Toon posts:

Advies upgrade bestaand systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Halllo, ik heb momenteel een bestaand systeem van een paar jaar oud en ik vroeg me af wat m'n mogelijkheden waren als ik dit zou upgraden en of ik enkele componenten nog kan hergebruiken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
High end gaming, films, internet

Wat mag het systeem gaan kosten?
max 1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
zie lijstje bestaand systeem

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben redelijk tevreden van intel, gigabyte en nvidia maar sta voor alles open.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid hoeft niet ultrastil te zijn

Hieronder het lijstje van m'n bestaande systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 960 Boxed€ 0,-€ 0,-
1Gigabyte GA-X58A-UD3R€ 0,-€ 0,-
1Gainward GeForce GTX 670 2GB€ 0,-€ 0,-
1WD Blue SATA 3 Gb/s, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Antec Three Hundred€ 53,16€ 53,16
6Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 0,-€ 0,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 12,-€ 12,-
1Corsair Enthusiast TX650 V2€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 65,16

Ik heb expres geen lijstje gezet met componenten die ik zou willen kopen omdat ik eerst wat advies van jullie zou willen. Is het bijvoorbeeld de moeite om een volledig nieuw moederbord/processor en videokaart aan te schaffen en dit te vervangen in m'n huidig systeem of kom ik bijvoorbeeld met een nieuwe grafische kaart toe. Het is m'n eerste keer op dit forum dus ik weet niet goed of ik hier met mijn vraag echt terechtkan. Tips en kritiek zijn altijd welkom zolang deze onderbouwend zijn *O*

Alvast vriendelijk bedankt _/-\o_

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:29

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:29:

Ik heb expres geen lijstje gezet met componenten die ik zou willen kopen omdat ik eerst wat advies van jullie zou willen.
Laat dit nou net wel de bedoeling zijn. We gaan uit van eigen inzet, en dit is dan ook verplicht.

Waarom wil je upgraden trouwens? Hoe merk je dat je huidige setup het niet trekt? Zijn het overall lage fps, framedrops? Traagheid?

Verwijderd

Topicstarter
Ok geen enkel probleem! Wist niet goed of het echt nodig was of niet om het zelf op te stellen dus mijn excuses! Had het niet gezien :). Huidige setup trekt het nog wel maar had onlangs gezien dat de nieuwe generatie games die er aan zitte komen net dat ietsje meer vereisen. Daarom dat ik er eens over wou nadenken. Als je het nodig vindt mag je de post gerust verwijderen en start ik wel iets nieuw met een eigen selectie of als ik dit ergens anders zou moeten posten ofzo?

Nogmaals een oprechte sorry ;)

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:44

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:44:
Huidige setup trekt het nog wel maar had onlangs gezien dat de nieuwe generatie games die er aan zitte komen net dat ietsje meer vereisen.
Waarom dan niet wachten tot je pc het daadwerkelijk niet meer trekt ?
(mijn eerste ingeving zou zijn een snellere videokaart en eventueel de cpu overklokken als die het net niet meer bij kan houden. oh en een ssd is ook altijd fijn)

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Ik zou ook voor een GPU + SSD gaan, die kan je in een latere build ook weer meenemen. De CPU, RAM en Moederbord wil je waarschijnlijk wel allemaal tegelijk upgraden (nieuwe CPU = nieuw socket = nieuw moederbord, en als je dan sneller RAM in grotere configuraties kan krijgen is dat mooi meegenomen).

Je kast kan sowieso nog wel mee, en als je voeding nog goed is kan ie net zo goed blijven. Alles goed schoonmaken is trouwens ook wel verstandig als het al een tijdje draait, ook als je niks gaat upgraden.

Als je besloten hebt wat je wil doen (wachten en pas als ie niet meer mee kan of losse upgrades doen) zou je een paar opties kunnen posten (onderdelen lijstjes) en als je dan nog niet precies weet wat je moet kiezen en of het goed gaat werken met wat je hebt kan je extra hulp verwachten van het forum :)

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst al eens bedankt voor de kleine tips! Heb eens rondgekeken en zou eventueel binnenkort GPU willen aanpassen. Een SSD'tje is inderdaad ook wel fijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB€ 353,01€ 353,01
1Samsung 840 EVO 250GB€ 112,53€ 112,53
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 465,54

Wou eerst voor de gigabyte versie van de GPU gaan maar die bleek toch wel heel groot te zijn. Die van EVGA is qua afmeting toch wat comfortabeler en daar doe ik volgens mij weinig fout in? Een SSD heb ik ervoor nog nooit gehad dus kan ik ook weinig van zeggen? Dus ik hoop dat ik met m'n keuze wel goed zit?
Qua RAM zit ik momenteel nog wel goed denk ik met m'n 12 GB of zou het verstandiger zijn om het op een andere manier aan te pakken? 6x4 GB ram bijvoorbeeld of is dit wat overkill?
M'n processor zal het nog wel trekken vermoed ik dus dat kan wel wachten dan.

• Elzenaartje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-02-2018
Je kan ook voor die van asus gaan, is ook een erg goede met een passieve koeling tot 65 graden.
verder zou je ook deze SSD kunnen overwegen.
Crucial MX100 256GB
Goedkoper en beveiliging tegen stroomuitval, en natuurlijk 6 GB meer ;)

en 6x4GB ram is wel te veel van het goede, 12gb ram is meer dan genoeg.

i7 4790k | MSI Gaming 5 | Sapp R9 290X

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Die GPU is opzich prima, maar de koeler die erop zit is minder. Neem de Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5, momenteel gewoon de beste keus.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
thanks! die asus is idd wel de betere keus! Heb eens effe nagekeken en denk dat ie net in m'n case past maar ben ni 100% zeker. Denken jullie van wel?

• Pwuts
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-02 14:27

Pwuts

pwutst met vanalles en nog wat

Goed dat je het zegt. Volgens de website van de fabrikant kan de videokaart maximaal 279mm lang zijn. Deze Asus is echter 280mm lang en past daarmee nét niet in je case. En zelfs als 'ie past, dan zal hij nog steeds de toegang tot je HDD cage blokkeren. De enige GTX970 mét goede koeler die hier in past is de Gainward GeForce GTX 970 4GB Phantom. Ziet er bovendien aardig uit, maar is niet heel populair. Niet dat dat ook maar iets zegt over de kwaliteit natuurlijk. :)

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat hem worden! je bent echt hartstikke bedankt! Had niet verwacht om zoveel feedback te krijgen dus ben erg tevreden! :) en het feit dat ie minder populair is, scheelt hem ook nog eens in de prijs ^^
Pagina: 1