Drie beeldschermen op Asus HD6950 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• eew
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2018
Mijn situatie is als volgt.

Ik heb al heel lang een (volstrekt overbodige, maar dat is een andere verhaal) Asus HD6950 Direct CUII. Die 1 DVI-I 1 DVI-D en 4 displayports heeft. Ik had hier een 24" 1920*1200 Eizo monitor op aangesloten via de DVI en als extra een redelijk oude Medion (17") LCD die enkel analoog aangesloten kan worden.

Ik heb gisteren een 42" LG tv aangeschaft die ook als scherm aan mijn pc moet functioneren. Deze heb ik aangesloten met een passieve displayport->HDMI kabel.

Nu het probleem dat mijn PC op de een of andere manier maar 2 van deze drie schermen wil hebben. Ik meende ergens gelezen te hebben dat er problemen zouden zijn met alle twee de DVI poorten gebruiken en dan verder gaan op de Display poorts. Dus ik heb vanochtend bij iemand die dat toevallig nog had liggen een passieve displayport DVI adapter gehaald en daarop mijn Eizo aangesloten. Dit mag ook niet baten, nog steeds kan ik maar 2 van de drie schermen gebruiken. Als ik de 3e probeer te activeren krijg ik een melding met "Kan beeldscherminstellingen niet opslaan".

Tot overmaat van ramp ligt de handleiding van mijn videokaart waarschijnlijk ergens bij mijn ouders en is deze ook niet online te vinden. Waar zou dit aan kunnen liggen?

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 15:24
Afbeeldingslocatie: https://www.asus.com/websites/global/products/ZgtaIyXBnC551fdx/sixmonitor.jpg

Misschien heb je hier iets aan. Is een plaatje hoe je meerdere monitoren aansluit op de kaart. Overigens van de asus site.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-02 10:43

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

wrs is de passieve adapter van Dp naar HDMI de oorzaak, een actieve zal wel werken.
Een passieve Dp naar vga gaat wel werken eventueel.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• eew
Ik ben er ondertussen achter dat het met de pixel clock te maken heeft. Die videokaart (en alle andere AMD kaarten met zo idioot veel aansluitingen), kan er maar 2 leveren. En ik heb er in dit geval drie nodig.

Waarom zou een passieve DP->VGA adapter wel werken. Het idee is toch dat ik een van deze drie schermen native display poort moet laten gebruiken?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Je kan inderdaad maar 2 schermen aansluiten op de DVI en HDMI aansluitingen. Je kan nog een extra aansluiten via Displayport omdat deze geen pixel clock nodig heeft (dit zit in het signaal zelf verwerkt).

Als je dus een scherm met een displayport hebt dan kan je hem daarop aansluiten, anders moet je een actieve converter kopen.

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Actieve converter halen, zijn zo rond de 20,-. ff kijken welke aansluiting je nodig hebt.
http://tweakers.net/price.../?keyword=active+sapphire

|2600k|Asus 290|

• eew
Welke van de drie kan ik dan het beste met een actieve convertor aansluiten? De TV niet, want dan heb ik die lange kabel voor niets gekocht, al is dat wel de minst gebruikte van de drie.

Ik zal neigen naar de analoge, hoe goed werkt zoiets? http://www.allekabels.nl/...ort-naar-vga-adapter.html

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-02 10:43

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zodra je 3 dezelfde schermen naast elkaar hebt, en je gaat dan goed opletten zul je het merken, maar bij jou gaat het erom dat 3 schermen ineens werken, die sowieso al verschillen van elkaar, dus wrs merk je daar weinig aan.

Je kunt de displayport aansluiting in je vga steken en dan heb je een vga port om hem met een vga kabel te connecten, heeft het scherm deze geen, kan je natuurlijk zo een dvi naar vga verloop op de dvi port steken om hem dan zo aan te sluiten...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb dezelfde kaart en het werkt als je vga aansluiting via een actieve adapter laat lopen!

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Pagina: 1