Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-03 16:27
Zojuist had ik ene Leo aan de lijn van vodafone telefonische verkoop. Hij vertelde mij dat ik mijn abbonement kon verlengen en vroeg mij of ik al iets op het oog had. Ik vertelde dat de sim-only's van Simyo mij wel interessant leken. Leo vertelde dat er veel klanten terug kwamen van Simyo en Hollandse Nieuwe omdat het bereik slecht is. Dit omdat ze ruimte op de masten inkopen maar niet evenveel ruimte krijgen als bijvoorbeeld kpn zelf.

Nu vraag ik aan jullie tweakers, klopt dit verhaal en kan ik hier last mee krijgen/zijn er tweakers die dit verhaal kunnen beamen?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 13:07

Croga

The Unreasonable Man

Ik kan het me niet voorstellen....

Zowieso kopen ze geen ruimte op de masten, ze kopen ruimte op het netwerk. Het is niet zo dat ze vanaf de mast hun eigen kabels hebben lopen. Nog sterker: Het gehele telefoongesprek wordt afgehandelt door de netwerkbeheerder.

Daarnaast zit HN volgens mij op het Vodafone netwerk, niet op het KPN netwerk. Simyo is weer geen "virtuele provider" maar gewoon 100% onderdeel van KPN.

Deze Leo heeft je een broodje aap verhaal verteld om zelf iets te kunnen verkopen. Wat hij hier verteld is aperte onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
Croga schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 20:09:
Wat hij hier verteld is aperte onzin.
Hoi Croga. Dank voor je snelle antwoord. Leo beld mij volgende week terug, ik zal dan proberen met hem dit topicje even te doorlopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:18
Volgens mij is het wel zo dat de "echte" klanten voorrang hebben op klanten van die dochterbedrijven. Dus mensen die een abonnement bij Vodafone zelf hebben krijgen voorrang op klanten van hollandsnieuwe.

Maar daar merk je op zich niks van. Hooguit op erg drukke evenementen zoals met Koningsdag midden in Amsterdam. En het is natuurlijk Leo's werk om zoveel mensen klant van Vodafone te maken. Een leugentje hier en daar kan dan best.

Ik ben in ieder geval erg tevreden over hollandsnieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Leo is van de afdeling verkoop.
'Nuff said. Die gasten kunnen alles lopen te verkondigen wat ze willen.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07 13:17

jeka

Support your local club.

Ik heb in huis slecht bereik met HN. Maar mijn collega's hebben dit ook met Vodafone in hun eigen huis. Lijkt me meer aan het Vodafone bereik te liggen dan aan HN. Met Tele2 (T-Mobile) was mijn bereik vaak beter.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
Tja... Maar als ik het goed begrijp zit er een kleine kern van waarheid in wat Leo zegt maar heb je daar in de praktijk niet echt last van. Wat Jeka zegt kan natuurlijk bij iedere provider voorkomen. Dat ligt niet per se aan HN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Heb hier Simyo (prive), en KPN (werk). Verschil is absoluut niet merkbaar. Zit in een nieuwbouwwijk waar alle 3 de providers slecht bereik hebben, maar van die 3 is het KPN netwerk het minst slechte, die doet het ook in huis nog, itt vodafone en t-mobile. Maar qua internetsnelheid doen KPN en Simyo gewoon hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Neeknikker schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 08:55:
Tja... Maar als ik het goed begrijp zit er een kleine kern van waarheid in wat Leo zegt maar heb je daar in de praktijk niet echt last van. Wat Jeka zegt kan natuurlijk bij iedere provider voorkomen. Dat ligt niet per se aan HN.
Nee. Hij heeft het over het bereik. Daar kan geen verschil in zitten.

Er wordt wel vaak gezegd dat de abonnees van het hoofdnetwerk voorrang krijgen boven virtuele providers maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand tegen die "beperking" is aangelopen. Vraag mij ook af hoe dat in zijn werk gaat. Jij als Simyo klant bent aan het bellen op een volle mast. Als ik als KPN klant dan wil bellen dan geloof ik echt niet dat het netwerk jouw verbinding eruit gaat gooien.

