Toon posts:

Fujitsu Esprimo Q900 ombouwen tot HTPC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel 't volgende pc'tje thuis staan.

fujitsu Esprimo Q900
pricewatch: Fujitsu Esprimo Q900 (VFY:Q0900PXP11NL)

Ik zou hier graag een HTPC van willen maken door gebruik van XBMC, het enigste is.. dat ik graag gebruik zou willen maken DTS/Dolby & DTS-HD/Dolby True-HD. Aangezien er geen HDMI op zit.. en volgens mij ook geen mogelijkheid op zit voor een interne kleine videokaart..

Valt dit te realiseren?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Zit een Displayport op toch? De vraag is dan of je DTS sporen behoudt als je een passieve DP-HDMI converter aansluit.

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:29

Mikayu

.srt

Displayport doet geen gecodeerde audio, alleen pcm tot 8 kanaals. Als je amp dat ondersteunt kan je de software het laten decoden

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01 22:14
Long shot, maar een 5.1/7.1 USB-geluidskaart met discrete analoge uitgangen zou kunnen, mits je receiver ook discrete analoge ingangen heeft. Decoden gebeurt dan in software, maar dat zou met XBMC op een i5 prima moeten kunnen. Iets als een Asus Xonar U7 zou wel moeten werken.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Voor HTPC's is er het subforum Mediaspelers en HTPC's, daar verhuizen we dit topic dan ook even heen. Tevens een aanpassing van de titel aangezien "Oplossing?" niet de meest dekkende titel is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys voor de hulp, gisteren een fujitsu Q520 aangesloten aan een onkyo 609 middels de volgende aansluiting

DP HDMI converter ->HDMI kabel -> versterker.

Als ik de hdmi kabel op 1 van de 5 hdmi in-poorten aansluit krijg ik op t display te zien "analoog'
Wanneer ik de HDMI kabel op de voor ingang van de Onkyo aansluit krijg ik wel t "hdmi" logo'tje te zien.

Vervolgens wanneer ik dan weer xbmc opstart en dolby true-hd en dts-hd uitvink.. krijg ik gewoon DTS en Dolby door op de versterker.

Iemand enig idee waarom dit alleen op de voorste HDMI in aansluiting werkt?
Pagina: 1