Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik ben voor mijn zoontje op zoek naar een leuke tablet. Het hoeft geen absolute krachtpatser te zijn want er zullen alleen wat spelletjes als Minecraft en educatief spul als Squla op gedaan te worden.Het moet Android draaien (iOS mag ook, maar is flink duurder) vanwege het app aanbod.

Het budget voor de tablet zit tussen de 250 en 300 euro en moet een nieuw exemplaar zijn uit de winkel (dus geen tweedehands spul).

Zelf twijfel ik tussen de Galaxy Tab 4 en de Sony Tablet Z. De eerste is een lekker nieuw model, maar heeft wel een wat lage resolutie. Wel zit er een Snapdragon 400 soc in die waarschijnlijk wat zuiniger is dan de Tablet Z.

De Tablet Z is naast het veel mooiere uiterlijk ook voorzien van een beter scherm en is tevens (spat) waterdicht. Dat kan wel eens handig zijn als kleine kinderhandjes er mee aan de haal gaan. Wel twijfel ik over de S4Pro soc van de Tablet Z. Die is alweer wat ouder en hoe "toekomstbestendig" is dat nou eigenlijk?

Wie heeft ervaring met (1 van) deze tablets en kan mij voorzien van een goed advies waarom ik een van deze tablets zou moeten kopen of juist voor een andere (in Nederland te krijgen) te gaan?

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:06
Ik heb een Tab eerste generatie, is van Android 3 naar 4.0.4 geupgrade, daarna geen updates meer gehad en merk dat bijvoorbeeld de stock browser nu niet meer mee kan, maar een ander uit de play store lost dat op. Ik zou kijken of een of beiden een update naar. Lollipop krijgen dan heb je er het langst plezier van.

Overigens vuistregel, lagere resolutie is langer accu gebruik. Kijk even naar ppi, volgens mij is alles boven 300 ppi prima en zie je het verschil niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Ik heb inmiddels gelezen dat de hele Z-lijn van Sony de upgrade gaat krijgen naar Lollipop. Dat vind ik an sich wel een interessant aspect. Kan mij niet voorstellen dat de Tab4 die ook niet gaat krijgen.

Accuduur vind ik an sich niet heel boeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:06
Als accuduur niet boeiend is, en de spatwater dichtheid van de Z je beter aanspreekt, blijft alleen de processor over. Er is een vergelijkingswebsite daarvoor, Google maar, ik heb nu alleen mijn gsm op vakantie anders had ik het linkje wel uit mijn favorieten kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Bedankt,

Blijkt dat de S4 niet heel veel slomer is dan de S400. Ik denk dat het de Tablet Z gaat worden.