Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Kwalitiet laptop schermen - Bleed de nieuwe norm?

Pagina: 1
Acties:

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:39
...

[ Voor 136% gewijzigd door CurlyMo op 28-05-2015 21:41 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Knap dat ze jou al niet beu waren en gewoon dachten dat is je eigen probleem, zoek het zelf uit...
Ik vind nu niet dat dat zo een groot probleem is bleed..., Wel zo te zienn een hele goede service bij dell.

• CurlyMo
...

[ Voor 98% gewijzigd door CurlyMo op 28-05-2015 21:41 ]

• CurlyMo
...

[ Voor 98% gewijzigd door CurlyMo op 28-05-2015 21:41 ]

Verwijderd

CurlyMo schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 10:24:
Om weer even terug te komen op dit topic. Afgelopen week is mijn laptop scherm 2x vervangen, maar de bleed is elke keer meer geworden. Zowel de reparateurs als Dell zelf zeggen dat bleed gewoon betekent dat een scherm defect is. Een goed scherm hoort simpelweg geen bleed te hebben. Nu maar wachten wat ze gaan doen om het toch goed te krijgen.
Heb je die Dell policy schriftelijk gekregen met bron? Dell heeft zover ik weet namelijk een heel andere policy. Net zoals andere fabrikanten, het hoort bij de gebruikte IPS-beeldscherm techniek. Of het nu voor in laptops of monitoren is.

Ik heb een Dell U2713DM met links onderaan ook wat bleeding. Alleen te zien als je met alle settings op max in een verduisterde kamer bovenop het scherm zit te kijken. In een normaal verlichte kamer merk je er niets van. Je kunt natuurlijk blijven omwisselen totdat je er bij neervalt. Met de kans dat je dan een scherm hebt zonder bleed maar dan weer met een paar defecte pixels of kleurfouten. Kiezen of delen.

http://en.community.dell....pherals/f/3529/t/19497194

Uneven Backlight (bleed)
We do not validate our monitors in a dark room. We validate our monitors in rooms with a minimum of 150 lux which is standard office lighting. Dell monitors do not have 100% backlight uniformity specification. As long as the center 2" circle meets our manufacturer specifications, it is acceptable. If the Brightness and Contrast are maxed to 100 and you measure the brightness difference of any two points on the monitor, the difference will never be greater than 25%.

Uneven Colors
Dell monitors do not have 100% color uniformity specification. As long as the center 2" circle is 6500K, it meets our manufacturer specifications. The center may be 6500K, but the sides and corners may not, which is why you may see that one side or corner is different than the others.

Afbeeldingslocatie: http://en.community.dell.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/communityserver-components-userfiles/00-00-08-59-39-Attached+Files/7563.Chris_2D00_M.jpg