Ik heb al eerder een post gedaan in het forum waar ik prachtige opmerkingen heb gekregen. Nu heel wat stappen verder heb ik mijn eigen wensen wat de HTPC moet kunnen aangepast. Het leek mij goed daarom een nieuwe post te maken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films kijken in Full HD, blu ray discs afspelen, games als Starfcraft2 en Crysis en internetten in de zin van email en surfen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x OCZ 120Gb Vertex3
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk aan de volgende opstelling:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben bekend met intel, nvidea en radeon. Ik blijf het liefst in die regionen...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik houd van kasten als de Fractal Design die ik nu heb gekozen. Maar ik ben ook gecharmeerd van de Streacom oplossing FC10. Die laatste gaat denk ik niet lukken, gezien mijn gaming wensen.
Ik houd dus vooral van strakke kasten. Maar dan niet de Silverstone kasten
Als laatste: het apparaat komt in de huiskamer te staan bij de tv; niet in een media kast oid. Het moet dus bij voorkeur zo stil mogelijk worden.
Ga je overklokken?
Ik heb geen kaas gegeten van overclocken. Mijn interesse ligt daar niet. Ik ga daar dus niet aanbeginnen
Zien jullie nog mogelijke verbeteringen aan deze samenstelling (over smaak van de kast valt niet te twisten)...
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Films kijken in Full HD, blu ray discs afspelen, games als Starfcraft2 en Crysis en internetten in de zin van email en surfen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer 900 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
2x OCZ 120Gb Vertex3
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk aan de volgende opstelling:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 197,85 | € 197,85 |
| 1 | MSI H97M-G43 | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | MSI Radeon R9 270X HAWK | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Seagate Barracuda STBD3000200, 3TB | € 106,50 | € 106,50 |
| 1 | Fractal Design Node 605 | € 113,50 | € 113,50 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 89,99 | € 89,99 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 32,85 | € 32,85 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 65,95 | € 65,95 |
| 1 | be quiet! Straight Power E9 400W | € 62,- | € 62,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 927,59 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben bekend met intel, nvidea en radeon. Ik blijf het liefst in die regionen...
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik houd van kasten als de Fractal Design die ik nu heb gekozen. Maar ik ben ook gecharmeerd van de Streacom oplossing FC10. Die laatste gaat denk ik niet lukken, gezien mijn gaming wensen.
Ik houd dus vooral van strakke kasten. Maar dan niet de Silverstone kasten
Als laatste: het apparaat komt in de huiskamer te staan bij de tv; niet in een media kast oid. Het moet dus bij voorkeur zo stil mogelijk worden.
Ga je overklokken?
Ik heb geen kaas gegeten van overclocken. Mijn interesse ligt daar niet. Ik ga daar dus niet aanbeginnen
Zien jullie nog mogelijke verbeteringen aan deze samenstelling (over smaak van de kast valt niet te twisten)...