Outlook account gebruiken bij een andere internet provider.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:01
Ik zit even met een probleem wat betreft het gebruik van mijn Outlook account.
Ik ben recent overgestapt van KPN (Internet + bellen) naar een nieuwe internet provider.

Bij KPN internet + bellen maakte ik gebruik van POP en IMAP account settings die als volgt waren

POP 3 server: pop.kpnplanet.nl
STMP server: mail.kpnplanet.nl

Nu wil ik vervolgens in Windows 8 wederom mijn Outlook account gaan gebruiken bij de nieuwe internet provider. Hierbij vul ik dan het onderstaande scherm in:
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/14iof8j.jpg

Echter nu vraag ik mij af of ik bij deze nieuwe provider dezelfde POP3 en STMP server kan gebruiken. En kan ik überhaupt hetzelfde e-mail-adres behouden?
Of zal ik bij deze nieuwe provider de POP3 server en STMP server adressen moeten achterhalen? Echter dan dient toch ook het e-mail adres aangepast te worden lijkt mij.

Kan er iemand wat meer duidelijkheid verschaffen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Als je je KPN Planet opgezegd hebt, dan ga je ook geen toegang meer krijgen tot die mailbox.
En kun je hun pop en smtp servers dus ook niet meer gebruiken.

Over het algemeen zul je de mailservers van je provider moeten gebruiken.
Of, om steeds wijzigingen niet door te hoeven geven, maak je een gmail of outlook adres aan.
Die zijn provider onafhankelijk.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als je overstapt, ben je je oude provider-email kwijt, KPN in dit geval; dat mail adres bestaat dan ook niet meer.

Voor Outlook moet je dus nu gebruik gaan maken van je nieuwe provider-email, meestal krijg je deze zaken al direct bij aanmelding of bevestiging ervan.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 07:33
Als je het KPN abonnement niet hebt overgezet naar een e-mail only abonnement dan raak je je oude KPN e-mail adres kwijt.

Je nieuwe POP en SMTP providers krijg je normaal gesproken via een bevestigingsbrief van je provider en anders zijn deze online op te zoeken.

Anders zeg je precies hetzelfde wat je bovenbuurman zegt... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Onoffon op 29-10-2014 13:40 ]

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterTweaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 18:01
Ok bedankt voor de reacties. Dus als ik alle e-mails van het oude e-mail account wil bewaren dan dien ik alles te exporteren en vervolgens op het nieuwe Outlook e-mail account alles weer te importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
En laat daar nu een handig tooltje voor zijn : downloads: MailStore Home 8.2.1 ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 15:21
MasterTweaker schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:58:
Ok bedankt voor de reacties. Dus als ik alle e-mails van het oude e-mail account wil bewaren dan dien ik alles te exporteren en vervolgens op het nieuwe Outlook e-mail account alles weer te importeren?
Nee, dat hoeft niet. Het was een PoP3 account dus de mail die ontvangen is op je Outlook en nu in je Outlook zichtbaar is blijft ook gewoon in je inbox staan. Die staat niet meer bij KPN op de server. Je kan alleen niet meer verzenden en ontvangen omdat je geen toegang meer hebt tot de mailserver.
Daarnaast maak je een nieuwe account in Outlook met de nieuwe gegevens van je nieuwe provider.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_oniem
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-04-2024
Ik draai zelf met Windows 7 en zelfs daar is het instellen van de account gegevens al een fluitje van een cent.
Dat "Add Account" scherm hoeft niet eens zelf ingevuld te worden, Outlook zoekt dat voor je uit nadat je jouw accountnaam invoert, zoals van de nieuwe provider ontvangen.
Ik verwacht dat Windows 8 die optie ook zeker zal bevatten.
Pagina: 1