Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 16:53

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.dualshockers.com/wp-content/uploads/2014/06/8742c3fd-e9d1-4205-bd1e-c67261adb69c-670x384.jpg?eaa32f

What is Sunset Overdrive?
The city’s overrun with mutants. Problem? Not for you. Sunset Overdrive is an open-world playground of post-apocalyptic possibilities. Vault, grind & wall-run while using a deadly & unconventional arsenal. With hyper-agility, unique weapons, & customizable abilities, it rewrites the rules of shooters while delivering an irreverent adventure.

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/charactersidrrs.png

Not everyone in the city is trying to kill you, there are still some friendly faces left in town who you will join up with to survive the chaos of monsters, looters and robots. You have folk like Floyd, an ex-Fizzco scientist, who will be able to help you create amps or Walter who saves you from the horde of OD and teaches you how to fight for yourself.

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/customizationl8onh.png

Want to play as a girl or a guy? Sure, no problem. Body types and races are options as well. As you play the game you will come across different clothing lines that you are going to mix and match to best suit your own apocalypse style. There is no limit on how you can customise your character either. Have a big guy you want to put a cute dress on? What about adding that bushy beard to a female character? Go for it - the game won't stop you!

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/chaossquad6gos3.png

This is Sunset Overdrive’s 8 player co-op multiplayer mode. In Chaos Squad you take your campaign character into a multiplayer match with up to 7 other players and partake in a series of tasks in the open world of varying levels of “Chaos”. Once those missions have completed you and the rest of your squad must partake in a wave based survival mode where the difficulty and potential rewards for succeeding the mission are based on the Chaos Level of the missions you had completed earlier. Any gear or weapons earned will follow you back into your single player world once the mission is over!

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/traversalpyrvv.png

Getting around Sunset City is one of the tenants of Sunset Overdrive. Whether your character is grinding (or hanging!) on rails, running on the sides of building or jumping on “bouncy” things in the environment you have many different ways to get around the city with more abilities opening up over time such as the ability to glide through the air for short periods of time.

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/stylemetergtp0s.png

While doing traversal and combat you will be adding points to your style meter. Filling the combo meter up will allow you to begin using your amps in the following order. Essentially, the better you move and fight the more powerful you will be. If you stop traversing or killing enemies, your style meter will decrease, and eventually those amps will deactivate.

Level 1 - Vanity, Character and Melee Amps
Level 2 - Weapon Amps
Level 3 - Epic Amps
Max Level - All the active amps become more effective

Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/ampsltqbm.png

So what are amps then? Amps are a system that allows you to customise the way you want to play Sunset Overdrive. You have 5 different slots for amps that you can take with you into the game at any given time, 4 for your character, one per weapon. Vanity amps are cosmetic changes like a trail of wind that follows your character. Character amps will. Melee and Weapon amps will add modifiers to existing weapons like a tornado that trails your melee attacks or a chance at a nuclear explosions while firing a gun. Epic amps can cause flames to shoot out of jump pads after you use them or other wondrous things.

Polygon: 9
As a collection of mechanics and ideas, Sunset Overdrive is an impressive evolution of things Insomniac has been doing for a long time. Every part of Sunset Overdrive hooks into every other part somehow, and often in multiple ways, and it makes the whole shooting, grinding, wall-running package better for it. But the best thing about Sunset Overdrive is how it's unabashedly enthusiastic about what it is, in just about every way. That enthusiasm, and the freedom behind it, is contagious.
Wired
Finally, a Reason to Buy Xbox One
Gamespot: 8
Insomniac Games has crafted an excellent game in Sunset Overdrive. It's not without a few niggling issues, but you'll be too busy enjoying yourself to care. You can compare it to games like Crackdown, Tony Hawk's Pro Skater, and Ratchet and Clank, but by combining the best elements of those games into a single package and injecting it with an anything goes, rock and roll attitude, you'll never think of it as anything but a singular achievement that stands tall on its own merits. It's one of the best games on the Xbox One, and a refreshing shot of merriment.
Eurogamer : 8
Beneath the glorious tech, and once the writing relaxes a little, Sunset Overdrive's wonderfully lurid and heartfelt - a bit like playing an old 4AD album sleeve. If you get that reference, you'll probably get this, too.
Met dank aan de NeoGAF OT voor een groot deel van de plaatjes en tekst.

-- Altijd blijven prutsen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 08:55

Martinspire

Awesomeness

Nice!

Gister ook meteen begonnen. Prima sfeertje, leuke humor en toffe gameplay. Moet nog wel werken aan mn movement-skills, maar het werkt erg fijn. Weet nog niet hoe lang de game me kan blijven boeien, maar voorlopig vermaak ik me er prima mee.

