Beste mede-tweakers,
Zouden jullie even met mij mee willen kijken naar mijn nieuw te bouwen systeem?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor office, internetten en email. Maar zo nu en dan wordt er ook fifa op gespeeld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is ongeveer 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik ben opzoek naar een totaal nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Windows 8.1 en Office 2013
- 24"Monitor, luidsprekers, bedraad toetsenbord en draadloze muis met goede batterylife
- Bescheiden computerkast met Dvd speler. USB 3.0 aan de voorkant van computerkast
- Opslaggeheugen van 0.5TB SSd
- Werkgeheugen 8 GB
- Grafische kaart die de komende generaties fifa aankan. Hoge resoluties hiermee is minder belangrijk
- Processor met eventuele third party koeling voor de stilte
- Geschikt moederbord met "genoeg" USB 3.0 en 2.0 aansluitingen
- Geschikte, betrouwbare en stille voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer komt in de woonkamer. Naast een snelle windows en office ervaring is het dus ook van belang dat het een beetje stil is.
Ga je overklokken?
Nee
Na wat research hier op Tweakers ben ik tot het volgende systeem gekomen:
Nu vraag ik me af of dit ook voor mijn situatie de meest geschikte setup is, gezien het incidentele gamen en het dagelijks gebruik in office. Of kan ik beter meer budget nemen voor de processor en een mindere videokaart nemen?
Zijn er andere voedingen die ik kan overwegen naast de Antec VP350P? Misschien handig bij het uiteindelijke bestellen
Daarnaast staat het A78m-e45 moederbord gespecificeerd op Pricewatch op 6 x USB3.0 en 6 x USB 2.0, maar lees ik op het internet dat de moederbordchipset "maar" 4 x USB3 en 10 x USB2 ondersteund. Zie http://www.gamersnexus.ne...et-comparison-a88-a85-a78. Kan ik dan de USB3.0 poorten aan de voorkant van mijn kast wel aansluiten/gebruiken naast de 4 USB3.0 poorten aan de achterkant?
Zie ik nog iets anders over het hoofd?
Bij voorbaat dank!
Zouden jullie even met mij mee willen kijken naar mijn nieuw te bouwen systeem?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem zal voornamelijk gebruikt worden voor office, internetten en email. Maar zo nu en dan wordt er ook fifa op gespeeld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is ongeveer 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik ben opzoek naar een totaal nieuw systeem.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Windows 8.1 en Office 2013
- 24"Monitor, luidsprekers, bedraad toetsenbord en draadloze muis met goede batterylife
- Bescheiden computerkast met Dvd speler. USB 3.0 aan de voorkant van computerkast
- Opslaggeheugen van 0.5TB SSd
- Werkgeheugen 8 GB
- Grafische kaart die de komende generaties fifa aankan. Hoge resoluties hiermee is minder belangrijk
- Processor met eventuele third party koeling voor de stilte
- Geschikt moederbord met "genoeg" USB 3.0 en 2.0 aansluitingen
- Geschikte, betrouwbare en stille voeding.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De computer komt in de woonkamer. Naast een snelle windows en office ervaring is het dus ook van belang dat het een beetje stil is.
Ga je overklokken?
Nee
Na wat research hier op Tweakers ben ik tot het volgende systeem gekomen:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed | € 67,- | € 67,- |
1 | MSI A78M-E45 | € 46,- | € 46,- |
1 | Club3D Radeon R9 270 '14 Series | € 137,95 | € 137,95 |
1 | Cooler Master N200 Closed | € 31,63 | € 31,63 |
1 | Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart | € 207,70 | € 207,70 |
1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 81,95 | € 81,95 |
1 | Microsoft Office 2013 Home & Student NL | € 98,99 | € 98,99 |
1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,40 | € 22,40 |
1 | Microsoft Wired Keyboard 600 | € 10,95 | € 10,95 |
1 | Logitech Wireless Mouse M505 (Zwart) | € 28,95 | € 28,95 |
1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 63,50 | € 63,50 |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 12,89 | € 12,89 |
1 | Dell USB Soundbar AC511 | € 21,90 | € 21,90 |
1 | Antec VP350P | € 32,- | € 32,- |
1 | Crucial MX100 512GB | € 179,50 | € 179,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.043,31 |
Nu vraag ik me af of dit ook voor mijn situatie de meest geschikte setup is, gezien het incidentele gamen en het dagelijks gebruik in office. Of kan ik beter meer budget nemen voor de processor en een mindere videokaart nemen?
Zijn er andere voedingen die ik kan overwegen naast de Antec VP350P? Misschien handig bij het uiteindelijke bestellen
Daarnaast staat het A78m-e45 moederbord gespecificeerd op Pricewatch op 6 x USB3.0 en 6 x USB 2.0, maar lees ik op het internet dat de moederbordchipset "maar" 4 x USB3 en 10 x USB2 ondersteund. Zie http://www.gamersnexus.ne...et-comparison-a88-a85-a78. Kan ik dan de USB3.0 poorten aan de voorkant van mijn kast wel aansluiten/gebruiken naast de 4 USB3.0 poorten aan de achterkant?
Zie ik nog iets anders over het hoofd?
Bij voorbaat dank!