Bonjour: Oude systeemnamen blijven zichtbaar in Finder

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Topicstarter
Misschien dat iemand ooit het volgende fenomeen tegen is gekomen.

Onlangs heb ik een Mac-mini opgezet als een mediacenter en was deze via Wi-Fi verbonden met mijn netwerk. Echter ik kwam er snel achter dat om een 1 of andere vage reden de Mac-mini zichzelf steeds een nieuwe naam ging toewijzen. Begon met Mac-mini, toen Mac-mini (1), Mac-mini (2) etc. Omdat ik de oorzaak niet kon vinden heb ik de Mac-mini een vast IP adres gevonden en via kabel verbonden, tevens heb ik hem een nieuwe naam gegeven " Media-center"
Sindsdien veranderd de netwerknaam (bonjour) niet meer. echter blijven de oude bonjour namen " Mac-mini etc.." in de finder zichtbaar op zowel mijn Mac-mini als mijn Macbook. (Onder gedeeld)
Ik krijg ze met geen mogelijkheid weg, terwijl deze naam dus al een tijdje niet meer op het netwerk bestaat.

Iemand eerder met deze spook namen in de finder te maken gehad en een manier gevonden om ze weg te krijgen?

Ik heb netwerk profielen al verwijderd, alle caches verwijderd etc. niks lijkt te helpen.
De Mac-mini en de Macbook Pro draaien op Yosemite.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PyBo
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem, en heb de zelfde stappen ondernomen. Zelfs al Yosemite opnieuw geïnstalleerd maar toen kwam er een (3) achter.

Mij zelf is wel opgevallen dat de computernaam op iCloud.com vermeld staat met een (3) er achter op dit moment. Misschien dat iemand hier als extra "hint" wat aan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En dit https://developer.apple.c...mac/qa/qa1310/_index.html , maar als ik dat nogmaals lees denk ik misschien toch niet.

Hier wordt er ook over gesproken http://apple.stackexchang...hen-it-resumes-from-sleep

Hoe lang heb je die vreemde namen al in je finder? Ze verdwijnen misschien na een tijdje?

[ Voor 85% gewijzigd door Sendy op 28-10-2014 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Topicstarter
Spelling verbeterd.

Maar nee die caches heb ik ook al gepoogd te legen.
mDNSResponder's lijkt niet meer op Mavericks en later van toepassing te zijn, tevens zou deze gerest worden bij een restart of sleep stand. DNS cache flushen helpt ook niet

De namen staan er nu minstens 3 weken in.

[ Voor 203% gewijzigd door OkselFris op 28-10-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
Ok. Welke apparaten die zeroconf ondersteunen heb je in je netwerk? Want daar lijkt de oplossing te liggen. Ik bedenk bijv. een apparaat die antwoord op "ik wil mac-mini heten. Geef een gil als dat niet mag" met "oh mac-mini, die mag niet, want die was er drie weken geleden nog"

In een zo'n link werd gesproken over het Goodbye commando dat niet altijd gestuurd werd. Als een apparaat die naam blijft onthouden omdat hij geen Goodbye ontvangt, dan heeft dat vast impact op de autodiscovery.

Al is drie weken wel erg lang en iets dynamisch te bewaren.

[ Voor 33% gewijzigd door Sendy op 28-10-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Topicstarter
Sendy schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:22:
Ok. Welke apparaten die zeroconf ondersteunen heb je in je netwerk? Want daar lijkt de oplossing te liggen. Ik bedenk bijv. een apparaat die antwoord op "ik wil mac-mini heten. Geef een gil als dat niet mag" met "oh mac-mini, die mag niet, want die was er drie weken geleden nog"

In een zo'n link werd gesproken over het Goodbye commando dat niet altijd gestuurd werd. Als een apparaat die naam blijft onthouden omdat hij geen Goodbye ontvangt, dan heeft dat vast impact op de autodiscovery.

Al is drie weken wel erg lang en iets dynamisch te bewaren.
Het probleem met automatisch nieuwe namen toewijzen is opgelost door een bekabelde verbinding toe te gebruiken en een nieuwe naam en een nieuw vast IP adres toe te wijzen, (Wi-Fi staat nu uitgeschakeld)
Ik gebruik een Netgear Blackhawk router, verder hangt er nog een Apple Time-capsule in het netwerk, maar daarvan is alle router functionaliteit uitgeschakeld. (Computers zijn een Mac-mini en een Macbook Pro) De namen die blijven " hangen" zijn gerelateerd aan bonjour, ze komen niet voor in de standaard IP DNS tabel. Zodra ik Bonjour systemen verstop in de finder verdwijnen ze, echt dat wil ik niet om mijn time-capsule en de mediacenter via de nieuwe naam te kunnen benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Niet online
En heb je die time machine en die router al eens gereboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris

OkselFris

Topicstarter
Sendy schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 00:22:
En heb je die time machine en die router al eens gereboot?
:) De router had ik al eens gereboot. Maar ik realiseerde dat ik de Time Machine nooit had gereboot. Hij fungeert immers alleen als backup device, toch even gereboot en zie daar.. de oude bonjour namen zijn weg.
Vaag dat hij ze vasthoud. Thanks voor het meedenken.

Pagina: 1