Asus RT-AC87u ter vervanging V9 (KPN Glasvezel)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hoi,

Ik zit met een probleempje ik heb een AC87u gekocht ter vervanging voor mijn glasvezel modem (de V9) maar ik krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Ik heb de laatste beta versie van asus merlin er op geinstalleerd (en heb de .47 stable ook geprobeerd en de standaard van Asus zelf).

Bij LAN heb ik bij IPTV hem op 6 en prio 0 staan (TV heb ik wel maar dat boeit me nog niet zo en telefoon ook niet) en bij gegevens er onder alleen multicast routing (voor als ik TV wel wil aansluiten later).

Bij WAN heb ik hem op PPPoE gezet en dan met wachtwoord heb ik verschillende dingen geprobeerd mac adres wat modem staat met @direct-dsl en ww kpn en @internet met kpn en zelfs mijn klantnummer @direct-dsl met wachtwoord ww.

Maar het enige wat ik te zien krijg in het log is timeout waiting for PADO requests en dat blijft zo door gaan soms wat sneller dan andere keer maar na 10 a 15 minuten zit er nog geen schot in de zaak.

Iemand die hier ervarning mee heeft ik weet dat het met de AC66 en 68 gewoon moet werken en in dat opzich is de AC87 de zelfde router alleen nieuwer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:03
KPN glasvezel komt toch over meerdere VLANs binnen?

Heb je de WAN ook netjes op het juiste VLAN gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo beetje late reactie, maar ik heb de WAN ook op VLAN gezet idd, Bij deze router (en de vorige versies) heb je optie Internet die geeft je Vlan ID 6 mee en dan TV 4 en phone 7 als je dat gebruikt. Maar ik heb nu alles wel geprobeerd qua instellingen maar krijg het maar niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:36
Heb je deze handleiding al eens gezien: http://netwerkje.com/eigen-router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ja ook gezien :) ik heb echt wel 5 handleidingen gezien inclusief die. En staat er allemaal heel logisch en heb het allemaal uitgeprobeerd maar blijf timeout request for PADO packets melding krijgen. Ik wil best een switch er voor kopen maar vraag me af of dat het dan ook echt oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandekorput
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09-2022
Ik ben erg geïnteresseerd in setup/configuratie en het succes ervan. Ik ben inmiddels ook een zeer tevreden Asus RT-AC87U gebruiker met een Ziggo abonnement en denk er over om over te stappen naar KPN glasvezel. Ook ik hoopte dat ik deze router zou kunnen gebruiken in plaats van de standaard Experiabox omwille van een specifieke setup met een server. Ben je inmiddels al iets verder? Heeft de technische dienst van KPN je verder kunnen helpen? Kijkende in de configuratie van de router, zou het ergens in de LAN settings (in de IPTV tab) of in de WAN settings (NAT Pass-Through) moeten zitten denk ik. Ik heb wel gezien dat er een aantal standaard profielen inzitten, maar natuurlijk niet die van KPN. Ik heb zelf de stable Merlin firmware draaien (.47). Ik hoop dat het je lukt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Met de Asus AC66, AC68 is het niet nodig om de merlin firmware te installeren mits je geen telefoon gebruikt. Kiezen voor lan >iptv. Vervolgens bij "Selecteer ISP Profiel" "Geen" selecteren, bij "Kies IPTV STB Port" Lan3 & Lan4 selecteren. De speciale toepassingen zijn niet direct noodzakelijk.
Wat betreft de PPPoE kan je het beste het servicenummer voor glasvezel bellen en om het WW vragen.Meestal doen ze niet zo moeilijk.Vervolgen vul je dan in "macadres@WW " Bij mij werkte dit perfect en kreeg als WW "welkom01" om te proberen, en dit werkte direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pekanoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10-01-2022
Nadeel van deze instelling is wel dat er maar 2 poorten over blijven voor internet maar dit kan je simpel oplossen met een kleine goedkope Switch er achter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Zo, beetje laate reactie.

Ik heb het wat anders opgelost. Ik heb een V8 modem aangesloten en die op bridge mode gezet nu regelt de asus router het internet verkeer (via pppoe) en de V8 regelt tv en telefoon en dat werkt verder prima. De V8 word eigenlijk een switch met vlan ondersteuning meer als dat doet hij eigenlijk niet.

Ik zal nog wel keer testen wat pekanoot zei om het zo te proberen maar tot nu toe is me niks op die manier gelukt (ik weet wel dat de PPPoE goed is want kan wel gewoon inloggen en internetten op de manier met de V8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvandekorput
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-09-2022
Begrijp ik uit jullie reacties goed dat het sowieso nooit mogelijk is om VoIP via de Asus router te laten lopen? In dat geval ga ik mij namelijk alle moeite besparen en meteen de PPPoE bridging gebruiken. Dank voor de antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-10 11:16
Dat is het hele probleem ook.. Als je nou ook VoIP met een andere router kon gaan gebruiken was het geheel een stuk interessanter geweest. Helaas kan dat (nog) niet.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
In theorie kan het wel gewoon je maakt gewoon de VLAN aan voor voice, maar je heb een SIP telefoon nodig en de wachtwoorden van je account en die krijg je niet van KPN dus daarom werkt het niet. Als je nog een V8 heb zou ik het op die manier doen dat werkt bij mij echt prima namelijk. Het ging er mij voornamelijk om dat ik niet een dubbele NAT heb en die valt door bridge mode weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, ik zit nu met het zelfde probleem. Hoe hebben jullie het nu opgelost ?

