Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:54
Mijn setup aangezien dit van belang is:
  • Asus p9x79
  • Intel 3960x water gekoeld met 80mm case fan op de cpu aansluiting van het mobo.
  • 8x 4gb G.Skill.
  • 2x Gigabyte nvidia 980 (De normale kaart zonder oc etc)
  • Creative XFI in pci-e.
  • 1Kw voeding.
Mijn vorige x79 moederbord heeft het begeven en ik heb nu een asus p9x79 omdat ik geen zin had om mijn cpu te vervangen (genoeg andere kosten, alles gaat om 1 of andere reden altijd tegelijk kapot :( )
Met het aanzetten van de PC komt eerst een luide, schelle maar korte beep gevolgd door een normale bios POST beep die ik gewend ben sinds de 286.

Daarna, in windows, als ik SLI in of uit schakel komen er ook 2 korte piepjes uit de kast.

Ik kan maar niet ontdekken waar dit van komt, aangezien ik mijn vorige moederbord heb gemold met het vervangen van de grafische kaarten ben ik er even niet zo happig op om alles er weer uit te halen om te testen. De hele boel is stabiel en alles draait verder als een zonnetje...

Met google kom ik alleen dingen tegen van mensen die echt problemen hebben en waar de boel ook echt crasht of helemaal niet meer wil.

Zegt iemand dit iets ? Volgens mij zitten er geen speakers op de nvidia kaarten dus het moeten wel moederbord piepjes zijn op 1 of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:47

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Vreemd inderdaad. Ik heb hetzelfde bord en hoor geen enkele piep als ik de pc aanzet... De enige keer dat ik piepjes gehad heb was vlak na het bouwen van de pc toen één van de geheugen modules blijkbaar niet goed zat.

Kan het misschien van die Creative komen, heb je die er al eens uit gehaald?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 22:54
Als het goed is geven de meeste moederborden na de POST een enkele beep :-)

Ik heb even gekeken naar de xfi maar daar zit geen speaker op, zonder xfi piept hij ook nog.
Ik zal voor de zekerheid eens memtest draaien maar aangezien er verder geen fouten verschijnen onder hoge load verwacht ik eigenlijk niet dat het daar in zou zitten.

Ik krijg van asus een standaard 'reset de bios' antwoord .. aangezien het ding net uit de doos komt en ik alleen alle onnodige apparaten heb uit gezet weet ik niet hoeveel nut dat nu heeft ..

edit:
Ik bedenk mij net, zou het kunnen zijn dat die 80mm fan niet snel genoeg op gang komt en hij daarom piept omdat de rpm nog te laag is ? Ik zit niet thuis om te checken maar volgens mij hebben 80mm fans niet zo heel veel rpm. Dat zou de dubbele POST piep kunnen verklaren.

[ Voor 21% gewijzigd door Consequator op 29-10-2014 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:47

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Bij mij niet en ik heb daar geen enkele instelling op aangepast... :)

Dat laatste zou inderdaad kunnen. Ik heb zelf voor mijn Mugen de minimale rpm's (treshold is nu meen ik 400 rpm) ook naar beneden bij moeten stellen omdat de 120 mm fan standaard zo langzaam draait.

Meestal draaien 80 mm fans wat sneller, maar misschien niet snel genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door bvk op 29-10-2014 13:47 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-09 13:25
Die piepjes bij het inschakelen van SLI doen mij vermoeden dat je videokaarten niet voldoende stroom krijgen. Zijn de losse stroomkabels aangesloten?