Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Trojan Horse 'Downloader Generic 13 BVUL' verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 15:12
Is er iemand die ervaringen heeft met (het verwijderen van) het virus 'Downloader Generic 13 BVUL'? Onlangs is deze de pc van mijn ouders binnengeslopen. Ik heb tot nu toe:

- Alle vage programma's die geinstalleerd zijn ná het virus-moment van de pc verwijderd, via Programma's en Onderdelen. Hier kwam ik een stuk of 15 meest vreemde programma's tegen.

- Vervolgens heb ik AVG geinstalleerd en een volledige scan gedraaid. Na installatie werden er al meteen een stuk of 10 bedreigingen geconstarteerd. Deze heb ik verwijderd. Na het draaien van een volledige scan had hij er nog een stuk of 11 gevonden, ook deze zijn verwijderd.

Echter, hierna lijkt het virus nog steeds binnen te zijn, ik kan namelijk nog steeds het internet niet op, noch via IE, noch via Google Crome. Ook bij het ophalen van Gmail met Windows Live Mail geeft hij een netwerkfout (geen verbinding), maar via Microsoft Outlook lukt het ophalen van de mail (Gmail, ander account) wel. Iemand suggesties?

Ik heb al verschillende sites afgezocht naar dit virus, maar je komt de meest uiteenlopende werkwijzen tegen. Vaak wordt gezegd; "zoek in je regedit naar 'malicious files' en verwijder deze". Maar ja, wat zijn malicious files...? Ik zit er op dit moment dan ook sterk over te denken om gewoon een clean install te doen, maar niet voordat ik dit forum geraadpleegd heb natuurlijk :-)

Gr, BvdH

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
Als je gezien hebt dat er al verschillende soorten malware op zijn gekomen, is het het slimst/snelst/veiligst om de schijven te formatteren en windows opnieuw te installeren.
Lastige virussen verwijderen kan vele uren duren, en wanneer weet je zeker dat de pc weer helemaal schoon is?
Anyways, wil je toch eerst scannen, gebruik dan software van grote virusbedrijven als mcAffee, kasperski, sophos. waarmee je eventueel een bootdisk aanmaakt, om buiten windows om de schijven te scannen.

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06 15:12
Ja, daar was ik al een beetje bang voor. Maar goed, het was het proberen waard. Thx voor het meedenken en je antwoord.