European Korfball Championship 2014

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-07 20:20
Ik denk dat velen het niet weten, maar 25 okt is het EK 2014 (tot 2 nov) van start gegaan voor korfbal. Nu heeft korfbal een reputatie, waar ik tot een bepaalde hoogte zeker begrip voor kan hebben. Vooral qua amusementswaarde blijft korfbal achter t.o.v. basketbal of voetbal, helemaal voor mensen die het niet zelf spelen.
-
Wat ook niet helpt; zowel het KNKV als de IKF (FIFA van het korfbal) hebben een draak van een website.
http://www.ikf.org/
http://www.knkv.nl/
-
Nu was ik de poule wedstrijden van het EKC aan het kijken (live, jawel, we hebben een live stream :P)en sinds er nieuwe bondscoach aan het roer staat is het spel erg veranderd; het is een stuk dynamischer, sneller en gewoon een stuk leuker om naar te kijken, mits goed uitgevoerd.
Het jammere is natuurlijk dat er maar een paar landen zijn die op een goed niveau zitten.

Zijn er uberhaupt mensen hier die korfballen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En dat blijft ook het grote probleem: er zijn misschien 4 landen van een beetje niveau?
Stel dat ze samengaan met het netball en netball ipv korfbal kan olympisch worden: doen? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiwf
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:47

jpiwf

licenced pepernootaddict

apis29 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:10:
En dat blijft ook het grote probleem: er zijn misschien 4 landen van een beetje niveau?
Stel dat ze samengaan met het netball en netball ipv korfbal kan olympisch worden: doen? })
4? probeer 2. Nederland, en dan een flink stuk erachter België. Veel andere landen mogen blij zijn als ze een team op kunnen stellen. Als in, misschien een paar 100 actieve beoefenaars per land, tegen enkele 10000en in nederland en ong 8000 in belgie.
Het lijstje wereldkampioenen is tekenend: 8 keer Nederland, 1 keer België (1991). EK bestaat wat korter, maar is enkel door Nederland gewonnen (4x).

Verder wel een leuk spelletje om te doen hoor. Heb het zelf in mijn middelbareschooltijd gespeeld, maar niet mee doorgegaan toen ik ging studeren. Nadeel van het spel is een beetje dat je de helft van de wedstrijd niets staat te doen, en dat was vroeger nog veel erger met de 3 vakken

member of Los Alcoholicos ban dhmo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
Nederland heeft de under-20 finale van Belgie verloren, dus dat ze een flink stuk achterlopen wil ik niet zeggen. Daarbij verloor Portugal een paar dagen geleden met maar 5 punten verschil van onze belgische buren. Die gaten worden al kleiner.

Hoe hoger je speelt, hoe meer je die rust in het andere vak nodig hebt. Ik heb in het senioren korfbal nog nooit iemand horen klagen dat ie teveel stil stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
De gaten worden inderdaad kleiner maar Nederland moet toch wel een slechte dag hebben en België een goede willen ze verliezen van onze zuiderburen.
Dat je in een vak niets aan het doen bent is deels waar. Echter heb je die tijd wel nodig om bij te komen. Het is namelijk (zeker als je hoger speelt) een erg explosieve sport en kost veel energie in korte tijd. Met voetbal staat ook bijv meer dan de helft stil tot ze een keer een bal in hun richting krijgen. Continue op hoog tempo blijven pompen is voor weinig weggelegd. Basketbal bijv is wat dat betreft echt bikkelen omdat je daar wel met zijn alleen continue heen en weer gaat (al zal je daar ook je energie moeten verdelen).

Waar is trouwens het linkje naar de livestream en het programma?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
Dat is wat mensen vaak verbaast, dat je er wel degelijk wat uithoudingsvermogen moet hebben. Veel korte sprintjes en heel explosief. Bij basketbal heb je ook iets meer wissels, waar blijkbaar de korfballeague ook mee gaat experimenteren. 6 per wedstrijd geloof ik.

Waar de live wedstrijden worden gestreamd: www.nlkorfbal.nl/live
Morgen de halve finale tegen Portugal om 15u
Programma: http://www.knkv.nl/oranje...portugal/wedstrijdschema/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Stel je bent een jongen van ca 11 / 12 en wil een leuke teamsport gaan doen: nu kan je gaan korfballen en vervoeg je je tot de sukkels die appels in een mandje gooien, of je gaat basketballen en wil worden zoals Shaq of Jordan, waarvan je ook een levensgrote poster met sinterklaas hebt gekregen.

kortom: een lange weg te gaan.

Edit: de eerste alinea is niet mijn mening, maar wel hoe er tegen korfbal in general wordt aangekeken.

Bijzonder jammer, want het is een aardige kijksport.

[ Voor 19% gewijzigd door Witte op 30-10-2014 22:03 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Laatst online: 11-12-2024
Witte schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:58:
Stel je bent een jongen van ca 11 / 12 en wil een leuke teamsport gaan doen: nu kan je gaan korfballen en vervoeg je je tot de sukkels die appels in een mandje gooien, of je gaat basketballen en wil worden zoals Shaq of Jordan, waarvan je ook een levensgrote poster met sinterklaas hebt gekregen.

kortom: een lange weg te gaan.
Tja dat is wat de vooroordelen en typeringen met je doen. Ik kan je garanderen dat er minstens net zoveel nerds op voetbal/basketbal zitten hoor. Men heeft het voor elkaar om korfbal weg te zetten als een sport voor doetjes en mietjes terwijl dat het verre van is. Dat er doetjes en mietjes spelen is zeker waar maar die tref je wat dat betreft binnen alle takken van sport aan. Maar goed, laten we vooral niet weer in de cliché discussie belanden wat voor mensen nu korfbal spelen.

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 20:18
De website van 't KNKV wordt inderdaad bij elke update beroerder, op zich ook wel een prestatie ;)

Ik speel zelf ook, laagste seniorenteam bij mijn vereniging, dus niet zo'n hoog niveau

En korfbal heeft inderdaad met een slecht imago te maken, wat volgens mij ook niet terecht is, met name wat het korfbal op de hogere niveau's betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolBadeendje
Voor programma's, standen en uitslagen gebruik ik al een aantal jaar de dienst van antilopen http://www.antilopen.nl/competitie/m/index.asp & voor nieuws www.nlkorfbal.nl.

In principe heb je de KNKV site ook niet meer nodig. Maar ben het met je eens; het is wel een prestatie dat de site zo slecht is dat een vereniging een eigen uitslagendienst bouwt, die stukken beter werkt dan die van het KNKV.

Edit: Linkje gefixed

[ Voor 3% gewijzigd door CoolBadeendje op 30-10-2014 17:01 ]

Pagina: 1