Toon posts:

[bug] Telefoon+abbo is totaal bugged

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers(.net),

Ik weet niet of jullie het doorhebben maar als je een telefoon zoekt met een abbo, dan klopt er totaal niets van de bijbehorende prijzen.

Beschrijving:
Onjuiste prijzen bij telefoon+abbo overzicht bij alle providors.

Voorbeeld issue:
Ga naar de pricewatch > smartphones > Vink nokia aan > Ga naar Lumia 930 > Ga naar abbo's.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2meuvl0.png
Wow, dat is een mooi prijsje! Effe op klikken hoor :-)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/b9dj48.png
Ja hela, wat gebeurd hier nou?

Ik denk dat mijn punt duidelijk is. De enige reden dat ik zelf jullie abbo vergelijker gebruikte, was om te kijken welke websites de telefoons aanboden om daar zelf research te doen.
Oja, deze bug speelt al heeeeeeeeeeel lang (paar maanden minstens). Komt misschien omdat jullie prijsvergelijkingen doen op prijsvergelijkingswebsites. Je kan bij veel van deze websites (bijv. coolblue dus) zelf ook alle abbo's vergelijken, waar je het toestel dus leased via tele2 bij hen. Daarom zijn ze goedkoper dan de providors zelf, maar niet altijd de goedkoopste.

Gr Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt er op dat de leaseprijs niet wordt meegenomen in de totale prijs (ze verzinnen ook steeds weer wat anders om de kosten zo oninzichtelijk mogelijk te maken...). Ik kan niet goed beoordelen of dit een content-issue is, of iets wat wij technisch moeten oplossen. Voor de zekerheid leg ik dit eerst voor aan de mannen van onze Pricewatch :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Top man :-) De prijs per maand wordt in ieder geval ook niet goed weergegeven. Dit is zeker waardig te melden bij de nieuwe dev-round aangezien het echt een super handige feature is als het werkt. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:35

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Dit probleem kunnen wij niet oplossen, zonder ingrijpende aanpassingen aan ons huidige systeem. We hadden gehoopt dat toestellease een stille dood zou sterven, maar dat het in deze, nog onduidelijker vorm terug zou komen, hadden wij niet verwacht. Het enige alternatief is om voor elke variant een aparte abo + telefoon combinatie aan te maken, maar dat is met voornamelijk Tele 2 niet te doen, omdat je zo'n 27 keuzes hebt in toestelcategorieen, per abonnement. Bij Vodafone is het nog redelijk duidelijk met 'slechts' 6 categorieen, maar alsnog een bak werk.

We zijn aan het kijken naar andere oplossingen, tot die tijd blijf je dit zien helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, toestellease is eigenlijk vrij simpel en heel lang bestaand. De mediamarkt doet het ook al jaren wat zeker een tijd gaat blijven. Voordeel is namelijk dat de providors de service kosten uit handen geven en dat de klant voor de goedkoopste opties kan kiezen aangezien je bij providers soms gewoon de sim-only prijs+ toestel prijs betaald en bij de lease-maatschappijen vaak een mooie tussendeal kan vinden.

Voorbeeld mijn huidige abbo (ongeveer dan): http://www.pdashop.nl/pro...ctor_servicePlanId=501796

Maarja, lijkt mij alsnog een manier van de juiste gegevens uitlezen. Een webshop bied blijkbaar bepaalde standaard opties aan voor jullie (wat er heel veel kunnen zijn bij alle combinaties) en aan jullie de optie om simpelweg te crawlen op die info en dynamisch alle opties te geven. Hoe dan ook, zo'n grote bug mag niet in productie blijven bestaan lijkt mij.. (Ik ben zelf ook developer, dus ik weet hoe dit soort dingen gaan. Ik zou het zelf een hoge prio aan mijn team geven, aangezien je hierdoor veel inkomsten mis kan lopen.)