Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Waarom mag ik niet inzoomen op de mobiele grade?

Pagina: 1
Acties:

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
Hoi,

Bij de grade: "Smartphones (6" en kleiner)" is het onmogelijk om in te zoomen (pinch to zoom). Waarom is dat?
Dat is - voor mij - de grootste reden om nog steeds de desktop grade op mijn mobiel te gebruiken. Vrijheid in inzoomen.

Ben benieuwd.

• rob_erwt
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:57

rob_erwt

What does this button do?

Dit is meer iets voor Stoute Bugs, dus ik verplaats hem even. (LA -> SB)

Never underestimate the power of stupid people in large groups

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Omdat het hele idee is dat je niet meer hoeft te zoomen met responsive design? :P

De reden die ook gegeven werd tijdens de closed beta was een bug in safari.

Je kan zoomen trouwens wel forceren in Chrome for
Android (Settings -> Accessibility -> force enable zoom)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• markg85
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 20:01
_David_ schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 23:01:
Omdat het hele idee is dat je niet meer hoeft te zoomen met responsive design? :P
Wat een onzin!
Wat is er responsive aan als 1 van de belangrijkste features (pinch to zoom) geen response geeft?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben het er helemaal mee eens dat websites hun uiterlijk aanpassen voor de apparaten. Maar de nare gewoonte om in responsive design de mogelijkheid weg te halen om in te zoomen begrijp ik niet. Is ook standaard helaas zo in bootstrap
De reden die ook gegeven werd tijdens de closed beta was een bug in safari.

Je kan zoomen trouwens wel forceren in Chrome for
Android (Settings -> Accessibility -> force enable zoom)
Dat ga ik is proberen. Dankjewel!

Overigens heb ik gevonden wat de Tweakers devs aan zouden kunnen passen om dit wel werkend te krijgen. In het bestand: http://tweakimg.net/x/min/responsive.js?1414493899 staat: user-scalable=no

Dat weghalen zou het op moeten lossen.

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-11 08:53

_David_

FP ProMod

llama llama duck

De devs weten dat, aangezien ze het zelf hebben uitgezet zoals ik al zei. ;)

Thread trouwens terug gevonden.
Algemene info over het responsive design
Het zoomen hebben we helaas moeten uitschakelen. Omdat er nog een vendor is (I'm looking at you, Apple) die het nodig vindt om automatisch voor jou te gaan inzoomen als je op een native element klikt (bijv. een tekst veld), bracht dit complicaties met zich mee op alle iOS devices. Op al die devices kon je hierdoor bijvoorbeeld niet je volledige reactie zien als je die aan het typen was, wat zoals je kunt begrijpen ontzettend irritant is. Je volledige reactie kunnen lezen ten opzichte van het kunnen inzoomen vinden wij waardevoller, vandaar dat we hiervoor hebben gekozen. Wij balen hier waarschijnlijk net zo hard van als jij, maar het is voor nu nodig. We zijn zelf namelijk van mening dat de mogelijkheid tot inzoomen bij jou moet liggen als gebruiker, niet bij ons als website. We hopen dat Apple hopelijk het licht gaat zien, en deze massieve 'bug' repareert feature uitfaseert.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11 15:59

Sick Nick

Drop the top!

Mja, dan leg je het bij apple neer ipv het op te lossen toch? Ik zou zeggen, check op user agent en als dat safari blijkt te zijn op ios dan ga je voor de huidige oplossing. Anders laat je het weg en kan de rest weer lekker inzoomen. Heb de statistieken niet maar ik gok dat het merendeel van de mobiele bezoekers hier toch android draait.

• Inspector
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 22:42
We zouden zoom ook erg graag inschakelen. Bij de ontwikkeling van het responsive design kwamen we nog te veel bugs tegen om dit juist te implementeren. Met name de Safari bug maar ook de problemen met fixed elementen die al snel 50% screen reelestate innamen waren hier aanleiding voor. We zijn nu alweer een aantal maanden verder dus ik zal eens kijken wat de impact nu is als we zoom weer enabelen.
Pagina: 1