Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicasius
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-03 10:22
Tweakers,

Sinds ik mijn laptop (N550JV) weer terug heb vanaf 't reparatiecentrum (Moederbord vervangen i.v.m. geluidsprobleem) functioneert deze niet meer naar toebehoren in CS GO.
Mijn FPS dropt tijdens het spelen naar 40 en blijft hier soms even op hangen en schiet dan weer terug naar 170. Dit is tijdens het spelen van een casual match.
Met het spelen van Deathmatch blijft mijn FPS continu op 40 en schiet hij af en toe naar de 170. (Dit is voor zowel offline als online spelen)

De eerste keer dat ik deze laptop had toen had ik ook al problemen hiermee(Toen had ik eigenlijk altijd een lage FPS dus ik denk dat hij toen gebruik maakte van de interne Intel kaart of iets dergelijks). Na het opnieuw installeren van de drivers (Intel + NVIDIA) had ik hier geen last meer van, echter heeft dat nu niet geholpen.

Als ik ga googlen op de ASUS N550JV of GEFORCE GT 750M wordt er gesproken van een throttle.
Met behulp van HWiNFO64 ben ik nagegaan of mijn temperatuur / GPU Memory clock / GPU Clock gekken dingen ging doen maar die blijven eigenlijk tijdens het spelen van het spel gelijk.

Temperatuur: 60-70
GPU Clock: 1149.7 (geen pieken)
GPU Memory Clock: 900 (geen pieken)

Dus dan kan ik er vanuit gaan dat mijn video kaart niet 'throttled'.

Specificaties van de laptop:
http://tweakers.net/price...0jv-cn270h/specificaties/
Echter heeft mijn laptop een SSD Hardeschijf en een andere netwerkkaart.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervdland
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 21:56
Hi,

Wat je zou kunnen proberen is het volgende: Ga naar apparaat beheer en kijk of je apparaten ziet staan met een geel driehoekje o.i.d.. Mocht dat zo zijn meld dat hier dan even.

Als dat niet zo is zou je kunnen proberen om alle drivers en dergelijke te verwijderen. Ga naar apparaat beheer>beeldscherm adapters. Alles wat je daar ziet staan installatie ongedaan maken. Als je dat hebt gedaan, start je opnieuw op. Normaliter vind hij na de reboot nieuwe apparaten en worden die geinstalleerd.

Wanneer dit is gedaan, ga naar de Nvidia site en download de nieuwste driver voor je videokaart.
En dan testen natuurlijk :)
Ik hoop dat dit helpt!

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicasius
Ha Rutger,

Thnx voor je reactie!
In mijn windows update lijst stond een optionele download.
Volgensmij was het voor mijn processor of iets dergelijks.

Na het installeren van deze update werkt het al een heel stuk beter.
Wat de situatie nu is dat is het volgende:

Vooral een hoge FPS maar soms blijft de FPS even hangen op 60.
Als ik dan TAB indruk (Scores) en ik laat deze weer los dan schiet de FPS weer omhoog.
Heel vreemd, maar het spel is nu wel speelbaar geworden weer.

Als ik bij apparaten ga kijken staat er nog een PCI controller. (Geen idee welke dit is)

Wat je aangeeft om de drivers opnieuw erop te zetten had ik gedaan maar maakte helaas geen verschil.
Thnx!

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijnenveger
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-09 15:03

Mijnenveger

Veegt mijnen

Chipset drivers misschien? Maar mooi dat het is opgelost. Die PCI controller kan de cardreader nog wel eens zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicasius
Ha Mijnverger,

Ja dat denk ik wel, want had namelijk al chipset drivers erop gezet om te testen.
Deze stonden wel alleen bij windows 8.0 op de asus site en niet op de 8.1
De cardreader had ik toevallig al geinstalleerd dus deze kan het niet zijn.
Daarnaast heb ik nog steeds kleine FPS drops dus het is nog niet helemaal opgelost, echter is
het spel dus nu wel speelbaar geworden aangezien de drops maar naar de 65 gaan.
Dus nog andere suggesties zijn welkom :).

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgervdland
  • Laatst online: 06-06 21:56
Hi!

Mooi om te horen dat het al beter is geworden! Ik kan zo 1 2 3 niet ergens opkomen, mocht dat wel zo zijn dan laat ik het je weten ;)

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicasius
Iemand nog suggesties?
Vind het nog steeds storend dat de FPS steeds terug schiet en niet stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Laatst online: 08:45
Zet je energiebeheer eens op Hoge Prestatie (High Performance).

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1