Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• perkepower
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-12-2022
Hallo mede-tweakers,

Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld een tablet helemaal dicht te timmeren qua gebruik?

Wij willen onze klanten een tablet geven om gemakkelijk bestellingen te doen via onze webshop.
Echter willen we voorkomen dat de tablet bij iemand thuis beland en willen daardoor onze site 'standaard' tonen als de tablet unlocked wordt.

In principe moeten de klanten er niets anders mee kunnen dan bestellingen plaatsen. Hierdoor zullen ze hem ook alleen gaan gebruiken voor bestellingen te plaatsen en kunnen ze hem op een centrale plek in hun zaak hangen zonder dat iemand hem 'perongeluk' meeneemt naar huis.

Zijn hier oplossingen voor?

Mvg,
Perkepower

• Jason X
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-11 12:53
Even een niet heel nuttige reactie, maar het móet kunnen. Want sushi restaurant Shabu Shabu heeft tablets waarmee je aan tafel via hun eigen app-interface eten kan bestellen. Kon niet ontdekken hoe je uit de app kon komen. (http://www.tabletmenukaart.nl/)
Dit bedrijf richt zich op horeca maar misschien kan je anderen vinden.

[ Voor 39% gewijzigd door Jason X op 30-10-2014 13:55 ]

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zoek eens op "kiosk mode" :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• perkepower
Dankje voor deze reacties. Dit is inderdaad wat ik zoek. Al is het doormiddel van een app of een eigen "kids mode" waar men niet uit kan zonder wachtwoord oid.

Ik ga de opties bekijken.

bedankt!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:14
Wellicht ook nog een optie, alleen een 'nadeel' dat je dan recente tablets moet gebruiken:

Android 5.0 biedt de optie om een applicatie vast te 'pinnen', waardoor deze niet kan worden verlaten dan enkel door ingave van een PIN code. Op die manier kan men dus niet op de homebutton drukken om andere dingen te doen en waarschijnlijk ook minder geneigd zijn hem mee naar huis te nemen.

Overigens doet een permanente (fysieke) marker op de achterkant vaak ook wonderen als 'meenamepreventie', gewoon loeigroot je bedrijfsnaam aanbrengen.

[ Voor 7% gewijzigd door matk89 op 06-11-2014 14:20 ]

• perkepower
Bedankt voor alle nuttige reacties.

Kiosk mode inmiddels uitvoerig getest en dit lijkt precies op de mogelijkheid die wij voor ogen hebben.

Wat betreft de reactie van #Matk89 zaten wij ook al aan te denken. Tablets laten maken met een bedrijfslogo op de achterkant. Natuurlijk is dit nog te verbergen d.m.v. een hoesje maar ik wil er als bedrijf zijnde alles aan doen om "het perongeluk meenemen" van de tablets te minimaliseren.

Ik denk dat het een combinatie gaat worden van het logo en de kiosk mode.

Het vast pinnen van applicaties heb ik zelf nog niet gezien. Zal deze optie ook nog eens gaan bekijken. Wellicht net zo simpel en net zo effectief.

#JasonX bedankt voor je nuttige antwoord. Met name door ShabuShabu ben ik gaan zoeken naar soortgelijke opties. Dit heb ik ook als voorbeeld aangedragen binnen onze organisatie.
Pagina: 1