Draadloze microfoons op versterker aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-05 14:11
Ik wil een tweetal draadloze microfoons kopen (SKYTEC STWM712) en deze op mijn versterker aansluiten (Pioneer VSX-921)
Nu ben ik niet zo'n audiofiel, dus ik moet me er in verdiepen om ervoor te zorgen dat het gaat werken.

De ontvanger van de microfoons heeft de volgende aansluitingen:

- XLR
- Jack 6.3 mm

Mijn versterker heeft voornamelijk tulp aansluitingen.

Zit er kwaliteitsverschil tussen het gebruik van deze 2 aansluitingen ?

Ik moet een conversie maken van xlr of jack naar tulp, nu zie ik op de site zo'n adapter (klein blokje) met een jack 6.3 mm aansluiting naar 2 vrouwelijke tulp aansluitingen. ik heb zelf nog wel een tulpkabeltje liggen, die kan ik daar dan weer op aanluiten.

In de beschrijving van deze adapter staat MONO, houd dat in dat de kwaliteit minder is dan stereo ?
RED SOUND 6.3MM MONO JACK PLUG TO 2 X RCA PHONO SOCKETS

Welk van de 2 aansluitingen kan ik het beste gebruiken ? (Jack of XLR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11
Je hebt een voorversterker nodig. De beste optie is wellicht een klein mengpaneel met twee microfoonkanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Hmm. klinkt mij alweer iets te veel van 't goede. het is voor m'n dochter om een beetje mee te spelen. ik wil het graag zo eenvoudig mogelijk houden.

Is het niet mogelijk zonder voorversterker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:11
Ik zie dat je de microfoons nog moet kopen. Deze http://www.bax-shop.nl/ha...loos/product-details.html kun je direct met tulpaansluitingen op je versterker aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:52

Illusion

(the art of)

Jack aansluting met verloopje van 6,3m mono jack -> 2* Tulp/RCA.
Output is op line-niveau dus geen voorversterker nodig.

Let wel dat "karaoke" niet zomaar gaat op je versterker, waarschijnlijk is het OF een CD/DVD luisteren OF je microfoon versterken.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:30

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Jouw plan werkt gewoon. Skytech setje plus een verloopje van jack naar tulp.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Ik word niet gebeld door de winkel waar ik de microfoons (en het verloopje van Jack naar tulp) heb besteld en hij gaf aan dat veel versterkers geen microfoon ingang hebben en er dus waarschijnlijk een voorversterker nodig is.

Het liefst sluit ik de microfoon(s) aan op 1 van de aanwezige line-in (tulp) aansluitingen, gaat dat werken op mijn VSX-921 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

Jag

In principe komt het op lijn niveau eruit van een draadloze mic. Ik kan echter de relevante specificatie niet vinden, maar waarschijnlijk gaat het wel werken. Echter moet je niet een verloopje gebruiken wat je voorstelt, dat is niet hiervoor geschikt. De uitgang is namelijk mono maar gebalanceerd. Je moet eigenlijk een verloopje hebben van jack 6.3mm naar 1x tulp, en dat vervolgens splitten. Of dit verloopje gebruiken, en dan maar 1 tulp aansluiting en die splitten naar 2.

[ Voor 9% gewijzigd door Jag op 29-10-2014 21:34 ]

Pagina: 1