb ik altijd wel een linux live cd liggen (of usb) dus wat ik zou doen is eerst even kijken als hij het zelfde gedrag vertoont met een "schoone" install. In dit geval dus de live cd.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik de linux live cd via internet downloaden? Hoe werkt dit en hoe gaat dit mij verder helpen? (heb hier namelijk nog nooit van gehoord).

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Oke, ik vraag me af of je er helemaal uit gaat komen maar download het volgende tooltje eens:

unetbootin

Kies daar een distrubution. Maakt niet zo heel veel uit maar kies voor het gemaak maar ubuntu en stop een usb stick in je pc die leeg mag. Kies onderaan bij type: usb drive en kiest daarnaast de usb stick wie je in de pc hebt gedaan.

Als het programma klaar is kun jij je pc opnieuw opstarten en als je bios goed is ingesteld boot hij nu een linux installatie. Mocht deze wel op internet kunnen en niet weg vallen dan moeten we eens gaan kijken naar de instellingen op je pc. Mocht deze methode het ook doen, dan is er mogelijk wat fysiek stuk maar die kans acht ik wat kleiner.

Maar voor dat je dit allemaal doet, kijk ook eens even in de log bestanden van je computer. Wellicht staat daar al zinvolle informatie in wat er aan de hand is.

Verwijderd

Topicstarter
Het is heel apart maar de wifi verbinding doet het momenteel weer normaal. Ik haalde even de internetkabel eruit om te kijken wat er zou gebeuren en tot nu toe geen problemen meer.

Ik kijk het even aan en anders ga ik zeker jouw tip opvolgen Ruben.
Dankjewel!