Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Willekeurig disconnecting tot wel 10 keer op één dag

Pagina: 1
Acties:

• Assix
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-01 18:52
Ik heb dit probleem nu al een stuk langer dan mij lief is. ik weet het niet precies, maar ik denk nu ongeveer een klein jaar.

Ik heb steeds dat meerdere malen op een dag mijn internet wegvalt. Dit is bedraad internet, direct van de PC naar de modem/router. Ik heb de indruk dat het 's avonds/ 's nachts vaker gebeurt, maar het kan ook zijn dat ik dan toevallig gewoon vaker op de PC zit.

Op het moment dat mijn internet wegvalt, disconnect van alle online spellen, vallen mijn skype gesprekken weg en kan ik ook geen websites bezoeken op het internet.

Ik heb al meerdere keren met mijn ISP Ziggo gebeld. Al zo'n 3 à 4 keer een monteur langs geweest. Modem is vervangen, Ethernet kabels zijn vervangen, maar het probleem is er nog steeds.
Verder zijn de downloadsnelheids wel prima en ik kan verder ook niet echt iets bijzonder aan de waardes van de modem/router ontdekken, maar ik kan ook niet zeggen dat ik daar nou extreem veel verstand van heb.

Mijn PC specificaties zijn (geen idee of jullie er wat aan hebben) :

Asus sabertooth z77
Intel i7-3370k
MSI geforce gtx 770
16gb RAM 1333mhz

Network driver van de sabertooth z77 : http://imgur.com/MJ6oYbh.png

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 13:04
Maar.... heb je het ook op andere apparaten? Zoals een telefoon of een andere computer?

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Wat voor power schema heb ? Wellicht wordt de kaart af en toe uitgeschakeld...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Zie ook hier:

http://fud.community.serv...30-4687-b730-c684de682033

allow the computer to turn off this device to save power ?

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:33
De belangrijkste vraag is eigenlijk, krijgt elk apparaat in jouw huis die disconnect of alleen jouw computer?

Ik heb namelijk ook zoiets gehad met UPC. Willekeurige disconnects op elk apparaat, hierdoor de modems / routers vervangen en zelfs alle kabels 2-3x.

Na veel monteurs en gedoe bleek het de 'las' te zijn van de buiten kabel naar binnen toe. Deze 'las' bestaat uit een verbinding stukje wat wel eens los wil raken. Deze is toen vervangen wat het probleem oploste.

• Assix
Dat is het probleem, ik ben de enige die echt gebruik maak van een bedrade PC zoveel uren per dag. Met de wifi is het heel moeilijk te testen omdat het maar een kleine 5sec tot 10sec duurt.

Ik ben nog van plan een laptop bedraad aan te sluiten en in de gaten te houden om te kijken of die dan ook op hetzelfde moment disconnect.

http://imgur.com/Tx56DUy.png

Dus energy efficient internet uitzetten, kan dat het zijn?
Power plan is namelijk wel gewoon High performance.

[ Voor 17% gewijzigd door Assix op 28-10-2014 18:21 ]

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02:33

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

hermitassix schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:06:
Dat is het probleem, ik ben de enige die echt gebruik maak van een bedrade PC zoveel uren per dag. Met de wifi is het heel moeilijk te testen omdat het maar een kleine 5sec tot 10sec duurt.

Ik ben nog van plan een laptop bedraad aan te sluiten en in de gaten te houden om te kijken of die dan ook op hetzelfde moment disconnect.

http://imgur.com/Tx56DUy.png

Dus energy efficient internet uitzetten, kan dat het zijn?
Power plan is namelijk wel gewoon High performance.
Dat moet je sowieso uitzetten als je Gigabit ethernet wil...voor de rest: alles wat met energiezuinigheid te maken heeft even uitzetten...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-10 18:02
Hoe krijg jij je internet meestal terug? Komt dat vanzelf of start je de pc opnieuw op?

Ik ben zelf geen windows gebruiker maar wellicht kun je ook even kijken in de logs van je pc. Wellicht staat daar nog iets zinvols in. Kan bijvoorbeeld zijn dat de driver crashed of iets dergelijks.

Als het een probleem is om de hardware te testen zou je bijvoorbeeld ook nog een dag kunnen proberen om een live cd van een OS te draaien. Ik dacht dat tegenwoordig windows 8 die mogelijkheid ook had maar linux in ieder geval. Mocht het dan niet voorkomen dan is er een kans dat het software matig op jouw huidige installatie fout gaat.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 11:30
Aan de OP te zien heb je een modem/router: dus even met een ander device testen, of met een LiveCD proberen of daar hetzelfde gebeurt.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:09

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat voor internetaansluiting heb je? ADSL, kabel of glasvezel?

