Kali Linux gebruiken op een MacBook Pro 15" retina Mid 2014

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thms92
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16-08-2024
Beste Tweakers,

Ik zou graag Kali Linux runnen op mijn Macbook Pro. Ik heb de afgelopen dagen al geprobeerd om een triple boot te installeren (OSX Yosemite, Windows 8.1 en Kali Linux). Echter zonder succes. Het maakt mij eigenlijk niet uit of het op een andere partitie staat of als ik het via een VM of via een USB (Live Mode) run. Is hier veel verschil in qua performance?

Indien ik het run via een VM heb ik een externe netwerkadapter nodig (klopt dit?).
En als ik het via een USB(-> Live Mode) run, herkent Kali mijn netwerkkaart niet. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Wat is nu de beste/eenvoudigste oplossing?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PyBo
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Zelf gebruik ik voor school Parallels om Kali te virtualiseren, dit werkt "out of the box" en vrij eenvoudig.

Je wifi adapter kan je er zo aanhangen, dan werkt hij bij mij out of the box. Eventueel kan je, als je geen ethernet aansluiting op je MBP hebt kan je nog een aparte losse aansluiting kopen bij de Apple store of de Amac bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thms92
Bedankt voor je antwoord! Ik heb trouwens geen externe netwerkadapter. Heb het misschien een beetje verkeerd verwoord.. Ik zou wel graag via wifi connecteren, kan je mij misschien een wifi adapter aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
thms92 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 01:07:
Bedankt voor je antwoord! Ik heb trouwens geen externe netwerkadapter. Heb het misschien een beetje verkeerd verwoord.. Ik zou wel graag via wifi connecteren, kan je mij misschien een wifi adapter aanraden?
Virtualbox gebruik ik zelf, is nog gratis ook.
Je VM kan gewoon gebridged gebruik maken van je bestaande Wi-Fi connectie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PyBo
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 07:26:
[...]
Je VM kan gewoon gebridged gebruik maken van je bestaande Wi-Fi connectie hoor.
Dat laatste stukje is het belangrijke wanneer je zoiets gaat gebruiken, de virtualisatie programma's tegenwoordig zijn vrijwel allemaal oké om te gebruiken.

Afhankelijk van wat je met Kali gaat doen kan je de instellingen aanpassen. Bij de verbinding kan je kiezen voor "shared" of "NAT" (afhankelijk van het virtualisatie programma), dan heb je "gewoon" een verbinding. Wanneer je specifiek de verbinding kiest bij de instellingen dan beschikt je VM over de adapter zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door PyBo op 29-10-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thms92
Ik zou graag Wep, wpa en wpa2 willen hacken door middel van kali linux (alleen maar testen op mijn eigen router!). Hiervoor moet ik de netwerk kaart in monitor stand zetten en de mac adressen van wifi netwerken opvangen( via het commando airmon-ng). Maar hier komt mijn netwerkkaart niet bij te staan.

Ik heb via VMWare Fusion een Kali Linux VM aangemaakt. Nu heb ik al verschillende netwerk instellingen geprobeerd (NAT,bridged, Host only en Autodetect = "This VM appears as an additional computer on the same physical network connection as your mac".) zonder enig succes. Iemand een oplossing hiervoor? Heb via google alleen gevonden dat je een externe wifi adapter nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PyBo
  • Niet online
Wanneer je (zoals VMware noemt) je huidige wifi adapter bridged kan je binnen je vm als het goed is gewoon je adapter toespreken en gebruiken. Echter moet je (vermoed ik) de host pc (je MacBook waar de vm op draait) wel wifi uitschakelen om hem in "monitor stand" te zetten.

Dit is echter maar een gok van mij, misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xantios
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:56
PyBo schreef op vrijdag 31 oktober 2014 @ 10:13:
Wanneer je (zoals VMware noemt) je huidige wifi adapter bridged kan je binnen je vm als het goed is gewoon je adapter toespreken en gebruiken. Echter moet je (vermoed ik) de host pc (je MacBook waar de vm op draait) wel wifi uitschakelen om hem in "monitor stand" te zetten.

Dit is echter maar een gok van mij, misschien dat iemand anders hier ervaring mee heeft?
Uit is dan ook echt uit ;-)
makkelijker is het om een ordinaire WiFi stok via USB aan de VM te voeren.
de internete WiFi adapter van je Mac in "vreemde" stande gooien wordt erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Je kan je AirPort (is een normale Broadcom of Atheros chipset) in monitor mode zetten, maar je wil eigenlijk het liefste linux direct toegang geven tot je netwerkhardware als je netwerk hacks gaat doen.

Dus koop en forward een USB netwerk adapter naar de Kali VM en je zit goed. Zorg er wel voor dat je er een koopt met een chipset die monitor mode überhaupt ondersteunt. Packet injection support in de standaard driver is ook fijn gezien je dan zonder van modes te switchen deauth floods kan doen om re-auth packets te sniffen.

Vergeet ook niet dat als je WPA/WPA2 wil cracken je het beste met WPS kan beginnen, bijvoorbeeld met Reaver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thms92
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik mij een USB netwerk adapter ga aanschaffen. Kan iemand hier mij eentje aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 14:21
Voor Kali maak ik gebruik van de TP-Link TL-WN722N. Prima dongeltje voor een lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thms92
Kan ik dan niet beter voor de TP-Link TL-WN822N of de TP-Link TL-WN822ND gaan? Deze heeft 300Mbps en kost maar een paar eurootjes meer. Of is dat verschil te verwaarlozen?

[ Voor 7% gewijzigd door thms92 op 01-11-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neonite
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-10 14:21
thms92 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 20:04:
Kan ik dan niet beter voor de TP-Link TL-WN822N of de TP-Link TL-WN822ND gaan? Deze heeft 300Mbps en kost maar een paar eurootjes meer. Of is dat verschil te verwaarlozen?
Kan ook ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thms92, heb je er dan uiteindelijk één gekocht?
Wat zijn je ervaringen? Ik heb de TL-WN722N besteld maar is nog op komst ...
Ik werk op een MacBook Pro 13" Late 2011.
Hopelijk lukt het zonder problemen.
Pagina: 1