Windows 7 herinstalleren op harde schijf met slechte sector

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-06 11:01
Dag Tweakers,

Ik zou hier graag twee computers willen herinstalleren met windows 7, maar beide computers hebben een harde schijf met slechte sectoren.

Op computer 1 gaat het om 1 slechte sector in het begin (na 6 blokjes in hdtune)
Op computer 2 gaat het om 3 slechte sectoren (helemaal op het begin en in het midden van de eerste lijn in hdtune)

Nu is mijn vraag of ik gewoon windows wel opnieuw kan installeren of gaat dit problemen geven? Kan ik dit eventueel oplossen?

EDIT:

Ik weet nu bijvoorbeeld dat er ergens in de eerste 10GB een slechte sector zit. Kan ik dan tijdens de herinstallatie mijn schijf verdelen in:
partitie 1 --> 10GB --> hier zit dan het slechte sector in. Met deze partitie doe ik niks
partitie 2 --> overige schijfruimte --> hier zet ik mijn windows installatie op

Kan ik dit probleem zo oplossen?

[ Voor 27% gewijzigd door stefve1 op 29-10-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Ja, dat kan. Doe géén quickformat, maar een 'gewone' format: bad sectors worden dan gemarkeerd.
Beter is om een nieuwe harddisk aan te schaffen, bad sectors is meestal het begin van het eind.
Ik zou niet graag mijn scriptie of foto's op een schijf opslaan waarvan ik weet dat die eigenlijk kapot is.
Een 500 GB schijf kost tegenwoordig slechts € 40,00
Een 120 GB SSD kost tegenwoordig nog geen € 60,00, en dat vindt Windows 7 best lekker.

[ Voor 40% gewijzigd door Witte op 30-10-2014 13:41 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-07 21:38

DarkSide

theres no place like ::1

idd gewoon een full format doen. en geen quickformat. Dan kan je gewoon alle ruimte gebruiken.
Zal de HDD's wel verder in de gaten houden (smart monitoring).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.