windows 8.1 OEM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie909
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-04-2021
hallo ik ben bas 14 jaar.
Ik wil windows 8.1 Oem versie kopen maar ik heb gelezen dat als je de OEM versie installeert dat die pc gebonden wordt en je dus geen latere upgrades kan uitvoeren omdat windows 8.1 Oem zich ''hecht'' aan je componenten klopt dit ? En kan je windows 8.1 OEM als je bijvoorbeeld van een oud naar een nieuwe computer gaat het deinstalleren en opnieuw installeren op je nieuwe computer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 21:36

thof

FP ProMod
bassie909 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:38:
hallo ik ben bas 14 jaar.
Ik wil windows 8.1 Oem versie kopen maar ik heb gelezen dat als je de OEM versie installeert dat die pc gebonden wordt en je dus geen latere upgrades kan uitvoeren omdat windows 8.1 Oem zich ''hecht'' aan je componenten klopt dit ?
Dit klopt inderdaad, de licentie is geldig voor die betreffende PC.
En kan je windows 8.1 OEM als je bijvoorbeeld van een oud naar een nieuwe computer gaat het deinstalleren en opnieuw installeren op je nieuwe computer?
Volgens de licentie mag dit niet omdat het gezien wordt als een nieuw systeem. Mocht je dat willen dan zul je voor de retail licentie moeten gaan, dan mag dat wel.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat betekent niet dat je helemaal geen upgrades kan doen. Meer geheugen, extra HDD of een snellere videokaart kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie909
TERW_DAN schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:42:
Dat betekent niet dat je helemaal geen upgrades kan doen. Meer geheugen, extra HDD of een snellere videokaart kan gewoon.
ja maar stel dat over 2 maanden mijn moederbord in een keer de geest geeft dan kan ik geen andere moederbord erin zetten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Zolang je het moederbord vervangt voor eenzelfde is dat geen probleem. Dat is geen upgrade, dat is een reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie909
TERW_DAN schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:44:
Zolang je het moederbord vervangt voor eenzelfde is dat geen probleem. Dat is geen upgrade, dat is een reparatie.
en stel dat ik over 2 jaar een andere cpu wil dan moet ik ook een nieuwe licentie kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een andere CPU komt hoogstwaarschijnlijk ook een ander bord. En dan moet je inderdaad een nieuwe licentie nemen, want je hebt het dan niet meer over dezelfde PC als waarvoor je je licentie gekocht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
In de officiele zin wel ja, in de praktijk kan je prima je moederbord vervangen door wat anders. Kan zijn dat je activatie op een gegeven moment telefonisch moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie909
TERW_DAN schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:46:
Met een andere CPU komt hoogstwaarschijnlijk ook een ander bord. En dan moet je inderdaad een nieuwe licentie nemen, want je hebt het dan niet meer over dezelfde PC als waarvoor je je licentie gekocht had.
dan moet ik maar een duurdere licentie aanschaffen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-10 15:42
Mja zo serieus nemen ze dat niet hoor.

Ik heb zelf mijn pc ge-update afgelopen jaar (nieuw mainboard+cpu+gpu etc) en kon Windows 8 gewoon installeren. Ik moest wel ff bellen met een computer om een code door te geven want hij had dus wel door dat het een andere configuratie was.

Denk dat als het bij 1x blijft dat het niet zo erg is. Indien je dit vaker zal doen zal er heus wel een alarm afgaan bij MS.

[ Voor 18% gewijzigd door Raven__NL op 29-10-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie909
Raven__NL schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:47:
Mja zo serieus nemen ze dat niet hoor.

Ik heb zelf mijn pc ge-update afgelopen jaar (nieuw mainboard+cpu+gpu etc) en kon Windows 8 gewoon installeren. Ik moest wel ff bellen met een computer om een code door te geven want hij had dus wel door dat het een andere configuratie was.

Denk dat als het bij 1x blijft dat het niet zo erg is. Indien je dit vaker zal doen zal er heus wel een alarm afgaan bij MS.
oke en wat is verstandiger windows 7 64 bit of windows 8.1 64 bit voor een game pc
ik heb trouwends gehoord dat windows 8.1 gebruikers gratis kunnen upgraden naar windows 9 als die uit komt ofzoiets weet niet helemaal zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Bij Microsoft vinden ze het belangrijker dat je op een of andere manier Windows gebruikt dan dat je een bepaalde licentie koopt als particulier. Hell, ze hebben liever dat je illegaal Windows gebruikt dan Linux of Mac OS.

Dus als je OEM Windows 8 koopt zit je wel goed. Verwacht (behalve bij activeren) echter geen support van Microsoft, dat krijg je alleen bij de Retail versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Windows 7 is gewoon een doodlopend spoor, volgend jaar stopt de mainstream ondersteuning, dus nieuwe features zoals DirectX updates of Internet Explorer updates hoef je niet meer te verwachten. Of je gratis kunt updaten naar Windows 10 is nog maar de vraag, dat staat nog helemaal nergens definitief vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie909
_JGC_ schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:55:
Windows 7 is gewoon een doodlopend spoor, volgend jaar stopt de mainstream ondersteuning, dus nieuwe features zoals DirectX updates of Internet Explorer updates hoef je niet meer te verwachten. Of je gratis kunt updaten naar Windows 10 is nog maar de vraag, dat staat nog helemaal nergens definitief vastgelegd.
dus windows 8.1 is the way to go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

bassie909 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:56:
[...]
dus windows 8.1 is the way to go
Inderdaad. Windows 8.1 heeft echt wel meer verbeteringen doorgemaakt dan enkel de nieuwe UI waar niet iedereen fan van is. Plus, je krijgt een gratis upgrade naar Windows 10 (niet 9 ;) ).

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie909
Mavamaarten schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 16:59:
[...]

Inderdaad. Windows 8.1 heeft echt wel meer verbeteringen doorgemaakt dan enkel de nieuwe UI waar niet iedereen fan van is. Plus, je krijgt een gratis upgrade naar Windows 10 (niet 9 ;) ).
haha sorry had ik verkeerd getypt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OldSchoolPhoto
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10 17:18
In mijn ervaring is Microsoft niet zo streng. Ik had net een win8 licentie OEM gekocht voor een pc toen 2 maanden later mijn hele MB ruit fikte, en de rest in de catastrofe meenam. Heb een compleet nieuw systeem gekocht en MS gebeld met het verhaal. Ze gaven zonder problemen mijn licentiecode vrij voor herinstalatie.
Pagina: 1