Volgens mij gewoon een broodje aap. Niemand kan het ontkennen dan wel bevestigen.Het blijft altijd bij 'gehoord van' en 'gelezen van'. Op basis daarvan kan je beter voor je eigen portemonnee kiezen ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
Glashelder schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:42:
[...]
Op basis daarvan kan je beter voor je eigen portemonnee kiezen ;)
Dat ben ik op basis van wat ik allemaal lees met je eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:40
Qua bereik zit er inderdaad geen verschil in.
Wel merk ik het duidelijk qua prioriteit op het netwerk, en dan vooral als het drukker is.

Maat van mij heeft ook een iphone 4s maar met Hi (ook virtuele provider maar wellicht andere afspraken?) en ik Simyo. Bij relatieve drukte merkte ik dat hij er vaker doorkwam dan ik.
Bij totale drukte (nijmeegse vierdaagse) kon hij ook telkens bellen en ik niet.

Natuurlijk n=1 en kan aan meerdere zaken liggen maar er zijn geloof ik wel wat verschillen.

Het verschilt geloof ik een beetje per virtual provider. De ene is puur administratief/commercieel en de ander heeft wel eigen hardware zoals internet routering punten of billing systemen.

edit:
wat ik online heb gevonden is dat Hollandsnieuwe als volgt werkt:
Vodafone communicatiematrix:
Telefoon <> Mast <> Vodafone Mast apparatuur <> Vodafone telefooncentrale <> Aflevering op vaste lijnen via VF infra
Telefoon wordt aangemeld op de Vodafone telefooncentrale en worden de nummerreeksen in bijgehouden.

Hollandsnieuwe:
Telefoon <> Mast <> Vodafone Mast apparatuur <> Teleena telefooncentrale <> Aflevering op vaste lijnen via teleena infra
Telefoon wordt aangemeld op de Telena telefooncentrale en worden nummerreeksen in bijgehouden

[ Voor 39% gewijzigd door laurens0619 op 30-10-2014 12:10 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-07 07:38

Ircghost

Honeybadger doesn&#039;t care!

Ik zat laatst te twijfelen en ik werd afgeschrikt door de verhalen over de slechte klantenservice en datagebruik in de nacht van Simyo..

Oh en daarnaast vond ik het echt bizar om te zien hoe Simyo op meerdere websites een 1 op 1 kopie review heeft geplaatst met hoge cijfers. Soms zelfs meerdere keren op 1 website onder dezelfde naam en tekst..

[ Voor 43% gewijzigd door Ircghost op 30-10-2014 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
Wow.. even wat reviews van simyo opgezocht. Daar zitten echt veel slechte tussen. Simyo laat ik toch even aan mij voorbij gaan denk ik.

http://www.reviewspot.nl/simyo
http://www.telecomvergelijker.nl/provider/simyo/reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWire
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

FireWire

I taste like chicken...

Referrals zijn nadrukkelijk niet de bedoeling.

[ Voor 126% gewijzigd door RoD op 31-10-2014 11:23 ]

\__________________________________Niet verwarren met IEEE 1394__________________________________/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:32
Ik heb anders nu een half jaar Simyo en echt super! tevreden. Bij mijn vrouw hetzelfde. Zeer goede ontvangst (overal 4G), fijne app en snel forum, snel internet, HD voice tussen mijn vrouw en mijzelf, etc. En dat voor 18e/maand wat je ook nog eens maandelijks kan aanpassen. Ik kan (en doe :) ) niks anders dan Simyo aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 16:42
Ik ben teruggekomen van Vodafone omdat ik zo slechte ontvangst heb ik mijn woonplaats... Dat zegt dus niet zoveel. Zelf ook over naar Simyo binnenkort. Hoor er bijna alleen maar goede verhalen over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-07 16:42
Neeknikker schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:42:
Wow.. even wat reviews van simyo opgezocht. Daar zitten echt veel slechte tussen. Simyo laat ik toch even aan mij voorbij gaan denk ik.

http://www.reviewspot.nl/simyo
http://www.telecomvergelijker.nl/provider/simyo/reviews
Vind de meeste negatieve reviews best ongegrond en kort door de bocht... Die eerste schreeuwerd op reviewspot heeft inderdaad gewoon alle vorm van communicatie genegeerd, want Simyo communiceert erg correct en duidelijk. Zeuren over de eerste minuut die je betaalt als de voicemail erop komt: dat weet je van tevoren... Ga zo maar door. Mensen die zeuren over iets zijn vaak erg kort door de bocht, maar als je daar doorheen kijkt lijkt het een erg solide provider.

