Server login script

Pagina: 1
Acties:

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-12-2025

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb als eindopdracht voor mijn stage een opdracht verzonnen die ik graag uit zou voeren.
Ik heb een server geïnstalleerd, daarop draait het programma loginventory die een goed overzicht geeft van je netwerk.
om het netwerk nog beter te krijgen wil ik een login script gaan maken.
De login script moet ervoor gaan zorgen dat als een gebruiker inlogt dat zijn gebruikers naam wordt gekoppeld aan de desbtreffende computer.

Dus er staat een computer in de active directory, en wil een goed overzicht maken door bij de description van de pc de naam in te voegen van de persoon die op die computer werk. Dit lijkt mij wel te doen door een inlog script maar kan hier erg weinig van vinden op het internet.

Het gaat om een bedrijf van ongeveer 400 tot 450 computers.
Kunnen jullie mij vertellen of dit te doen is? en eventueel een klein voorbeeld te geven? _/-\o_

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-12-2025

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

group policy logon script, powershell set-adcomputer etc. etc.

Maar de belangrijkste vraag is:
Dit lijkt mij wel te doen door een inlog script maar kan hier erg weinig van vinden op het internet.
Wat heb je wel kunnen vinden ?

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• joeyl94

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Topicstarter
kan van alles wel vinden over de inlog scripts, maar niet specifiek iets over het koppelen van een user aan een computer. het kan er misschien wel ergens opstaan maar heb niet echt een idee waar ik naar opzoek moet.

(ben een netwerkbeheerder, geen programmeur)

• bdevogt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-01 21:31
1 woord voor powershell

'Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen',. -George Orwell

• joeyl94

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Topicstarter
yes, heb aan de hand van mike2k een site gevonden gevonden, met idd de powershell!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
joeyl94 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 14:09:
yes, heb aan de hand van mike2k een site gevonden gevonden, met idd de powershell!
Als je wat gevonden hebt, is het wel zo cool om dat dan in je post mee te nemen, dan hebben mensen die deze thread via zoeken tegenkomen er misschien ook nog wat aan :)

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Pagina: 1