Converter

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Werkt zo'n converter goed?
Zoja, Ik heb momenteel een PII 300Mhz en wil een snellere celeron instoppen, waar moet ik dan op letten. In het boekje van mijn Moederbord staat er dat ik maximaal een PII 333Mhz in kan stoppen... kan ik dan ook een bv. een celeron 500(of hoger) gebruiken met zo'n converter?
Alvast bedankt

Verwijderd

Je moet in ieder geval kijken of je mobo coppermine ondersteunt. Dan kan je ook de celly2 gebruiken. En een soltek convertertje werkt best :)

Verwijderd

als er in het boekje staat dat je max. een PII 333Mhz. erin kan proppen, dan zal een celeron 500Mhz. niet zo goed gaan vrees ik. Misschien dat je dat met een bios update kan verhelpen, maar das ook niet zekers..
en wacko, als het mobo al aangeeft dat er maar max. een PII 333 in kan, dan zal die geen coppermine ondersteunen vrees ik..

Verwijderd

Je hebt gelijk rrainman. Ik was vergeten te vermelden dat ie naar een biosupdate zou moeten kijken.

Sorry Liquid

Verwijderd

Correct me if I'm wrong, maar als dat mobo een werkt met een fsb van 66 Mhz (wat me zeer aannemelijk lijkt) dan maakt het toch niet uit of het mobo/bios de 'hogere' celerons ondersteund/herkent. De multiplier ligt vast in de cpu, fsb ligt vast dus het handeltje werkt gewoon.

nb dit grapje werkt niet bij de C2.

Verwijderd

Daar kan je weleens gelijk in hebben Pascal, ik weet alleen niet of de BIOS dan moeilijk gaat doen omdat die maar tot aan PII 333 gaat... het valt te proberen uiteraard :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-09 15:56
Het maakt inderdaad niks uit wat het bios maximaal herkent of niet, een (multiplier gelockte) celeron 500 (bijvoorbeeld) zal altijd werken, ookal gaat het bios of de dip-switches niet verder dan 300 bijvoorbeeld.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Liquid
  • Niet online
Mijn moederbord draait inderdaad op 66Mhz.
4.5 x 66Mhz (de comp. geeft aan 302Mhz), overclocken zit er niet bij want hij kan maar maximaal 4.5 x 68 (comp. geeft 320 aan).

Dus jullie kunnen garanderen (naar de fsb gekeken) dat zo'n converter het doet.

Ik heb trouwens een FIC VL-601 moederbord.. In het boekje staat dat dat ie maxiamaal een ratio van 6x heeft. Op de site staat er dat je met de "nieuwere" bios 8.0x kan halen

En nog iets... ik weet nog steeds niet of zo'n converter goed werkt. Als jullie er een gebruiken, zeg dan even welke,prijs,waar te koop en mening dus of ie goed is of niet.. Niet dat ik dadelijk een celeron 500 ga halen en draait ie op 400 ofzo.

En ik heb geen dual blablala dus welke celeron kan ik halen als ik naar de maximale haalbare kijkt, dus de momenteel snelste celeron processor (dus PPGA enz. weet ik veel).

Verwijderd

8 x 66 = 528
Met die nieuwe BIOS zou je dus een Cel 533 kunnen draaien. Vraag de leverancier voor een geschikte converter.

Verwijderd

Kijk effe uit jongens alvorens we die jongen iets gaan garanderen... Een stel van die iets wat oudere moederbordjes kunnen niet altijd goed overweg met de Celeron Mendocino (128K) sommige hebben daarvoor een bios update.. andere weer niet. Om dus zonder meer te zeggen HET WERKT.. denk ik niet..
Hoe dit met de Celly2 weet ik helemaal niet. Uit eigen ervaring weet ik dat het soms knap prutsen is om de handel aan de praat te krijgen. Daarentegen soms werkt het ook wel in een keer...Plug and Pray of koop een nieuwe combinatie mobo&cpu...

• Liquid
  • Niet online
Ik heb nog nooit een nieuw moederbord geinstal. en ik heb er wel naar mijn huidige MB gekeken en lijkt me knap lastig....

Of is het gewoon vind het juiste gaat je bij de juiste plug (net zoals kabeltjes pluggen achterin je comp.)
Pagina: 1