Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Remote desktop connection werkt wel, maar remoteApp niet

Pagina: 1
Acties:

• Dinant
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-09 10:19
Ik heb een server draaien voor het uitvoeren van berekeningen. Gebruikers starten programma (Matlab) via een rdp file de remoteApp. Code rdp file:

screen mode id:i:1
use multimon:i:0
desktopwidth:i:1920
desktopheight:i:1080
session bpp:i:32
winposstr:s:0,1,-1920,0,-359,947
compression:i:1
keyboardhook:i:2
audiocapturemode:i:0
videoplaybackmode:i:1
connection type:i:2
displayconnectionbar:i:1
disable wallpaper:i:1
allow font smoothing:i:0
allow desktop composition:i:0
disable full window drag:i:1
disable menu anims:i:1
disable themes:i:0
disable cursor setting:i:0
bitmapcachepersistenable:i:1
full address:s: xxx.xxx.xxx.x
audiomode:i:0
redirectprinters:i:1
redirectcomports:i:0
redirectsmartcards:i:1
redirectclipboard:i:1
redirectposdevices:i:0
redirectdirectx:i:1
autoreconnection enabled:i:1
authentication level:i:2
prompt for credentials:i:0
negotiate security layer:i:1
remoteapplicationmode:i:1
remoteapplicationprogram:s:Matlab
disableremoteappcapscheck:i:1
alternate shell:s:rdpinit.exe
shell working directory:s:
gatewayhostname:s:
gatewayusagemethod:i:4
gatewaycredentialssource:i:4
gatewayprofileusagemethod:i:0
promptcredentialonce:i:1
use redirection server name:i:0
networkautodetect:i:1
bandwidthautodetect:i:1
enableworkspacereconnect:i:0
rdgiskdcproxy:i:0
kdcproxyname:s:
drivestoredirect:s:
gatewaybrokeringtype:i:0

(RD server Windows 7 Enterprise)

Dit werkt perfect op het netwerk van mijn werk en ook prima thuis.
Een gebruiker bevindt zich nu in het buitenland en de remoteApp blijft hangen op "Starting". Het rare (althans voor mij) is dat hij wel gewoon zonder problemen remote desktop connection kan gebruiken. Het wordt niet veroorzaakt door firewall, en het ip adres in de rdp file is correct.

Enig idee???

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Gebruiken remoteapp en remote desktop niet een andere port? :P

• Dinant
Ik dacht dat rdp alleen gebruikt maakte van 3389 (zie bv http://www.windowsnetwork...ps-windows-pcs-part1.html)
Als ik het probeer met de firewall uitgeschakeld (ik kan de pc in het buitenland vanaf hier besturen), zou het het toch ook met een andere poort moeten werken?

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Dinant schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:51:
Ik dacht dat rdp alleen gebruikt maakte van 3389 (zie bv http://www.windowsnetwork...ps-windows-pcs-part1.html)
Als ik het probeer met de firewall uitgeschakeld (ik kan de pc in het buitenland vanaf hier besturen), zou het het toch ook met een andere poort moeten werken?
Hmmm. ik zie dit: "By default, the RemoteApp and Desktop Connection Management service uses TCP port 5504 to communicate with the RD Web Access server. The port on which the RemoteApp and Desktop Connection Management service communicates must be available."

http://technet.microsoft.com/en-us/library/ee890965(v=ws.10).aspx

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe wordt exact verbinding gemaakt? Via "het buitenland" zegt op zich niet zoveel...

Welk OS wordt er gebruikt op de serverkant, en welke RDP clientversie?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Dinant
@garriej> OK, wellicht andere port, maar dan snap ik nog steeds niet waarom wel remote desktop client en niet remoteApp.

@? > Server Windows 7 enterprise (zie post) en client Windows 7 Home.
Deze werkten hier in NL prima. De client pc logt in via hotel netwerk.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:06
Wordt er rechtstreeks verbinding gemaakt met je RD Session Host of wordt er gebruik gemaakt van RD Web Access? Sommige hotels / wifi-verbindingen bieden geen complete internetverbinding maar beperken je tot HTTP, HTTPS, IMAP en POP3 (bijvoorbeeld). Als je dan probeert te verbinden naar TCP/3389 dan houdt de firewall van dat hotel je tegen... Ik zie geen gatewayhostname staan dus ik neem aan dat je gokt dat men vanuit het hotel kan verbinden naar 3389?

Wat zegt de logging van je firewall (die van je server, of tussen je server en het internet)?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Remoteapp gebruikt gewoon dezelfde poorten als de reguliere RDP (het is immers een RDP sessie waarbij men een aparte shell gepresenteerd krijgt ipv Explorer).
Hangt er niet gewoon een remoteapp sessie van de gebruiker? Daar heb ik een enkele keer nog wel eens last van (remoteapp applicatie hangt waardoor ik die applicatie niet via remoteapp kan starten en deze dus op de terminal server moet killen met taskmanager)

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dinant schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:28:
@? > Server Windows 7 enterprise (zie post) en client Windows 7 Home.
Deze werkten hier in NL prima. De client pc logt in via hotel netwerk.
En hoe wordt nu verbinding gemaakt met je remote app, welke firewalls en componenten zitten hier aan "jouw" kant nog tussen en hoe zijn deze geconfigureerd?

Zie ook de post van Paul wat dat betreft.

Overigens, als het vanaf een andere remote lokatie wel werkt, maar niet via het netwerk van het hotel lijkt het mij dat de oorzaak daar zit. Heb je al eens contact opgenomen met het hotel om te kijken of zij eventueel iets blokkeren?

Dit is overigens ook één van de hoofdredenen waarom je een RD Gateway zou willen implementeren. Dan wordt het verkeer via SSL verstuurd, en dat wordt praktisch altijd wel toegestaan.

[ Voor 10% gewijzigd door Question Mark op 29-10-2014 09:05 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Question Mark schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 09:03:
[...]
Dit is overigens ook één van de hoofdredenen waarom je een RD Gateway zou willen implementeren. Dan wordt het verkeer via SSL verstuurd, en dat wordt praktisch altijd wel toegestaan.
Het scheelt ook een hoop gedoe met port forwards en firewall regels met een RDG.
Qua managability is een RDG echt aan te raden.

• Dinant
Ja, ik zou zeggen uiteraard dat het aan het hotel netwerk ligt, want daarbuiten werkt het wel. Wat ook maar de restricties van dat netwerk moge zijn, blijft het wat mij betreft uitermate frappant dat remoteApp niet werkt en remote desktop wel gezien ze gebruik maken van dezelfde poort.

>"Hangt er niet gewoon een remoteapp sessie van de gebruiker?"
Hmmm, stom niet eens aan gedacht. Ik zie dat onder de gebruikers username Matlab op 6 verschillende instances draait. Ik heb het idee dat dus de applicatie wel wordt opgestart vanuit het buitenland, maar dat het daarna hangt. rdpclip.exe draait ook. Zodra die kant van de wereld wakker wordt, zal ik systematisch kijken of het verwijderen van de processes het probleem verhelpt.

Ik ken RD Gateway niet, maar zal mij daar nu in gaan verdiepen.

thnx

• Dinant
OK, wat suf. Het afsluiten van alle draaiende sessies van de remoteApp (i.d.g. Matlab.exe) onder de gebruiker was de oplossing. Dank aan idereen.

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Soms is het zo simpel :D Maar doordat we ITers zijn denken we al snel te moeilijk.
Pagina: 1