Aanpassing header

Pagina: 1
Acties:
  • 405 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:55
Lieve devvers,

Ik vind het scrollen van de header ansich wel handig, zo zijn de veel gebruikte koppelingen binnen handbereik, het kost mij wel wat informatie van de verticale hoogte, maar ach, dat is niet zo erg.
Alleen ik zit met het volgende, ik vind de header over de hele breedte best lelijk, en stel daarom het volgende voor als design element:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/DCg1Qzgs.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Qb1f83gs.png

dan dit

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7UY8ifLs.png

Klik voor groter.

Wat is jullie mening hierover?

Het wordt hiermee wel wat strakker en minder druk, zoals Tweakers 7 ook bedoeld is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Goed plan! +1

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 17:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Dat de header ook over de tracker heen gaat ziet er idd raar uit, maar voor de vind ik het beter uitzien als de header wel over de hele breedte is.

Maar dit is puur een kwestie van smaak en ook wel op te lossen met custom css. :)

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vind het ook veel mooier als die balk over de hele breedte valt, te meer omdat het daarmee in lijn valt met eventuele toolbars in je browser. Als daarmee de balk te breed wordt zit je stiekem met een veel te groot scherm te browsen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:55
Nah, ik zit op 15.6" FullHD, dus dat veel te groot zal wel meevallen. En het is toch responsive dus past het aan de formaat van het scherm toch?

Op mijn telefoon valt het weg wanneer ik naar beneden scroll en komt het tevoorschijn wanneer ik iets naar boven ga, dat is wel handig.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:10

SeatRider

Hips don't lie

Quad schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:38:
Op mijn telefoon valt het weg wanneer ik naar beneden scroll en komt het tevoorschijn wanneer ik iets naar boven ga, dat is wel handig.
Dat had ik ook verwacht op mijn desktop, nu vind ik die balk super in de weg zitten eigenlijk. Zo vaak wil ik nu ook niet ineens van Nieuws naar Reviews of Pricewatch switchen. Die ene keer druk ik wel eerst op Home.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 14:53
Ik vind de nieuwe header wel fijn. Of deze nu over de hele breedte gaat of niet, vind ik niet zo spannend. Dat hij op de telefoon verdwijnt bij het naar beneden scrollen en weer verschijnt op het moment dat terug gescrold word is ideaal. Dat optimaliseert de beschikbare ruimte om de pagina te lezen. Engadget had hem al een tijdje, tweakers nu ook en mobiel veel beter...

[ Voor 10% gewijzigd door Bryne op 28-10-2014 17:29 ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

SeatRider schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 16:35:
[...]

Dat had ik ook verwacht op mijn desktop, nu vind ik die balk super in de weg zitten eigenlijk. Zo vaak wil ik nu ook niet ineens van Nieuws naar Reviews of Pricewatch switchen. Die ene keer druk ik wel eerst op Home.
+1

vind het eigenlijk erg irritant ogen.

optie om uit te zetten mogelijk ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 17:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

...op het tandwieltje klikken en dan onder "Algemeen" -> niet altijd menu in beeld.

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sapphire schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 22:36:
[...]

+1

vind het eigenlijk erg irritant ogen.

optie om uit te zetten mogelijk ?
Die is er, zie je voorkeuren.

edit:
Of de shortcut die _David_ aanhaalt :+

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 28-10-2014 22:40 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Een fixed header die de hele breedte van het window gebruikt lijkt me juist raar. Hij zit nu vast aan je browserwindow en dan vind ik het ook logisch om 'm net zo breed te maken als het window. De rest van de wereld doet het daarom ook op deze manier.

Dit gaan we dus niet aanpassen :) .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.