cpu switch, geen scherm. acer veriton m264

Pagina: 1
Acties:

• fabianoh130
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18-08-2023
beste tweakeraars

ik ben de bezitter van een acer veriton m264 met orgineel een pentium dual core 2.6 ghz erin. deze heb ik ooit gebruikt in combinatie met mijn nvidea gt 630. toen een nieuwe pc aangeschaft waar ik deze video kaart in heb gedaan en de acer netjes opgeruimd. nou had ik deze week de ingeving om mijn core 2 duo processor die nog altijd nutteloos op de plank ligt in deze pc te bouwen. ik heb dit gedaan zonder eerst te testen of de pc wel aanging en alles functioneerde. toen ik de acer aanzetde zonder de gt 630 maar met de core 2 duo kreeg ik geen beeld. ik heb er toen een oud msi kaartje in gedaan om te kijken of dat wel werkte. dit was ook niet het geval. ik heb toen de cpu eruit gehaald. nadat ik dat had gedaan kwam ik erachter dat de pc nog aan stond. dit is een erg domme fout maar nou vroeg ik me af of dit schade kan doen aan het moederbord?

daarna een andere pentium dual core erin gedaan van 2.2 ghz. en nog steeds geen beeld
toen de orginele weer. nog steeds geen beeld.
het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is om mijn gt 630 erin te doen. dit wil ik eigenlijk voorkomen omdat dit nu mijn kaart is van de computer die ik altijd gebruik en mij geen leven kan denken zonder videokaart mocht deze stuk gaan van het kappotte moederboard.

dus even alle vragen op een rij.
1. kan de pc op welke manier dan ook deze defecten vertonen door het verwijderen van de cpu terwijl hij nog aanstaat?

2. heeft het testen met mijn gt 630 nut?

3. kan mijn gt 630 er kapot van gaan door hem in deze pc te doen?

4. hoe nu verder, is er nog hoop en wat kan ik nog doen?

ik heb de pc ook al gestart zonder ramsticks en andere harde waren, dit had ook geen effect

alvast bedankt voor u tijd en moeite

m.v.g.
Fabian

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De kans dat je wat gesloopt hebt als je de CPU verwijderd terwijl het systeem nog aan stond is vrij groot. De pinnetjes zijn vrij fragiel, en ik kan me voorstellen dat je snel ergens kortsluiting maakt.

Maar hoe heb je dit in vredesnaam kunnen doen? Dat ding is hartstikke warm als je de koeler er vanaf haalt en dan ook de CPU er uit gaat halen. Kan bijna niet anders dan dat je je fikken verbrand hebt toen je dat deed, dat moet toch echt opgevallen zijn lijkt me.

• fabianoh130
nee hij werd helemaal niet zo warm. ik hield de heatsink er met mn handen op dus hij verloor zijn warmte wel. wel is het een cpu die geen pinnetje meer heeft maar van die contacten. dat maakt de kans dat ik iets geraakt heb alwel kleiner. maar hoe nu verder?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat maakt de kans juist groter, die lands zijn een stuk gevoeliger en meer flexibel waardoor ze tegen elkaar aankomen dan een CPU met pinnetjes.

Maar hoe kun je de heatsink erop houden en toch je CPU verwijderen?

• fabianoh130
ja dat binnen een paar seconden doen. ik had de heatsink niet vastgeschroefd. dus die pak ik eraf met mijn ene hand en de cpu daarna direct met mn andere hand. dan heeft hij 3 sec gedraaid zonder heatsink.

is er een manier om dit te checken. want hij lijkt wel gewoon te starten en naar windows te gaan. alleen geen beeld. na een paar seconden gaat hij namelijk nog gewoon met een druk op de knop direct uit. na enkele seconden lijkt hij uit de bios te gaan en daarom dus niet meer uit te gaan.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom heb je het idee dat hij Windows boot als je niet eens meer beeld hebt?
Ik zou eens beginnen met je CPU testen in een ander bord, kijken of die nog wat doet. Als dat het wel doet, en je huidige combinatie niet meer dan zou ik vermoeden dat je je mobo gesloopt hebt.

• fabianoh130
ik heb helehaas geen ander board om hem in te checken.

dat idee heb ik omdat in de bios je de pc kan uitschakelen met 1 druk op de uitknop.
als hij eenmaal boot is dit niet meer mogelijk met 1 druk.

de eerste 10 seconden ofzo kan ik de pc nog uitzetten met 1 druk op de uitknop
daarna is dat niet meer mogelijk. dit kan erop duiden dat de pc dus alsnog boot

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 23:12

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Als het goed is heeft die pc een onboard videokaart, heb je die geprobeerd ? Verder de monitor en monitor kabel goed aangesloten ?

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Not really. Als een BIOS niet start of niet door de POST komt kan je ook niet meer met 1 druk op de knop uitschakelen. En als Windows niet start maar iets anders wel moet je ook 10 sec inhouden enz. Heb je toevallig een 80h debugger? Of misschien een beepstick?

• fabianoh130
hippocampus de onboard is dat wat ik gebruik wanneer mn gt 630 erin zit. ja die hb ik dus geprobeerd.

johnkeates. ik heb helehas geen van beide. eerlijk gezegd had ik er nog nooit van gehoord maar het ziet eruit als een handige tool die ik een moet overwegen om te halen.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

fabianoh130 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:17:
hippocampus de onboard is dat wat ik gebruik wanneer mn gt 630 erin zit. ja die hb ik dus geprobeerd.
Sorry ik snap deze zin niet. Bedoel je nu dat je wel of niet de onboard videokaart (NVIDIA GeForce 7050) gebruikt ?

• fabianoh130
ik gebruik de onboard nvidea ja. de hele tijd. ik heb er ook een kaartje in gehad maar dat werkte ook niet.
ik dacht dat er in meine een nvidea 620i onboard zat.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ah ok, dat het een andere chipset is zou kunnen want ik heb ook maar ff snel wat tevoorschijn gegoogeld.
Heb je trouwens niet ook toevallig het ram eruit getrokken ooit ? (overkomt me ook wel eens met oude beestjes verbouwen)
Welk oud msi kaartje heb je eigenlijk en hoe zeker weet je dat die wel werkt ? (en is dan alles goed aangesloten?)

• fabianoh130
die heeft geen apparte power aansluiting. en dat is mijn test kaartje dus die gaat regelmatig in andere pc's ik zal hem zo voor de zekerheid nog even testen. het ram is er wel uitgeweest ja. is dat erg?

• fabianoh130
ik heb de msi kaart getest en die doet het gewoon in mijn pentium 4 pc maar niet in de pc des problemes.
ook heb ik een andere kaart in beide getest in de p4 doet hij het maar in de probleem pc niet.
wel doet de kaart het daarna in de p4 nog. kan ik met veiligheid mijn gt 630 erin doen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als die videokaart het wel doet in een ander systeem dan ligt het probleem toch ergens anders.
Dus ik denk dat je eerst eens moet kijken of je geen ander moederbord kan testen, het meest waarschijnlijke is dat die nu gewoon stuk is.
Pagina: 1