Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-09 12:35
Hallo!

Ik zoek een?
Tablet.

Wat is je budget?
200 euro, max 300.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tablet moet minimaal 10 inch zijn en een fatsoenlijk scherm hebben. Ik wil hem namelijk gaan gebruiken voor: films kijken,muziek luisteren, games (Hoeft niet per se nieuwste van nieuwste games te zijn, maar bijvoorbeeld spellen als Clash of Clans, Tower Defence etc), en ook surfen op internet en PDF bestanden bekijken etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb wat andere topics doorzocht en sommige suggesties waren:
Medion Lifetab S10333 : http://www.medion.com/nl/...10-1-inch-30017899a1.html
Pipo P9 (dit merk ken ik niet): http://www.bitspeed.nl/pi...ore-rk3288-10.1-inch-ips/
Ik zou echter niet weten welke van deze twee beter zijn .

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik ben niet heel erg bekend met custom ROM's etc maar als bijvoorbeeld mijn telefoon abonnement bijna afloopt dan zet ik er vaak nog een custom ROM op omdat ik het wel leuk vind om dat te doen.
Echter heb ik wel altijd een bekend merk en een nieuwe telefoon (nu bijv de HTC One (M7)) en daar zijn genoeg forums over te vinden hoe dat dan moet.

Maar nu vraag ik me af, kan je ook (makkelijk) een custom ROM op zo'n (redelijk) onbekende tablet zetten?

En dan nog één vraag, zijn er ook van die toetsenborden voor die onbekende tablets?

Hopelijk kunnen jullie me helpen medetweakers! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Er is voor <300 euro nou niet bepaald weinig keus: Pricewatch: Tablets, 10" of groter, onder de 300 euro.. Alle bekende merken zijn wel vertegenwoordigd.

Je kunt op een site als xda-developers goed zien wat een tablet doet qua custom roms. Check dus eerst welke tablet jou het meest schikt en check dan daar of er goede community-support op is. Het is vooral interessant of de gebruikte SOC (system on a chip) goed ondersteund wordt. En let ook op de verschillende uitvoeringen van de tablet. Tablet X hoeft niet Tablet X te zijn. Het kan Tablet X.0000123 of Tablet X.0000124 zijn.

De meeste tablets ondersteunen wel de bluetooth-toetsenbordjes die op de markt zijn. Ook hier weer genoeg keuze.

Zelf zou ik Medion niet kiezen, dat merk heeft bij mij geen positieve indruk achtergelaten na reviews over prestaties en aftersales.
Pipo ken ik ook niet, maar echt veel is er ook niet direct over te vinden. Hoe kom je bij die tablet (en webshop) uit?

[ Voor 31% gewijzigd door Room42 op 29-10-2014 01:02 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Bedankt voor je reactie!
Wat bedoel je precies met Tablet X hoeft niet Tablet X te zijn?

En heb jij zelf misschien een goeie optie voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Kijk je niet stuk op de afmeting.

Bedenk bij het zoeken dat er heel veel tablets zijn met schermen van 9.7".

Hou ook in gedachten dat China tablets zoals de Pipo vaak performance problemen hebben vanwege brakke drivers dus zoek ook reviews.

Afmeting even terzijde voldoet de Nvidia Shield op alle punten meer dan genoeg.
pricewatch: Nvidia Shield Tablet WiFi 16GB Zwart

[ Voor 16% gewijzigd door Shamalamadindon op 29-10-2014 01:33 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Nvidia shield is inderdaad qua hardware echt een beest, ik denk echter dat ik 8 inch wel klein vind voor een tablet..

Zelf kwam ik deze nog tegen: pricewatch: Gigaset QV1030 Zwart
pricewatch: Asus Transformer Pad TF303K WiFi Blauw

En voor die Pipo tablet had ik de echte website denk ik nog gevonden: http://pipotablets.eu/Pad-P9.html