Ik hoop wel dat de free-roam online coop nog uitgebracht gaat worden, maar gezien ze daar nog niet uit waren, gaat dat nog wel even duren.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Gisteren het eerste uur gespeeld maar man, wat is dat grinden / springen / haken vet zeg. Dat is al een spel op zich. Customisation is ook erg uitgebreid en met name heel erg vrij, je kunt wanneer je wilt je karakter aanpassen. Zelfs geslacht / uiterlijk etc. Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Ik heb nog wel wat moeite om de combo hoog te houden. Tot standje 2 lukt meestal wel, maar 3 of 4 gaat niet echt super (van die bliksem boven in beeld). Wel is het cool om te blijven puzzelen waar je makkelijk verder kunt gaan en hoe je snel van A naar B kunt met 1 lange combo. Ergens in de 40 is volgens mij mn record nu, maar daar zaten ook nog wel wat lange stukken in die makkelijk kunnen vermoeilijkt om de combo wat omhoog te krijgen :P

[ Voor 22% gewijzigd door Martinspire op 30-10-2014 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
Combo hoog houden is op zich best goed te doen, maar een dooddoener is de grond raken. Soms is het lastig om een jump naar een bounce in te schatten en dan word je best genaaid.

Het spel zit echt geniaal in elkaar. Het is in het begin best moeilijk om de controls onder de knie te krijgen, maar als het lukt is het ook geweldig. Op vrijwel alles kun je grinden of bouncen, en als je wat beter bent kun je een wall run ook nog er tussen in plannen. Super!

Combat is ook wat trial en error. De juiste amps op de juiste wapens maken gigantisch verschil, maar dat maakt het wel leuker om te experimenteren.

En je word ook niet echt hard gestraft als je dood gaat. Want dat valt mij wel op, je gaat heel snel dood als je niet op past. Vooral scavs eten je health weg alsof het niets is.

Ik vermaak mij kostelijk, super spel met een super sfeer en het ziet er ook erg goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Nog mensen tips om een beetje betere gear en wapens te krijgen? Dus welke amps, wapens en abilities de moeite waard zijn? Wat is jullie loadout zoal?

Ik ben nog effe aan het puzzelen hoe ik het beste verder kan gaan. Wil ik eerst betere wapens, meer amps, betere abilities, of ga ik gewoon het verhaal volgen. Op zich is het niet moeilijk om een tijdje gewoon te free-roamen om zo wat te sparen, maar weet ook nog niet waar ik dat dan het beste aan kan besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ik ben nog niet zo heel ver (weinig tijd :() maar ik heb een beetje een mix. Ik ben de specifieke namen even kwijt, maar de acid sprayer is wel fijn. Een leuke combo daar mee is ook een stun amp, om zo een grote groep sterkere vijanden te vertragen.
Op de shotgun heb ik een amp die een tnteddy kan droppen, ook handig om groepen wat uit te dunnen.
Overdrives ben ik aan het investeren in meer style, sneller level 3 en ammo voor single shot wapens. Dit maakt ook de dirty harry wat nuttiger als je die nog gebruikt. Ook handig is meer ammo voor je deployables.

Ik doe gewoon alle missies voor ik verder ga met het verhaal. Challenges zijn een handige manier om wat currencies te krijgen, maar die doe ik alleen als ik er zin in heb. Meestal krijg je er wat cosmetische zooi voor als je goud haalt en daar schiet je niets mee op qua damage output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevalric
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 11:57
Martinspire schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 17:52:
Ik heb nog wel wat moeite om de combo hoog te houden. Tot standje 2 lukt meestal wel, maar 3 of 4 gaat niet echt super (van die bliksem boven in beeld). Wel is het cool om te blijven puzzelen waar je makkelijk verder kunt gaan en hoe je snel van A naar B kunt met 1 lange combo. Ergens in de 40 is volgens mij mn record nu, maar daar zaten ook nog wel wat lange stukken in die makkelijk kunnen vermoeilijkt om de combo wat omhoog te krijgen :P
Ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem :+
Heb inderdaad vaak dat ik net te laat ben met springen of dat ik een bounce mis. Ik kom ook niet voorbij de 40.

Xbox Live: Chevalric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Wat mij erg trekt aan de game is de lol die je hebt met het 'ploppen' van al die enemies. Animaties zijn super em als je een mooi plekje hebt on rond te grinden / jumpen is het echt fantastisch.
Het is wanneer je op de grond komt en niet in beweging bent dat het een button mash fest wordt. 'Ik moet omhooooog!' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ja dan breekt vaak de paniek wel even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Gisteren even de industrial district leeg gestruind, het viel mij op dat de challenge achievements geen voortgang vertonen, klopt dit? Ik heb namelijk flink wat poppers gemept, maar ik zie het niet terug.

