Toon posts:

CPU cooler van moederbord afgevallen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik was afgelopen weekend weg en kom laat in de avond zondag thuis. Ik wilde nog even me computer opstarten, nadat ik op de aan knop gedrukt hebt krijg ik maar geen beeld en hoor ik geen piepjes vanaf mijn moederbord. Na circa 12 seconde valt mijn computer uit zonder beeld gegeven te hebben. Ik denk "raar" dus probeer mijn computer een tweede keer aan te zetten waarbij hij binnen 2 seconde uitvalt zonder iets gedaan te hebben (alleen de fans gingen draaien).

Vervolgens draai ik mijn kast bij om door het plexiglas heen te kijken of er iets te zien was. Tot mijn grote verbazing zag ik mijn CPU koeler op mijn GPU liggen. Hieronder is de afbeelding te zien van mijn cpu cooler. Het gaat om een zalman maar weet niet meer precies welk model.
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/cpu/coolx/z9700nt/z9700nt.jpg
Vervolgens heb ik mijn kast open gemaakt om naar de schade te kijken, vervolgens heb ik mijn cpu cooler losgekoppelt (de pinnetjes in mijn moederbord zagen er nog goed uit waar de cpu cooler op is aangesloten).

Uiteindelijk bleek dat de metalen clip doormidden gebroken was die de cpu cooler op zijn plek houd.

Ik heb nu een nieuwe cpu cooler besteld en deze komt vandaag binnen. Heeft iemand enig idee of de kans groot is dat er andere onderdelen beschadigt zijn in mijn kast?

Met vriendelijke groet,

Mello

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Als die op je videokaart is gevallen dan zou het kunnen dat er misschien daar kleine componentjes zijn afgebroken. Of dat er kortsluiting is veroorzaakt door het metaal van de koeler op de kaart. Maar dit zul je gauw genoeg merken.

Zou iig even de kaart nakijken op losse componenten.

[ Voor 10% gewijzigd door rikadoo op 29-10-2014 11:57 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De kaart had sowieso geen losse componenten, of zichtbaar afgebroken delen. Kortsluiting zou natuurlijk een mogelijkheid kunnen zijn aangezien ik de computer probeerde aan te zetten. Maar dit kan ik uitzoeken door gebruik te maken van de onboard grafische chip.

Had nog even rondgezocht, er zijn zeker nog 10 andere mensen die het zelfde probleem hebben gehad met deze cooler, dat de metalen clip gebroken is op hetzelfde punt.

Verder nog onderdelen waar op gelet dient te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn nieuwe cooler ontvangen en deze geïnstalleerd. Computer start weer gewoon op.

Echter is het nu zo dat sommige programma's helemaal niets doen wanneer ik op de snelkoppeling klik, Steam zegt bijvoorbeeld dat hij gaat updaten maar start daarna helemaal niets op. Dit geld ook voor League of Legens. Photoshop endergelijke doet het wel...

Iemand een idee?