Van ADSL (online) overstappen naar kabel (UPC)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-06 21:18
Beste Tweakers,

Op dit moment heb ik een ADSL abonnement van Online i.c.m. met een Linksys WAG320N modemrouter. Nu heeft de Linksys WAG320N de laatste maanden veel problemen gehad met connection drops. Op de meest willekeurige momenten klapte de verbinding eruit met als gevolg dat ik de modemrouter weer uit- en aan moest zetten.

Meestal gebeurd dit als ik veel ga downloaden. Dit weekend had ik bijvoorbeeld Shadow Of Mordor gekocht op Steam (zo'n 34 GB groot) en voordat deze download compleet was heb ik mijn modemrouter zo'n 6 keer opnieuw aan moeten zetten. :(

Dit schijnt een bekend probleem te zijn. Ik heb alle modeminstellingen al nagelopen en alles correct ingesteld, een complete reset uitgevoerd en gecheckt of de firmware up-to-date is. Het issue blijft echter bestaan. Deze week heb ik daarom toch maar de modemrouter die ik van Online zelf gekregen heb aangesloten. De verbinding klapt er nu niet meer uit maar de modem schiet flink tekort qua configuratiemogelijkheden. Zo heeft de modem geen DHCP functie (althans, niet kunnen vinden), WiFi ondersteund slechts de b/g standaard en ondersteund geen WPA-2 beveiliging.

Ook is de snelheid erg laag. Gemiddeld zo’n 10 Mbps.

Televisie ontvang ik momenteel via Digitenne. De kwaliteit daarvan is ook niet echt super alhoewel dat me geeneens zo stoort aangezien ik toch weinig tv kijk.

Dankzij dit alles heb ik toch besloten om over te stappen naar een kabelprovider, welke UPC is in mijn regio. Ik zat te denken aan het 2-in-1 Power pakket. Uiteraard wel met losse modem erbij.

Nu heb ik vele horror verhalen gelezen over UPC; De horizon-box zou een drama zijn, de service slecht en beloofde internet snelheden zouden niet gehaald worden. Nu zijn veel recensies al wat ouder en ik vroeg me af hoe de ervaringen nu zijn. Bovendien worden negatieve zaken vaker op internet geplaatst dan positieve dus misschien valt het allemaal best mee.

Wat ik graag nog wilt weten:

• Wat is jullie ervaring met UPC?

• Worden de beloofde internetsnelheden gehaald? Dus krijg ik ook echt 120 Mbps? Of is dit nog van andere factoren afhankelijk?

• Hoe bevalt de Horizon-box? Zijn de kinderziektes inmiddels opgelost of zijn er nog regelmatig storingen of andere fouten?

• Hoeveel kan ik opnemen op de Horizon-box? M.a.w. hoe groot is de harddisk die erin zit?

• Is het mogelijk om zelf een (Asus) router achter de modem te hangen? Of beschikt de modem zelf al voldoende configuratiemogelijkheden?

Bij voorbaat dank voor de reacties! Als er verder nog dingen zijn waar ik op kan letten hoor ik dat ook graag.

Greetz,
Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy88
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06 12:25
Over de Horizon box kan ik niks zinnigs zeggen maar bij kabel haal je 98% van de tijd gewoon de snelheid waarvoor je betaald. Wel aan een kabeltje dan. Denk dat het sowieso een stap vooruit word als ik je ADSL ervaring lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:35
Kun je bij UPC ook een maandabonnement nemen? (Kan bij Ziggo wel). Dan kun je het eerst even proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06 02:31
De Horizonbox als modemrouter is niet erg aan te raden, tenminste niet als je iets uitgebreider netwerk wilt gaan beheren. Portforwarding werkt gewoon niet en bij 2p2-verkeer loopt hij snel vast. Dan is een herstart noodzakelijk. Als je werkelijk overgaat op UPC, dan zou ik expres om een normaal kaal/dom modem vragen en een CI+/aparte decoder voor de tv.

Wat betreft het ADSL-modem, deze kun je kosteloos omruilen. Kwestie van een belletje richting de klantenservice van Online en ze sturen er eentje op.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
TV:
De horizon box vind ik een log en traag apparaat, de CI+ module werkt prima.

Internet en telefonie:
Ik gebruik een losse modem voor het internet en de telefoon, dit is erg stabiel.

Zelf haal ik altijd 202/21Mbps op een 200/20 abonnement, heb niets te klagen dus.

In mijn vorige woning was ik absoluut niet te spreken over UPC (netwerk overbelast), nu heb ik er niet veel over aan te merken.

De snelheid en stabiliteit die je haalt is een beetje afhankelijk van hoe "druk" het kabelnetwerk in jouw regio is.

Het enige probleem wat ik gehad heb is dat Syfy HD niet goed werkte op mijn Panasonic TV, dit is later aangepast en dit werkt nu ook gewoon.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Ik denk dan toch dat ik de overstap ga maken. Gisteren ook vriend gesproken die in het begin problemen had met de Horizon box. Het zegt dat dat nu allemaal opgelost is en dat alles stabiel werkt.