Ik had iets vergelijkbaars met onze vorige aansluiting, dat was ADSL. Na onderzoek en het vervangen van zowat alle apparatuur bij ons binnen bleek het probleem in de wijktelefooncentrale te zitten. Van wat ik begreep, heeft iedere aansluiting een soort netwerkkaart in die wijkcentrale zitten en die van ons was kaduuk gegaan waardoor de foutcorrectie de fouten af en toe niet meer bij kon benen en dus de verbinding wegviel. Kaart vervangen (uiteraard door KPN aangezien het hun centrale is) en daarna probleemloos internet.

• Assix
rxr1991 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:09:
Hoe krijg jij je internet meestal terug? Komt dat vanzelf of start je de pc opnieuw op?

Ik ben zelf geen windows gebruiker maar wellicht kun je ook even kijken in de logs van je pc. Wellicht staat daar nog iets zinvols in. Kan bijvoorbeeld zijn dat de driver crashed of iets dergelijks.

Als het een probleem is om de hardware te testen zou je bijvoorbeeld ook nog een dag kunnen proberen om een live cd van een OS te draaien. Ik dacht dat tegenwoordig windows 8 die mogelijkheid ook had maar linux in ieder geval. Mocht het dan niet voorkomen dan is er een kans dat het software matig op jouw huidige installatie fout gaat.
Het internet komt vanzelf binnen 5 à 10seconden weer terug. Dus ik hoef helemaal niets te doen en het komt vanzelf weer online. Ik weet niet zo heel goed waar ik de logs kan vinden in Windows 7. Ik heb het geprobeerd in de router zelf te zoeken, maar helaas kon ik daar niks vinden.

• Assix
Jolke schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 10:14:
Aan de OP te zien heb je een modem/router: dus even met een ander device testen, of met een LiveCD proberen of daar hetzelfde gebeurt.
Ik ga mij eens even inlezen over hoe een Live CD werkt met Linux!

• rxr1991
Om de logboeken te bekijken kun je de volgende url volgen:

http://windows.microsoft....vent-viewer#1TC=windows-7

Ben benieuwd als er iets instaat. Mocht hier wat in staan dan kun je daadwerkelijk wat zeggen over wat er mis gaat. Dit zou ik dan ook eerst even proberen voordat je andere dingen gaat proberen. Dit is in ieder geval mogelijk het makkelijkst.

• Assix
rxr1991 schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 13:19:
Om de logboeken te bekijken kun je de volgende url volgen:

http://windows.microsoft....vent-viewer#1TC=windows-7

Ben benieuwd als er iets instaat. Mocht hier wat in staan dan kun je daadwerkelijk wat zeggen over wat er mis gaat. Dit zou ik dan ook eerst even proberen voordat je andere dingen gaat proberen. Dit is in ieder geval mogelijk het makkelijkst.
Ik ben wat gaan terugzoeken rond de tijd dat gisteren het internet was weggevallen (vandaag nog niet gebeurd).

Dit heb ik kunnen ontdekken: Warning e1cexpress: Intel(R) 82579V Gigabit Network Connection
Network link is disconnected.

Heel leuk, maar helaas wordt ik er niet veel wijzer van, kun jij er iets mee?
Ik heb trouwens gisteren wel mijn driver voor de Intel gigabit connection verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Sindsdien is het internet nog niet weggevallen.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-11 11:30
Tweede hit in Google:

http://community.spicewor.../show/10272-e1cexpress-27

Heeft dus duidelijk met je drivers te maken.

• rxr1991
Ja, daar kan ik wat mee. Je vertellen dat het slecht nieuws is. Het schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.

https://communities.intel.com/thread/20429

De oplossing die daar beschreven staat is, vind de juiste driver en update niet meer. Succes in ieder geval

• Assix
Ik heb de originele CD van mijn moederbord nog met de drivers, maar die heb ik zojuist gisteren erop gezet.

Voor nu laat ik het zo, tot nu toe nog niet één error gehad. Stel dat ze toch weer komen probeer ik de oplossing van ricardo272 in de link van Jolke eens en laat het jullie wel even weten.

In ieder geval alvast bedankt! Hoef ik tenminste Ziggo niet meer lastig te vallen.

[ Voor 15% gewijzigd door Assix op 29-10-2014 15:24 ]

• Assix
Het is opgelost door de oplossing op die ik op allebei de forums van jullie heb kunnen vinden. Al 2-3 dagen geen disconnect meer gehad.

Top jullie!
Pagina: 1