[Probleem] Geluid van games niet over headset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schroefdop
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik wist niet precies in welk subforum dit het beste geplaatst kon worden, dus ik begin maar hier.

Laat ik bij het begin beginnen. Een paar maanden geleden werkte alles nog. Ik speelde een game en wanneer ik in-game mijn headset inplugde (3,5 mm jacks) ging gelijk al het geluid over mijn headset, wat ook de bedoeling is.
Maar tot voor kort gebeurt dat niet meer. Als ik een game speel en ik plug nu mijn headset in, blijft het geluid van de game over de speakers gaan. Als ik uit de game alt-tab om een skype call op te nemen gaat dit gesprek wél weer over de headset.

Ik heb al een tijd door alle sound opties gezocht, maar geen enkele aanpassing die ik maakte werkte.
Bij de properties van mn speakers heb ik op de advanced tab alles van "Exclusive mode" uitgezet. Bij de headset properties heb ik dit aangezet.
Ik denk dat het misschien aan de Steam Client Bootstrapper ligt die altijd over de speakers gaat, maar dat is een wilde gok.

Ik weet geen raad meer.
Ik draai Windows 8.1.

Mijn vraag is nu: Hoe kan ik er voor zorgen dat, wanneer ik mijn headset in-game aansluit, al het geluid weer over mijn headset gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 13:48
Schroefdop schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:43:
Mijn vraag is nu: Hoe kan ik er voor zorgen dat, wanneer ik mijn headset in-game aansluit, al het geluid weer over mijn headset gaat?
Zorgen dat je je headset aansluit op een bestaande versterker of audioset. Niet in de computer drukken.

Of anders zorgen dat je een USB headset neemt en dan via Sound properties deze op USB Headphone set zetten.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604128

Ik lees zo even niet of je dit al geprobeerd hebt, maar zet alle andere bronnen uit in je geluids opties?
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/cFpc9/3d22c4684b.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:50

TheVMaster

Moderator WOS
Schroefdop schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:43:
Ik wist niet precies in welk subforum dit het beste geplaatst kon worden, dus ik begin maar hier.

Laat ik bij het begin beginnen. Een paar maanden geleden werkte alles nog. Ik speelde een game en wanneer ik in-game mijn headset inplugde (3,5 mm jacks) ging gelijk al het geluid over mijn headset, wat ook de bedoeling is.
Maar tot voor kort gebeurt dat niet meer. Als ik een game speel en ik plug nu mijn headset in, blijft het geluid van de game over de speakers gaan. Als ik uit de game alt-tab om een skype call op te nemen gaat dit gesprek wél weer over de headset.

Ik heb al een tijd door alle sound opties gezocht, maar geen enkele aanpassing die ik maakte werkte.
Bij de properties van mn speakers heb ik op de advanced tab alles van "Exclusive mode" uitgezet. Bij de headset properties heb ik dit aangezet.
Ik denk dat het misschien aan de Steam Client Bootstrapper ligt die altijd over de speakers gaat, maar dat is een wilde gok.

Ik weet geen raad meer.
Ik draai Windows 8.1.

Binnen Skype kun je volgens mij aangeven welk audio device hij moet gebruiken voor microfoon en speakers. Kan je dat binnen je game ook niet instellen?