Weet iemand of die issues met Philips tv's nog spelen? Zelf heb ik een Philips tv (typenummer weet ik even niet uit mijn hoofd), maar deze is wel up-to-date wat firmware betreft.

Vanmiddag dan toch maar even langs de UPC winkel om het e.e.a. af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:48

WeirdEye

Eindbaas

Je kunt er ook voor kiezen om een box zonder opname functie te nemen. In dat geval krijg je een pacebox.
Of een CI module, maar dat moet je TV wel ondersteunen. Alleen is de snelheid dan wel max 50Mbits.

Problemen met de horizon box zijn vrijwel opgelost. Mocht je wel problemen hebben zit dit in veel gevallen in de binnenhuis bekabeling. Tip: neem de gratis installatie monteur, weet je vrijwel zeker dat de bekabeling goed is.

En altijd een los modem nemen, is de beste oplossing voor je internet snelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Ben net terug van de UPC winkel in Haarlem. Ik werd geholpen door een aardige dame, kreeg cappucino aangeboden en ik heb een abonnement afgesloten. Ik wou voor het 2-in-1 Power pakket gaan, maar omdat ik in de winkel langs kwam kon ze me een korting van 25% aanbieden voor het alles-in-een Extra Power pakket (normaal € 71,- p.m.).

Ik betaal nu dus een jaar lang € 53,25 (het Power pakket kost € 53,50, dus € 0,25 cent goedkoper zelfs) voor het Extra Power pakket en na het jaar kan ik dit weer opzeggen of verlagen. Prima aanbieding dus!

Ze hebben meteen een opzeg-brief voor Online meegegeven incl. gefrankeerde envelop dus dat is ook netjes.

Als het goed is ben ik a.s. na 18:00 uur over op UPC. Ik heb meteen de Horizon box meegekregen en een losse modem. Deze week maar alvast alles klaarzetten en dan kan het feest volgende week beginnen!

Ik zal jullie wel even op de hoogte houden wat mijn eerste ervaringen zijn. Bedankt voor de adviezen in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

25% is 0,25 cent ?
Dus een abbo voor 1 euro
Oh power en extra power dus.

[ Voor 25% gewijzigd door chucky666 op 29-10-2014 18:11 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Het Extra Power pakket kost normaal € 71,-. Ik heb het aangepast. Het is € 0,25 cent goedkoper dan het Power abonnement zonder korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Het begint al goed. Vanavond na 18:00 uur zou ik gebruik kunnen maken van UPC. Net de modem aangesloten en het DS lampje blijft knipperen. Toch maar even de helpdesk gebeld.

Monteur is langs geweest en zou de verbinding naar mijn woning aangezet hebben maar er stond wel de opmerking bij dat de monteur niet in het pand kon komen (woon in een nieuwbouw appartementencomplex).

Vervolgens moest ik even de splitter tussen de verbinding uithalen en de tv direct met de coaxkabel aansluiten (zonder Horizon ertussen). Netjes de frequentie ingesteld (164.00) en laten zoeken naar zenders maar helemaal niets.

Nu komt er woensdagochtend een monteur om het e.e.a. door te meten en de maken waar nodig. Blij dat dit zo snel kan maar toch baal ik er van. Waarom gaan dit soort dingen nooit direct volgens de boekjes?

Morgen even naar de woningcorporatie bellen met de vraag of hier in het gebouw nog ergens iets ingesteld kan worden wat de kabel betreft. Ik kom niet in de service-ruimtes dus dan zal daar ook iemand van de woningcorporatie voor moeten langskomen (al lijkt dat me sterk).

Ik houd jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
De monteur is vandaag geweest en er moest inderdaad in het pand nog iets omgezet worden. Hierna werkte het perfect. Alhoewel, op mijn Horizon TV ontvang ik op dit moment geen HD zenders (m.u.v. de publieke omroepen).

Met UPC gebeld en zij wisten te melden dat er inderdaad een storing was maar dat ze er mee bezig zijn. Hopelijk kan ik de HD zenders morgen wel weer gewoon ontvangen.

Over de internetsnelheid ben ik opzich te spreken, alleen zijn die snelheden behoorlijk variabel.

De ene keer haal ik 201.5 Mbit/sec en maar net haalde ik maar rond de 50 Mbit/sec. Nu weer 67 Mbit/sec Kan natuurlijk een tijdelijk dipje zijn maar toch even in de gaten houden.

Welke speedtest website gebruiken jullie? Ik meestal: http://www.speedtest.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
Vanochtend de Horizon aangezet en heb nu netjes alle HD zenders. Alle 'gewone' zenders zijn verdwenen.
Gisteren kreeg ik eerst het gewone kanaal en daarna de HD versie, nu zijn alleen de HD versies overgebleven.

Al met al redelijk soepel gegaan allemaal.
Pagina: 1