Ben er ook achter gekomen dat een groep poppers je flink kan naaien. Ik kwam gewoon niet weg omdat ik niet de kans kreeg op te staan.

TNTeddy challenge is trouwens een goede om een hoge combo te krijgen. 300+ gehaald in de eerste poging.
Ik had de lvl 1 amp die extra damage doet onder het grinden.

Door het afstruinen van de kaart ook veel badges gehaald waardoor ik mijn grind en single shot ammo overdrive op lvl 4 heb. Scheelt behoorlijk, ben nu zo op lvl 3. Nu nog de quick 3 upgraden om er nog sneller te komen. Alleen zijn de pole badges wat lastig te krijgen, het is vaak onnodig om ze te gebruiken omdat je met een bounce al hoog genoeg komt en je vaak zelfs undergrind in plaats van de pole vault te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

LOTG schreef op woensdag 05 november 2014 @ 09:07:
Gisteren even de industrial district leeg gestruind, het viel mij op dat de challenge achievements geen voortgang vertonen, klopt dit? Ik heb namelijk flink wat poppers gemept, maar ik zie het niet terug.

Ben er ook achter gekomen dat een groep poppers je flink kan naaien. Ik kwam gewoon niet weg omdat ik niet de kans kreeg op te staan.

TNTeddy challenge is trouwens een goede om een hoge combo te krijgen. 300+ gehaald in de eerste poging.
Ik had de lvl 1 amp die extra damage doet onder het grinden.

Door het afstruinen van de kaart ook veel badges gehaald waardoor ik mijn grind en single shot ammo overdrive op lvl 4 heb. Scheelt behoorlijk, ben nu zo op lvl 3. Nu nog de quick 3 upgraden om er nog sneller te komen. Alleen zijn de pole badges wat lastig te krijgen, het is vaak onnodig om ze te gebruiken omdat je met een bounce al hoog genoeg komt en je vaak zelfs undergrind in plaats van de pole vault te gebruiken.
De poppers achievement gaat pas in over een aantal dagen :)

Ik zoek een groep met flink wat level 5 wapens om de chaos in downton missie te halen :). Ik kom niet aan de 1625 chaos, en als ik eraan kom, heb ik een groep die als een kip zonder kop rondloopt. Als er al 3 mensen zijn met een headset die samen werken is dat al heel wat. Voeg me maar toe :): VAS taijyn

Edit: Jeej, gehaald! Nu alle achievements gehaald en wachten op de DLC :P. Heb me er erg mee vermaakt. De controls zijn echt erg goed uitgewerkt en het neemt zichzelf (en andere games) totaal niet serieus, wat ik wel kan waarderen.

[ Voor 7% gewijzigd door uchiha tijntje op 07-11-2014 17:11 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ja de humor is echt geweldig, gewoon zelf wijzen op plotholes en andere zaken die echt nergens op slaan.
Het spel word wel wat makkelijker als je wat meer abilities hebt die je transport wat sneller maken (air dash FTW) en wat makkelijker zorgen dat je combo niet verloren gaat.
Sneller style helpt ook enorm. Nu zit ik op style 3 als ik een groepje OD afschiet, grind en bounce style overdrive!

Is er trouwens een reden (behalve om het je zelf moeilijker te maken) om overdrives te pakken die nadelen hebben? Er zijn namelijk dezelfde overdrives die dat niet hebben? Combineren voor dubbel effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Die dragon gun in combinatie met de harpoon waar een plas overdrive overblijft is echt briljant. Of eerst nog een freeze eroverheen. Wat een fun man.

Ik ben nu bij die LARP club, wat een stelletje idioten. Hoogste traversal combo is inmiddels 67. Nu met de air-dash moet veel hoger makkelijk lukken trouwens. Wat een genot om door die stad te stuiteren. Deze game verdient meer aandacht en spelers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ik zit ergens rond de 200, air dash en slam jump helpen erg. Als je wall run ook nog goed weet te beheersen is het best goed te doen als je wat gaat hunten voor resources.

Ik vind wel dat je maar erg weinig overcharge krijgt in vergelijking met geld. Daar krijg je bakken van en je kunt er niets mee, terwijl overcharge een beetje de main currency is. Misschien omdat ik niet veel aan de looks doe, maar ik vind dat ammo bijvoorbeeld ook wel met geld gemogen had. Die is soms wat lastig te vinden.

