Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-08 09:49
Hallo,
ik zoek een leuke tablet voor mijn ouders die niet veel verstand hebben van computers en tablets en er ook niet veel geld aan willen besteden.
Ze hebben nu al een budget tablet een viewpia tb310 die behalve de hele goede beeldkwaliteit van het scherm vrij waardeloos is; super slechte accuduur, slecht bereik van wifi en het touchscreen werkt niet echt helemaal lekker.
Ze zoeken in ieder geval een redelijk grote tablet vanaf 9 inch, met android aangezien ze daar nu vertrouwd mee zijn en een goede accu duur.

Ik heb er nu twee op het oog:
De Lenovo ideatab A10
pricewatch: Lenovo IdeaTab A10-70 WiFi Blauw

en de
Asus TF103C
pricewatch: Asus Transformer Pad TF103C-1A028A Zwart
vanaf morgen voor 150 euro te koop bij de Mediamarkt (zonder dock)

Beiden zijn dus ongeveer even duur

De pluspunten van de Lenovo
-betere accu duur
-betere speakers
-betere camera`s (maar nog steeds niet super)
-scherm is iets beter

de minpunten
- langzame mediatek processor
- ui is minder handig (met custom launcher op te lossen)

De pluspunten van de Asus
- snelle intel processor
- optioneel docking toetsenbord
- handige ui

de minpunten
- mindere accu duur
- minder scherm
- mindere camera`s
- mindere speakers

Ik neig wel naar de Lenovo maar de intel cpu is wel echt een heel stuk beter dan de mediatek en daarom is de Asus misschien wel weer wat meer future proof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

en wat is precies je vraag? :? ;)

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Also: waarom denk je dat Android goed gaat werken voor je ouders? Windows RT of iOS is een veel betere oplossing voor mensen die niks weten en niks willen weten.

Andere vraag is: waarom een tablet voor mensen die hem misschien wel helemaal niet willen om dat ze niet weten wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozenhands
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-11-2024
Deze is wel over je budget heen maar ik zal hem zeker meenemen in je overweging van aanschaf: http://tweakers.net/product/409390/htc-nexus-9/overzicht/

Voordelen hiervan zijn dat het Stock Android is, zoals het bedoelt is, zonder poespas van bijvoorbeeld HTC/Samsung. Nieuwste hardware, etc...

"That's what I do. I drink and I know things."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
dat is inderdaad vrij essentieel; de vraag is welke van de twee ik moet kiezen of heeft iemand een tip voor een andere tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
johnkeates schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 13:34:
Also: waarom denk je dat Android goed gaat werken voor je ouders? Windows RT of iOS is een veel betere oplossing voor mensen die niks weten en niks willen weten.

Andere vraag is: waarom een tablet voor mensen die hem misschien wel helemaal niet willen om dat ze niet weten wat het is?
Mijn ouders hebben nu ook al een android tablet waar ze inmiddels aan gewent zijn, maar die niet goed bevalt.
Windows RT zou misschien nog wel een optie zijn maar is dat echt wel handig? Met de hele desktop omgeving enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Heel veel, ook oudere, mensen zijn wel aan Windows gewend, door computers thuis of op 't werk.
Wanneer dat bij je ouders niet 't geval is, heb ik maar een advies: iPad.
Ben geen Apple-fangirl (als die al bestaan, zie alleen maar fan-boys van diverse OS'en :) ), maar de iPad is gewoon gebruiksvriendelijker dan andere tablets, wanneer de gebruiker niet zoveel kennis van/interesse in tech heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-09 19:18

BaRF

bijna kerst

Hah ben ook zeker geen Apple fanboy, maar ik zou ook zeker iets meer uitgeven voor een ipad :) Al was het alleen maar voor het heerlijk ongecompliceerd weer verwijderen van programmas via de icoontjes zelf :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:21
Wat is het budget? Ik zou een iPad voor ze kopen. Desnoods een tweedehands iPad 2 of iPad Mini als het budget onvoldoende is voor een nieuwe.

Een iPad is voor ouderen zoveel intuïtiever dan een Android tablet of eentje van een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Asus versie zonder dock, heeft wel maar 8GB opslaggeheugen ipv 16GB. (wel uitbreidbaar overigens)
Ik zit toevallig ook te vergelijken voor mijn moeder

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
Verwijderd schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:41:
De Asus versie zonder dock, heeft wel maar 8GB opslaggeheugen ipv 16GB. (wel uitbreidbaar overigens)
Ik zit toevallig ook te vergelijken voor mijn moeder
8gb is toch wel minder ondanks dat je het natuurlijk uit kan breiden. Als ik nu moet kiezen tussen de twee ga ik voor de Lenovo. Maar misschien toch nog even met mijn ouders hebben over een Ipad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:31

P_Tingen

omdat het KAN

BaRF schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 14:53:
Hah ben ook zeker geen Apple fanboy, maar ik zou ook zeker iets meer uitgeven voor een ipad :) Al was het alleen maar voor het heerlijk ongecompliceerd weer verwijderen van programmas via de icoontjes zelf :+
Als je dat erg leuk vindt, heb je niet persé een iPad nodig. Ik gebruik de Nova Launcher en die heeft dat ook; lang drukken op icoontje en de optie "installatie ongedaan maken"(engels screenshot) komt tevoorschijn. Bovendien; als je ouders al Android gewend zijn, waarom zou je dan switchen?

De vraag is natuurlijk wat je ouders met de tablet gaan doen. Een snellere processor is leuk, maar is het persé nodig? Ik heb een Galaxy Tab 10.1 van nu 2 1/2 jaar oud. Met CyanogenMod erop doet hij het perfect voor mij, nog zeker niet te traag. En accu is ook leuk, maar hoe lang gebruiken ze hem? Mijn tab heb ik in CM overgeklokt. Dat gaat ten koste van de accuduur natuurlijk, maar daar heb ik geen last van; ik zit er niet urenlang mee te werken. Ik gebruik hem voor internetten / mail / bankieren en het jeukt me niks dat ik een half uur minder accu heb. Tegen die tijd ligt hij wel weer aan de stroom.

Maar ja, het hangt allemaal af van het gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door P_Tingen op 29-10-2014 09:30 ]

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben toch voor de Asus gegaan.
Gewoon simpel en makkelijk, zal ook niet heel veel gebruikt worden.
En dat voor die prijs, prima dingetje!
Pagina: 1