Internet en IPTV (KPN Glasvezel) werkt perfect, Maar VOIP Telefoon werkt niet via me Asus AC87U modus, ook niet als ik er de Experiabox achter hang met poort 3 op vlan 7.

Ook met een TP-Link Easy Smart Gigabyte Switch ervoor geprobeerd, maar naar veel geduld nu beetje opgegeven xD.
Ook alles goed ingesteld zoals uitgelegd op netwerkje.com en de kpn experiabox eerst normaal aangesloten, dan niet uitgetrokken en aan de switch gehangen op vlan7 maar dit werkt tot nu toe dus ook nog niet.

Moet ik op de experiabox (V9) nog iets aanpassen ?

Graag een reactie! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb het opgegeven eerlijk gezegd :)

Wat ik ook doe op mijn AC87u (met merlin) met het aanpassen van de VLAN id die moet op 6 hij pakt hem gewoon niet. Dus ik heb het via een V8 opgelost (daar zit een bug in dat je hem op bridge mode kan zetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow jij ook dus =/. Heb er al 2 nachte mee zitten klote maar volgens mij is het via de router zelf ook gewoon niet mogelijk.

Heb jij een switch met vlan ondersteuning geprobeerd ? En hoe vind ik die bug dan ? Instructies zijn meer dan welkom ;) Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 20:50:
Ow jij ook dus =/. Heb er al 2 nachte mee zitten klote maar volgens mij is het via de router zelf ook gewoon niet mogelijk.

Heb jij een switch met vlan ondersteuning geprobeerd ? En hoe vind ik die bug dan ? Instructies zijn meer dan welkom ;) Bedankt!
Je moet je MAC adres/PPoE gegevens onthouden en WiFi uitzetten.
Dan bridge activeren via deze link. http://192.168.2.254/atmint.stm/3/1

Dan kan je poort 1 voor internet met eigen router die een PPPoE sessie bouwt gebruiken en 2,3 en 4 voor TV. Telefonie werkt via Phone 1(en 2) behalve bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobinF schreef op maandag 02 november 2015 @ 21:21:
[...]

Je moet je MAC adres/PPoE gegevens onthouden en WiFi uitzetten.
Dan bridge activeren via deze link. http://192.168.2.254/atmint.stm/3/1

Dan kan je poort 1 voor internet met eigen router die een PPPoE sessie bouwt gebruiken en 2,3 en 4 voor TV. Telefonie werkt via Phone 1(en 2) behalve bij Telfort.
Hey, bedankt voor de reactie!

Jij bedoeld me eigen router achter de experiabox hangen ? Dat is ook beetje zinloos toch ? (Naja wil me internet nietmeer via experiabox ontvangen omdat dat een waardeloos kut ding is)

Ben over KPN heel tevreden, op hun routers na. Alleen maar ellende met die dingen en je kan er gewoon niet veel mee. Dan sturen ze je welk elke x een nieuwe versie maar dan blijkt tot nu toe toch steeds gewoon t zelfde.
AC87U heeft nu al bewezen het stukken beter te doen dus in het ergste geval word het nietmeer bellen.

Iemand ervaring met VLAN's instellen ? Wil me eerste switch instellen met vlan's en vlan7(VOIP) los van vlan 4 en 6 direct naar de experiabox door te sturen.

Doe hier alleen wat fout denk ik, moet dus 3 poorten instellen:
VLAN 4: IPTV
VLAN 6: Internet
VLAN 7 :VOIP

Wat doe ik dus met poort 1, 2 en 3. (Al vanalles geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Verwijderd schreef op maandag 02 november 2015 @ 22:05:
[...]

Hey, bedankt voor de reactie!

Jij bedoeld me eigen router achter de experiabox hangen ? Dat is ook beetje zinloos toch ? (Naja wil me internet nietmeer via experiabox ontvangen omdat dat een waardeloos kut ding is)

Ben over KPN heel tevreden, op hun routers na. Alleen maar ellende met die dingen en je kan er gewoon niet veel mee. Dan sturen ze je welk elke x een nieuwe versie maar dan blijkt tot nu toe toch steeds gewoon t zelfde.
Ja ik haakte in op je vraag over de bug in de V8. De V9 is echter ook best bagger. De V10 is in ieder geval stukken beter (maar nog niet goed genoeg voor Tweakers)

Ik heb helaas (nog) niet de kennis om je te helpen met VLANs maar heb je het KPN Glasvezel topic al doorgelezen? Daar staat er ook veel over in
Pagina: 1