Freeze cannon is bij mij ook erg in aanzien gestegen nu de radius wat groter is en hij ook erg effectief is tegen de robots.
The Dude vind ik dan weer erg lastig omdat je hem moet chargen wil je er echt wat aan hebbem, en een situatie waarin een rechte lijn een doel is komt maar zelden voor. Een radius is meestal meer een doel, omdat ze kort op elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Heeft een van jullie die RPG missies gedaan? Wat een humor zeg, level up! Echt, die side missies zijn een aantal van de beste missies die ik heb gespeeld in een game. Ever. Jammer dat hier weinig mensen spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 30-09 20:03

nFo

Nu te proberen via Xbox Live Gold, kun je 2 dagen even proberen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:34
24 uur. ;)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Doet me erg aan Jet Set Radio denken, zowel qua stijl als het grinden. Klopt dat?
Heb zelf geen X1 (ben geswitched) maar deze zou ik graag een keer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Erapaz schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:19:
Doet me erg aan Jet Set Radio denken, zowel qua stijl als het grinden. Klopt dat?
Heb zelf geen X1 (ben geswitched) maar deze zou ik graag een keer spelen.
Klopt helemaal :). https://www.youtube.com/watch?v=9rqvZLtAlgg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoggyFreek

FoggyFreek

I'm a llama again!

Topicstarter
Die nieuwe wapens vind ik niet allemaal even bijzonder. De Rage en Plague doen niet heel veel volgens mij. De rocket launcher met lock is wel vet trouwens..

Ik vind het lastig die chaos squad achievements te halen. Moet er nog 3 maar de chaos haalt het nooit tot de vereisten.. tips?

[ Voor 7% gewijzigd door FoggyFreek op 28-11-2014 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figuur84
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-02 13:23
Heb net mijn witte xbox binnen met sunset, helaas nog geen tijd gehad om te spelen. Als ik de reacties en reviews lees krijg ik het gevoel dat deze game meer succes verdient dan dat het krijgt, en dat is jammer. Maar ook ik speel eerst nog even gta5 en daarna Far Cry 4 uit op de ps4, en dan snel door naar sunset en forza! Drukke tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Die DLC ziet er wel vet uit:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:55
Vandaag bezig geweest met de smartphone collected. Heb ze alle 40 behaald maar de achievement heb ik niet ontvangen. Zijn er nog mensen met dit probleem?

EDIT:
Op de site van XBOX heb ik die wel ontvangen.

[ Voor 15% gewijzigd door MiAnVaSa op 01-02-2015 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Dan zal er wat vertraging in zitten. Maar als de punten verder binnen zijn, lijkt het me geen probleem. Heel soms gebeurt dat wel eens als het even heel druk is geweest

[ Voor 23% gewijzigd door Martinspire op 01-02-2015 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Ik had dit topic echt vol met leven verwacht,

Ben onder de indruk van de game! Alleen ik merk toch dat ik best snel dood ga in het begin(speel net een uur), doe ik wat verkeerd? :+

En iemand die zin heeft in Chaos Squad? :o

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:57
weszz schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:36:

Ben onder de indruk van de game! Alleen ik merk toch dat ik best snel dood ga in het begin(speel net een uur), doe ik wat verkeerd? :+
Ik heb me er helaas nog niet toe kunnen zetten om deze game te spelen. Lijkt me zo snel in de herhaling vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

PdeBie schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:48:
[...]

Ik heb me er helaas nog niet toe kunnen zetten om deze game te spelen. Lijkt me zo snel in de herhaling vallen.
Herhaling? Dat vond ik juist reuze meevallen. Zeker ook omdat de besturing wel lekker is, zeker als je voorbij de helft bent (dan heb je wat meer moves namelijk). Ik heb hem zelf niet op 100% uitgespeeld, maar dat is vooral omdat ik toch al nooit zin heb in bepaalde challenges of leaderboard-dingen te doen. Maar qua verhaal en missies vond ik hem zeker wel tof om uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
PdeBie schreef op maandag 07 september 2015 @ 11:48:
[...]

Vindt ik persoonlijk niet..het is wel veel stukken doorlopen die je kent, maar door de wapens en moves, verhaal en humor blijft het toch wel een feest elke keer. Heb alleen soms ruzie met de camera :+

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weszz schreef op maandag 07 september 2015 @ 10:36:

En iemand die zin heeft in Chaos Squad? :o
Blijf bewegen. En als je denkt dat je genoeg beweegt: beweeg wat meer. Spel draait helemaal om de traversal. En om de juiste gun kiezen per enemy. Als je die twee dingen onder de knie hebt, verander je in Tony Hawk die een massaslachting aanricht.

Chaos squad zal wel dood zijn denk ik. Was al niet enorm briljant en er zit weinig reden om opnieuw te spelen bij.
Pagina: 1