Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste manier om een PHP-framework te leren

Pagina: 1
Acties:

• ruben06
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik ben sinds enkele maanden aan het werken als All Round Webdeveloper. Wij gebruiken een eigen Ontwikkeld CSM-systeem maar ik zou daarbuiten nog een PHP-framework willen leren.

Momenteel ben ik met Symfony aan het experimenteren maar dit loopt niet altijd van een leien dakje.

Heeft er iemand goede raad hoe ik hier het best ervaring mee kan opbouwen?

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Dit lijkt mij meer een topic voor bijvoorbeeld Programming, vandaar dat ik je topic daar naar toe verplaats. In dat onderdeel staan ook diverse andere topics van mensen die bijvoorbeeld PHP willen leren. Misschien dat het een goed idee is om daar te beginnen :)

Desktop | Server | Laptop

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 14:12
Ik zou gewoon een leuk project voor jezelf bedenken en er gewoon aan beginnen met dat framework. Ik vond zelf Laravel een leuk framework om te leren en wat makkelijker om mee te beginnen dan Symfony, terwijl het toch redelijk wat dezelfde componenten gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Barryvdh op 30-10-2014 22:06 ]

• Oaquasis
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 14:37
Mocht je voor Laravel kiezen dan kan ik je zeker www.laracasts.com aanbevelen.
Op laracasts staan echt fantastische videos die meer uitleg geven over Laravel en hoe je er mee werkt. Hij heeft een aantal series waarbij grote onderwerpen behandeld worden, zoals een eerste Laravel App from Scratch of het maken van een Facebook-achtige App (eigenlijk meer een real-world example app) met Laravel.
Daarnaast heeft hij losse videos staan met uitleg over PHP en programmeer basistechnieken.

Ik ben een paar maanden geleden begonnen, maar stiekem best wel fan van Jeff geworden. :)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Even vooropgesteld dat ik niks tegen Laravel heb: er zijn natuurlijk ook prima resources voor Symfony. Als je daar eenmaal aan begonnen bent lijkt het me jammer om weer over te stappen naar een ander Framework. Gewoon even ergens een boek over Symfony op de kop tikken werkt met zo goed. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Zelf gemaakte CMS'en????
Ik zou je baas een paar klappen geven.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

raptorix schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:02:
Zelf gemaakte CMS'en????
Ik zou je baas een paar klappen geven.
Naast het feit dat je reactie, zo zonder onderbouwing, onzinnig is; zullen we het ontopic houden? :)

NMe schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:44:
Gewoon even ergens een boek over Symfony op de kop tikken werkt met zo goed. ;)
Als je dit zo roept, dan doel je waarschijnlijk op 1 specifiek boek. Welke als ik vragen mag (zonder dat het hier een plemp je boekentopic wordt)?

Reden waarom ik het vraag: ik vond juist dat bijvoorbeeld de documentatie (inclusief cookbook) van Symfony duidelijk is beschreven, maar als je vervolgens de voorbeeldcode wilt gebruiken dat dan blijkt dat de code eigenlijk outdated is. Om dan de eerste paar stappen door te zetten, valt dan vies tegen, aangezien de meeste resources er toch van uitgaan dat je eigenlijk al een paar basisprojectjes kan opzetten in Symfony.

[ Voor 58% gewijzigd door BtM909 op 31-10-2014 11:08 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BtM909 schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 11:05:
[...]

Naast het feit dat je reactie, zo zonder onderbouwing, onzinnig is; zullen we het ontopic houden? :)
Die opmerking slaat in elk geval nergens op inderdaad. :P Wij hebben hier ook een intern ontwikkeld CMS (liever: CMF) en dat werkt geweldig. En dat CMF kwam er niet eens door het NIH-syndroom maar door het feit dat we wat specifieke wensen hadden die geen van de grote frameworks konden bieden. ;)
Als je dit zo roept, dan doel je waarschijnlijk op 1 specifiek boek. Welke als ik vragen mag (zonder dat het hier een plemp je boekentopic wordt)?

Reden waarom ik het vraag: ik vond juist dat bijvoorbeeld de documentatie (inclusief cookbook) van Symfony duidelijk is beschreven, maar als je vervolgens de voorbeeldcode wilt gebruiken dat dan blijkt dat de code eigenlijk outdated is. Om dan de eerste paar stappen door te zetten, valt dan vies tegen, aangezien de meeste resources er toch van uitgaan dat je eigenlijk al een paar basisprojectjes kan opzetten in Symfony.
Ik ken geen specifiek boek, helaas. Ik heb persoonlijk ook maar beperkte kennis van Symfony, ik heb 't alleen gebruikt toen ik samen met MueR de chat voor Biks & Bytes bouwde. :P

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Jaja, het argument dat geen 1 framework de specifieke eisen ondersteunt heb ik vaker gehoord, goed, mensen die dat roepen snappen dan meestal het concept framework niet zo goed.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

raptorix schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 12:38:
Jaja, het argument dat geen 1 framework de specifieke eisen ondersteunt heb ik vaker gehoord, goed, mensen die dat roepen snappen dan meestal het concept framework niet zo goed.
Dan ga ik je nu toch nogmaals vragen om het ontopic te houden, zeker aangezien je wéér aannames maakt zonder de situatie te kennen, zijdelings nogal wat mensen beledigt en dit alles nog niet onderbouwd doet ook. :/

Pagina: 1