Ik heb alleen totaal geen idee hoe SOC's zoals: Rockchip RK3288 of de Qualcomm Snapdragon S4 Pro (APQ8064) of ARM Cortex A9 Quad-Core-Processor tegenover elkaar presteren.
Ik ben alleen op de hoogte dat de huidige snapdragon nu op 801 zit en volgend jaar de 805 en 810 uitkomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jamesl schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 01:24:
Bedankt voor je reactie!
Wat bedoel je precies met Tablet X hoeft niet Tablet X te zijn?
Ik bedoel dat van Tablet X verschillende uitvoeringen kunnen zijn. Meestal heeft elke uitvoering zijn eigen code name.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbstreams
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

bbstreams

& digital coco

Ik zou er 125 bijleggen en voor een tab S 10.5 of een ipad gaan of desnoods een surface

de meeste china tablets voldoen wel voor internetten, ik heb goede ervaringen met teclast (air 3g z3736f) maar welk merk je ook neemt ze hebben elk hun eigen gebreken. vaak is de camera verkeerd gemonteerd, waardoor beeldbellen lastig wordt, bovendien weet je niet of er malware of andere backdoors aanwezig zijn. met merk tablets weet je tenminste wat je koopt. en ook met accessoires zit je altijd goed

let op ram, resolutie, gewicht, dan vallen veel oudere modellen al snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Ja dat is dus het probleem waar ik mee zit haha.

Ik wil geen 350+ uitgeven aan een tablet.
En ik zie wel goeie dingen voorbij komen (zoals bijvoorbeeld die Pipo P9) maar ik heb dan weer geen idee hoe die zich matched met andere tablets omdat die (in Nederland) zo onbekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Als ik kijk naar de gebruikerswensen van de topicstarter zijn er toch wel geschikte tablets met dat budget hoor. Ik gebruik mijn tablet altijd voor Netflix, Plex, en een paar simpele spelletjes. Ik had ook geen groot budget en ben uiteindelijk bij de Onda 975M uitgekomen. Op het begin viel de tablet een beetje tegen. Maar na een paar ROM's getest te hebben is het beestje nu zo vloeiend as can be. Ik heb mijn tablet 5x liever dan de Samsung Tab 2 van de vriendin van mijn broer. Op alle vlakken.

Ik heb mijn zus overtuigd met Onda, en die heeft inmiddels een Onda 989. En ik kan merken dat deze nog een stapje beter is.

Voor de topicstarter kan ik de Onda 989 wel aanbevelen. Deze zit zelfs nog een stuk onder je budget. Ook de Pipo tablets zijn zo slecht nog niet. Maar zoals aangegeven door anderen, je moet er zelf wel mee aan de gang gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Dus jij zegt eigenlijk: koop een goedkope tablet (Onda of Pipo bijvoorbeeld) en gooi er een custom ROM op?

En dan vraag ik me ook weer gelijk af: welke is dan beter de Onda of Pipo?
Specificaties Onda:
CPU: Allwinner Ultra Octa Core A80T ARM big.LITTLE CPU
GPU: Imagination Power VR G6230 (64 Core)
RAM 2GB,DDR3L
Resolution: 2048*1536 Pixels Retina IPS display

Specificaties Pipo P9
processor Quad Core Rockchip RK3288 28nm
Kloksnelheid 1.8GHz max. 1.7Ghz gem. (Antutu test 40000 score !!)
Grafische processor quad core T764 MP4 graphics chip
2 GB DDR3 SDRAM
10.1" 1920x1200 IPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Als je genoegen neemt met het feit dat je af en toe een bug of een hapering hebt, maar dat je wel gewoon goed kan doen met de tablet wat je wilt. Dan zou ik inderdaad een tablet in deze range zoeken.

Het is moeilijk om beide tablets op speficaties te vergelijken. Ik durf er dus ook geen antwoord op te geven welke van de twee beter is. Je zult van beide tablets een paar goede reviews lezen en daaruit je conclusie trekken. Ik denk dat er weinig directe vergelijkingen te vinden zijn tussen deze twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
Ja daar was ik ook mee bezig maar kon niet direct vinden welke van de twee beter is.
Ik denk dat ze ongeveer gelijkwaardig zijn.

Als ik dat aanneem en dus op andere specificaties ga letten kan ik dan concluderen dat de Onda beter is?
Want die heeft een hogere resolutie en heeft USB 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YSF
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-01 10:14

YSF

Zag het laatst in de aanbiedingen topic. Misschien een optie?

Lenovo Thinkpad 8 (Windows 8.1)

https://m.cyberport.de/p/...splay-und-Win8.1/1H02-226

Ik lees nu dat je minimaal een 10 inch wilt :)

[ Voor 13% gewijzigd door YSF op 30-10-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamesl
YSF schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 19:08:
Zag het laatst in de aanbiedingen topic. Misschien een optie?

Lenovo Thinkpad 8 (Windows 8.1)

https://m.cyberport.de/p/...splay-und-Win8.1/1H02-226

Ik lees nu dat je minimaal een 10 inch wilt :)
Bedankt voor je suggestie maar behalve dat het idd te klein is heb ik ook liever een Android :)
Pagina: 1