Daarnaast is het ook een vorm van "wat verwacht je". Over Simpel lees je ook vrijwel alleen maar dramatische verhalen, maar feit blijft: wanneer je 4x zoveel betaalt zul je ook betere service krijgen.

[ Voor 11% gewijzigd door ksborg op 30-10-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik van XS4all naar BBNed ging, was de XS4all opzeg medewerker van mening dat ik slecht bezig was en BBNed veel meer problemen had dan XS4all.

Nooit wat van gemerkt.

m.b.t. dit verhaal: Ik zit al een paar jaar bij Simyo en heb nooit problemen gehad. Lijkt me sterk als die Vodafone medewerker bij alle andere aanbieders een abonnement heeft en dus weet waar hij over praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
Verwijderd schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 14:57:

m.b.t. dit verhaal: Ik zit al een paar jaar bij Simyo en heb nooit problemen gehad. Lijkt me sterk als die Vodafone medewerker bij alle andere aanbieders een abonnement heeft en dus weet waar hij over praat.
Haha dat lijkt mij ook.
Wat hij vertelde is dat er veel klanten terug kwamen naar vodafone van dergelijke providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als je een keuze moet maken dan kan ik zeker simyo aanraden boven HN. Ik heb nog steeds simyo. HN heb ik niet meer vanwege de zeer slechte klantenservice (destijds plm. 1 jaar geleden vrijwel onbereikbaar, starre houding, zeker niet meedenken) en technische problemen na nummerportering. Simyo in mijn ervaring goed bereik, vriendelijke en goede klantenservice. Enige minpuntje bij simyo prepaid (dus geen simonly) was voor mij dat ze geen helemaal geen internet in het buitenland bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:32
Nou, een ding weet ik voorlopig :P zeker, terug naar Vodafone? 'Nooit'.... ontvangst was echt een STUK slechter dan mijn huidige Simyo. Waar ik Edge of zelfs 2G had met Vodafone, heb ik 4G! met Simyo. De keren dat ik 3G/H+ of lager op mijn telefoon zie staan is in een half jaar tijd op een hand te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 561095

Die gast zit er van Vodafone. Die heeft maar 1 doel en dat is jou een Vodafonepakket aan te smeren. Je moet toch wel snappen dat je geen waarde aan zijn uitspraken kan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik was gisteren middag even langs een vriend, daar zat een maat van hem ook, en zijn ex-schoonzoon heeft dat callcentre-werk gedaan. Dat is allemaal bonus-cultuur werk. 10 nieuwe klanten per week binnenharken waarvan er minimaal 7 moeten blijven (hier komt de wet koop op afstand om de hoek kijken).

Heb je elke week 7 klanten die blijven, pak je je bonus. Was meen ik 200 bruto. Dus ja, voor 800 bruto meer in de maand dan is liegen tegenover je klanten natuurlijk meer regel dan uitzondering.

Moraal: Verkopers moet je nooit geloven.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neeknikker
Anoniem: 561095 schreef op donderdag 30 oktober 2014 @ 15:14:
Die gast zit er van Vodafone. Die heeft maar 1 doel en dat is jou een Vodafonepakket aan te smeren. Je moet toch wel snappen dat je geen waarde aan zijn uitspraken kan hangen.
Nee ik hecht inderdaad geen waarde aan de uitspraken van deze verkoper. Wat ik wel erg vermakelijk vind is door het even te checken en beste Leo mij komende week terug belt ik hem zijn broodje aap verhaal terug kan geven.

Het Moraal wat Raz hierboven noemde is immers ook mijn moraal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakr
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07 10:17
Als je geen gebruik gaat maken van 4G maakt het niet uit of je een sim only van Vodafone of HN kiest. Hoewel ik persoonlijk voor het KPN netwerk zou kiezen en dus ook eventueel voor een virtuele provider die gebruik maakt van dit stabielere netwerk zoals Simyo of Youfone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik zie in deze vraag geen aankoopadvies. Ervaringen met Simyo kun je gewoon zelf opzoeken aangezien er ervaringentopics zijn. Een beetje meer eigen initiatief aub.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.