Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robintanis
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17-04 13:30
Ik heb vandaag mijn SD-kaart in 2 partitions verdeeld. Dit omdat mijn interne telefoongeheugen te laag was en mijn mobiel draait op android 4.1.2 waar je je geheugen niet kan overzetten van je telefoon naar SD. Nu heb ik EaseUS Partition Master Free Edition gebruikt om dit te doen. De SD-kaart is 16GB. Ik heb 4 GB gepartitioneerd. Achteraf was 1 GB genoeg geweest... Weet iemand hoe ik die andere 3GB terug kan krijgen?
Kort samengevat: Ik heb een 16GB SD-kaart waarvan ik 2 partitions van heb gemaakt. Hoe maak ik de ene partitie kleiner en de andere groter?

Groet Robin

[ Voor 13% gewijzigd door robintanis op 29-10-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-09 17:57
Onder Computer Management ( start\run\cmd\diskmgmt.msc ) kun je de SD kaart lokaliseren?

Zo ja, probeer dan eerst de grootste partitie te verkleinen middels de optie "shrink volume".
Als je daarmee klaar bent kun je de andere partitie vergroten met de optie "extend volume".

Er van uitgaande dat deze partities gewoon de FAT indeling hebben en leesbaar zijn op een normale PC.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robintanis
Oke, ik ga het morgen proberen. Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:18
Partities kleiner of groter maken gaat ook heel eenvoudig met EaseUS Partition Master Free Edition. Ik gebruik dit programma al jaren en je kan er veel mee doen.
  • Klik eerst de gewenste partitie aan bij disk 1 of disk 2 of .....
  • Ga naar "Partitions"
  • klik met L. muis knop
  • klik "Risize/Move Partition" aan
Vanaf hier kan je naar hartenlust vergroten / verkleinen / maken / verwijderen en schuiven met de partities.

Vergeet niet op de "Apply" knop te klikken, want anders kan je opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robintanis
Afbeeldingslocatie: http://prntscr.com/52qqmr

Nogmaals alles geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. (zie afbeelding)
Mijn bedoeling is dat de 10,98 GB meer wordt en de 3,65 GB minder wordt...
Door resize/move aan te klikken kun je de 3,65GB wel minder maken, maar dit wordt dan omgezet in een unallocated... Dit kun je (zover ik heb geprobeerd) niet bij de 10,98GB krijgen.. :'(

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:41

ThaHandy

Discovery Channel

je kan diskpart proberen maar weet wat je doet, niet de verkeerde disk formatteren :P

run cmd als administrator

diskpart (start programma)
list disk (list geven van de gevonden schijven)
select disk # (selecteer de usb stick)
detail disk (controleer partities van de geselecteerde schijf, ter controle)
clean (verwijder alle partitie informatie)
create partition primary (een primaire partitie aanmaken)
format quick (gemaakte partitie snel formarteren)

http://www.instructables....-back-to-the-original-si/

[ Voor 71% gewijzigd door ThaHandy op 04-11-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:18
robintanis schreef op maandag 03 november 2014 @ 21:53:
[afbeelding]

Nogmaals alles geprobeerd, maar het lukt nog steeds niet. (zie afbeelding)
Mijn bedoeling is dat de 10,98 GB meer wordt en de 3,65 GB minder wordt...
Door resize/move aan te klikken kun je de 3,65GB wel minder maken, maar dit wordt dan omgezet in een unallocated... Dit kun je (zover ik heb geprobeerd) niet bij de 10,98GB krijgen.. :'(

Iemand een oplossing?
Onderstaande beschrijving is de methode met EaseUS Partition Master.

Tot zover (unallocated) gaat alles goed! Dan ga je naar de partitie die je groter wil maken door er op te gaan staan en 1X aan te klikken. Dan ga je naar resize/move en vergroot de partitie die je groter wil maken. Klik dan op O.K.. Daarna klik je op Apply en de computer gaat de partities in de grote maken die jij hebt opgegeven. Het kan zijn dat de computer opnieuw gaat opstarten om de partities te maken. Na het opnieuw opstarten is de schijf helemaal gebruiksklaar en ingedeeld zoals jij het wilde.

Klus geklaart. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robintanis
Yeahh, het is gelukt! Bedankt iedereen!
Pagina: 1