Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk Switch advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• tomaszcs
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01:00
Hallo beste Tweakers :)

Door een nieuwer indeling in het huis ben ik genoodzaakt wat computers naar de 1ste verdieping te verhuizen, alleen ik heb op de 1ste verdieping alleen maar 1 lan kabel. Die in mijn Desktop gaat. Alleen de 2de computer ( MC Server ) wil ik ook graag deticated lan geven en geen WiFi.

Moet ik dan werken met een switch zoals: pricewatch: TP-Link TL-SG1005D ?

Alleen ik heb daar nog een paar vragen over:

Wordt mijn ping (merkbaar) hoger als ik gebruik maak van deze switch?

Kan ik mijn MC server nog steeds een aparte ip geven via mijn router ( XperiaBox V8 ) zodat ik hem kan openzetten met DMZ?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen :)

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Een switch en een router zijn 2 apparte dingen. Een switch kijkt alleen naar mac adressen en een router kijkt naar ip adressen. Als jij een switch ergens tussen plaatst dan heeft het geen effect op de router.

Wat betreft ping, tja die wordt er niet sneller op maar significant trager denk ik ook niet. Helemaal niet voor een media center. Daar is een lage ping nu niet echt belangrijk voor.

In principe is het gewoon plug en play en zou je niets hoeven aan te passen.

• tomaszcs
Aah oke :)

Ik heb namelijk toen ik nog beide PC's met ieder een eigen kabel het volgende via mijn router:

Desktop 192.168.2.99

MC Server 192.168.2.100

Dan heb ik op 192.168.2.100 de DMZ functie aangezet

Kan ik het zelfde doen ook als er een switch tussen zit?

• tomaszcs
De lage ping is voornamelijk voor mijn Desktop, ik game er op en een lage ping in dan zeer gewenst. Mijn ping zit nu rond de 20ms en hoop dat het niet veel hoger wordt met een switch er tussen.

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Wat je met je DMZ wil doen is mij niet helemaal duidelijk maar in principe veranderd er niets. Waarom heb je een DMZ gemaakt en is het de bedoeling dat alleen je media center er in zit?

Een switch zou niet noemenswaardig merkbaar moeten zijn zijn. We praten dan over tiendes van millisecondes denk ik. Ondanks dat ik hier geen 100% zekerheid over kan geven zou dat absoluut geen issue zijn.

• tomaszcs
Bedankt voor je hulp Ruben, ik bestel gewoon de switch en ga der mee aanklooien en zie wel wat er van komt :)

Nog een fijne dag verder!

• tomaszcs
Want ik moest poort 25565 openzetten om de PC toegankelijk te maken voor andere personen die komen spelen op de server. Maar met de DMZ optie van de router op de ip van de computer werkte het ook prima.

• tomaszcs
Ik hoop dan daarom de DMZ functie nog steeds kan toewijzen. Krijgt de PC wel een eigen IP adres met een switch ertussen uiteindelijk gaat er maar 1 internet kabel weer in de router de rest van pc worden dan aangesloten op de Switch

Verwijderd

Maak het jezelf niet te moeilijk en bestel deze:
pricewatch: Linksys SE2500

Plug and play :)
Edit:
Oeps ik zie net dat je er al 1 had uitgezocht, die doet hetzelfde, ook goed.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2014 13:15 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

tomaszcs schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:10:
Want ik moest poort 25565 openzetten om de PC toegankelijk te maken voor andere personen die komen spelen op de server. Maar met de DMZ optie van de router op de ip van de computer werkte het ook prima.
Dat komt omdat hij nu open en bloot voor iedereen op de wereld is :+

Maar alles blijft gewoon zo werken als dat het nu doet, de switch doet niet meer als het pakketje naar de juise plek sturen.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:05
tomaszcs schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:11:
Ik hoop dan daarom de DMZ functie nog steeds kan toewijzen. Krijgt de PC wel een eigen IP adres met een switch ertussen uiteindelijk gaat er maar 1 internet kabel weer in de router de rest van pc worden dan aangesloten op de Switch
Nogmaals, De switch doet helemaal niks met IP-adressen.

Als in de router ingesteld staat dat op adres 192.168.2.100 de DMZ functie is toegewezen zal dat zo blijven. volgens mij voldoet elke gigabit switch wel aan jouw behoeftes. Gewoon kabeltje van router erin en twee kabeljes eruit. Stroom er op prikken en klaar is kees.

don't mind me

• tomaszcs
Oke duidelijk!

Bedankt voor jullie hulp allemaal, hierbij sluit ik de topic :)

Pagina: 1